Page 5 of 5
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 11 Jul 2011, 11:31
by KV
oddis wrote:Herrejavlar...
Tur som F att han overlevde. Kan jag fråga, om han åkte ur tacklukan, hadde han inte balten på sig då? (av ren nyfikenhet generelt, jag fatter inte hur det går annars)
Åkte bak en typ likadan krasj forra året med en polare i 550hk E30 Turbo. Tappade ena bakhjulet i sladd i 140km/t och åkte i en telefonstolpe og flippade og skled. Han overlevde utan en skramma. Sjukaste jag har vart med om. Taket var 40 cm inntryckt og alt av underrede var slut.
Och måste jag få varna på en sak instandigt: ALDRIG ALDRIG ALDRIG kjør med 4 punkts balten om man inte har burbåge. Nar taket caver inn ar nacken din en grønnsak som venter på avrattning. Och man kommer sig inte undan. Det raddade min polare. Hans saterygg var avknakt brevid skulderpartiet...
Jattetur ar en understatement.
Passagerare flög ur den limmade glasfiber takluckan. Tur att den var limmad..
Fanns bara ett bälte i bilen å det var för föraren. En till skulle monteras inom snar framtid
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 11 Jul 2011, 11:35
by KV
HenrikF wrote:oj.
Hur kan en bil separera på det viset? allt framför torpeden på passagerarsidan är ju avslitet, men motorn har klarat sig och det andra ser inte sååå smashat ut. rost?
Bilen var rostig. Men inte direkt imponerad av hoppsättningen av -80tals bilar från fabriken.
Motor skall plockas ner samt turbo mm så vet man vad som skall ersättas..
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 11 Jul 2011, 18:44
by HULTA
tur att domklarade sej så pass bra,kunde blivit mycke värre...
nu villja inte vara den som är den,men jag funderar på att sälja min orange kaross... om du söker efter kaross vill säga
mvh
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 10:24
by KV
HULTA wrote:tur att domklarade sej så pass bra,kunde blivit mycke värre...
nu villja inte vara den som är den,men jag funderar på att sälja min orange kaross... om du söker efter kaross vill säga
mvh
Moi.
Jo tur det.
Kaross på g redan. Tack iallafall
Mvh
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 15:30
by BeEmVe
Kaross rullar in nästa vecka, e30 (m3 breddad).
Har galen ångest över smällen men jag e bara glad att polaren klarade sig så pass bra som han gjorde.. jag känner inte längre av smällen, fick bara ett minijack (1cm sår) mitt på huvet av buren..
På sätt och vis e jag glad att de va jag som smällde bilen och inte någon annan, eftersom jag gjort så pass mycke på den så går de mycke fortare att bygga ihop en ny och kan göra det bättre än första.
Plockat isär det mesta nu, ska lyft ur motorn om 1tim. Av allt att dömma har nästan allt klarat sig konstigt nog.. va ju "bara" 3st träd, 2st stenblock och en områdesskyllt...
Ska gå igenom motor, turbo osv så att inget grus lr dylikt har hittat sig in + balasnering av vev, eftersom den kan ha fått sig en snyting..
Snart är den ihop igen
snyggare och bättre!
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 15:44
by Strandholm
ska ni vara där ute hela kvällen lr? blire nå bärsa samtidigt?
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 16:22
by BeEmVe
Strandholm wrote:ska ni vara där ute hela kvällen lr? blire nå bärsa samtidigt?
haha. ingen bärs men vi kommer vara där hela kvällen som vanligt
bara att komma förbi om du har tid.
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 16:27
by KV
BeEmVe wrote:Kaross rullar in nästa vecka, e30 (m3 breddad).
Har galen ångest över smällen men jag e bara glad att polaren klarade sig så pass bra som han gjorde.. jag känner inte längre av smällen, fick bara ett minijack (1cm sår) mitt på huvet av buren..
På sätt och vis e jag glad att de va jag som smällde bilen och inte någon annan, eftersom jag gjort så pass mycke på den så går de mycke fortare att bygga ihop en ny och kan göra det bättre än första.
Plockat isär det mesta nu, ska lyft ur motorn om 1tim. Av allt att dömma har nästan allt klarat sig konstigt nog.. va ju "bara" 3st träd, 2st stenblock och en områdesskyllt...
Ska gå igenom motor, turbo osv så att inget grus lr dylikt har hittat sig in + balasnering av vev, eftersom den kan ha fått sig en snyting..
Snart är den ihop igen
snyggare och bättre!
Great work polarn
Snart ut å snyta igen Mao
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 12 Jul 2011, 22:19
by BeEmVe
Nu är snart bilen helt urplockad.. bara bakvagn, stolar och mätarn kvar.
Efter en snabbtitt på motor/låda så ser allt helt ut. Endast en bultskalle o en fläns på vxllådan som e paj. Håller tummarna för att svänghjul osv inte har tagit någon skada av de.
En sak jag blev förvånad över va att allt i bakvagnen är helt förutom det högra nedre fästet i bärarmen till coilovern som jag höjde upp 4cm lite hastigt. Sen är en annan fråga om allt e rakt, men de ser jag i morron..
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 13 Jul 2011, 05:10
by KV
BeEmVe wrote:Nu är snart bilen helt urplockad.. bara bakvagn, stolar och mätarn kvar.
Efter en snabbtitt på motor/låda så ser allt helt ut. Endast en bultskalle o en fläns på vxllådan som e paj. Håller tummarna för att svänghjul osv inte har tagit någon skada av de.
En sak jag blev förvånad över va att allt i bakvagnen är helt förutom det högra nedre fästet i bärarmen till coilovern som jag höjde upp 4cm lite hastigt. Sen är en annan fråga om allt e rakt, men de ser jag i morron..
Madda fakka sweet. Fan så man hinner so i år
Hur såg Coilisarna ut bak?
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 13 Jul 2011, 22:36
by BeEmVe
Nog att jag kan vara snabb, men något SO blir de tyvärr inte iår..
Nu är bilen helt tom och redo att köras till skroten.
Nästa på listan är genomgång av allt som finns, sen rulla in den nya i helgen o förbereda innan alla delar kommer.
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 13 Apr 2012, 19:19
by Pimplaren
Hur går det?
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 14 Apr 2012, 07:41
by BeEmVe
Varit lite dålig på att uppdatera tråden här ser jag nu.
Bygget går bara bra, konstruktionsmässigt ska bilen vara klar den 20 apr.. jobbar så fort jag bara kan.
Det mesta är redan klart men självklart finns det o göra tills den går att köra.
kvar att göra är :
byta ut bultarna i bakvagnen till hårdare, de gamla vek sig som bananer..
dra returen till fuelcellen
dra toppen och lägga i kammarna
linda downpipen med avgasbandage
koppla sprut
har också byggt ett aluinsug som ska helsvetsats bara (KV får fixa en komplett svets bara.. wink wink)
kontrolldra alla bultar i hela bilen.
Så allt är väldigt nära nu, bilderna kommer senare..
MEN SHIT VA NAJS DE BLIR!!!
Tackar Jens för hjälpen alla sena kvällar
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 14 Apr 2012, 09:46
by KV
Bådar gott för sommaren. Måste bara säga upp mig från firman. Göra slut med familjen å sälja huset. Sen har man tid å göra klart räjs pulkan.
Men som sagt ser bra ut. Mkt bra jobbat boyz!!
Edit: svetsen skall vara levererad komplett enligt leverantören. Dooh
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 14 Apr 2012, 10:45
by Bullen!
ajajaj. den vurpan hade jag missat.
jag är livrädd att låna ut grejor av den anledningen. att folk kan dö och att jag då varit en del av det. minns när körkortslösa vänner ville prova min gixxer. man ville inte va taskig och säga nej men ändå gjorde det ont i hela kroppen tills de kom tillbaka. har man inte rullat på fullt med en sådan så kan det överraska. likaså med en turbobimmer.
provar jag nåt så gör jag det väldigt försiktigt så man iaf minimerar riskerna för olycka.
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 14 Apr 2012, 11:56
by e30-FREAK
Upp med alla dina bilder micha
Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)
Posted: 14 Apr 2012, 23:38
by KV
Bullen! wrote:ajajaj. den vurpan hade jag missat.
jag är livrädd att låna ut grejor av den anledningen. att folk kan dö och att jag då varit en del av det. minns när körkortslösa vänner ville prova min gixxer. man ville inte va taskig och säga nej men ändå gjorde det ont i hela kroppen tills de kom tillbaka. har man inte rullat på fullt med en sådan så kan det överraska. likaså med en turbobimmer.
provar jag nåt så gör jag det väldigt försiktigt så man iaf minimerar riskerna för olycka.
Har även lånat ut min sporthoj å fått den skrotad. Föraren klarade sig okej efter omständigheter. Så jag är van
I mc olyckan skyller jag på snabbast vinner
Skyller allt på original styrväxel i detta sammanhang.