Det är oljetrycksventilen, sitter en kägla och fjäder i där som öppnar o släpper ut oljetryck direkt i tråget om det blir för högt.
Kan shimsas med brickor om man önskar högre tryck
I helgen fick man lite gjort då! Man kapadr bort reservhjulsbaljan och ersatte den med en plåt, som fuelcellen ska stå på då...Fuelcellen är på plats. Bra blev det.
Sen fixade man dit intercoolern, Byggede dit en liten balk ovanpå rambenen.. De blev också bra..
Sen till det mindre roliga, man skrapade bort all asfaltsmatta....
Kom på nu när ni snackar om blockgördel. Jag fick slipa bort pyttelite på min oljepump när jag monterade ihop min M20. Tog i blockgördeln annars.
Inte för att det gör något men, nån annan som måste göra det?
I den änden där oljepumpen sitter fast med bara 1st skruv.
Anders Elenius wrote:Kom på nu när ni snackar om blockgördel. Jag fick slipa bort pyttelite på min oljepump när jag monterade ihop min M20. Tog i blockgördeln annars. Inte för att det gör något men, nån annan som måste göra det?
[/img]
Jag har inte plockat dit pumpen än, men de visar sig...Va kommer din gördel ifrån?
Anders Elenius wrote:Kom på nu när ni snackar om blockgördel. Jag fick slipa bort pyttelite på min oljepump när jag monterade ihop min M20. Tog i blockgördeln annars. Inte för att det gör något men, nån annan som måste göra det?
Ja, nu var man o hämtade ett litet packet på posten från ppf. De va mina raceventiler. Måste säga att de e ruskigt fina.
Så nu ska hela maskin ihop i helgen!
Ja då kom man precis hem från garaget då! Idag plockade man ihop hela toppen då. Satt även på toppen på blocket o drog fast skiten. Sen så var det kamremmens tur. Sen så orkade jag inte mer, så resten kommer nästa gång....Men nu känns de lite skoj iallafall, de börjar ju att se ut som en maskin=)
Nu sitter buren i bilen då...Det tog en dag så satt den där. Men som vanligt så kom det fram lite mer hål i golvet, Men nu så ska bara maskin i, så nu närmar det sig nått iallafall..
Aleex wrote:Nu sitter buren i bilen då...Det tog en dag så satt den där. Men som vanligt så kom det fram lite mer hål i golvet, Men nu så ska bara maskin i, så nu närmar det sig nått iallafall..
Aleex wrote:Nu sitter buren i bilen då...Det tog en dag så satt den där. Men som vanligt så kom det fram lite mer hål i golvet, Men nu så ska bara maskin i, så nu närmar det sig nått iallafall..
bilder kommer
snart blir det åka av
Ja det hoppas jag! Men du lär ju vara med när jag vrider på nyckeln....
bilder kommer
snart blir det åka av
Ja det hoppas jag! Men du lär ju vara med när jag vrider på nyckeln....