Då ska vi se, lite har väl hänt sen sist iaf
Det började med att knutkorset sa upp sig, inte konstigt med tanke på hur mycket spö det fått innan reduceringsventilen kom på plats
Som tur är finns ju Ajdén så det var lätt löst och man fick tid till lite sånt här istället
Sen blev det rätt många mil på en helg då vi först åkte ända upp till Råneå för att hämta ett projekt åt en polare som äntligen landat i bmwträsket
Så nu har han hela vintern räddad med en e30 v12
Dagen därpå åkte jag neröver för att hämta en lite lönnfet sak
Genast fick den lite finare rims
En polare snubblade över den här och tipsade om den efter att jag sagt till honom att jag letade efter en ny kaross. Då den låg ute till en bra peng så blev det handla och då löste jag även mitt bruksbilsbekymmer i samma veva
Anledningarna till att jag började spana efter en ny kaross är två, dels är M5an ordentligt smälld i det bakre högra hörnet nån gång i historien och dels är jag less på att åka obes.
Okej, det är tre anledningar om jag ska vara helt ärlig, jag har även suktat efter en touring då jag tycker dom är ballare än sedanen och i vitt är en touring inget annat än helrätt!
Nyförvärvet är en 530 så allt är bara att flytta över från M5an så går den att regga som ombyggt fordon så det blir riktigt smutt och även jag har min vinter räddad
Situationen i garaget däremot är såhär just nu
For upp till mittsverige förra onsdagen och väl uppe så rasslade det från motorn
Efter en del felsökning och teorier så var det bara att börja riva pga det förmodade lagerraset, men när tråget väl var nere visade det sig att muttern till oljepumpsdrevet hade lossnat och det var löst
Lagerna såg iofs inte så jättepigga ut heller, men det var inga slitskador utan endast coatingen hade försvunnit på vissa ställen så troligtvis är det sedan uppstarten i höstas då det var ordentligt med E85 i oljan så dom får en säsong till
Men nu är bilen i princip ihop igen så i helgen ska det ut och svinas lite