Page 5 of 42

Posted: 10 Feb 2006, 18:55
by Chrille
jo ja tänkte på det också men vågar inte riktigt...

Det får sitta som det sitter...

Posted: 10 Feb 2006, 19:23
by Henka.
Hmmm...klarar oljan av då att rinna tillbaks om du har lagerhuset vänt sådär? Jag skulle nog vrida.

Posted: 10 Feb 2006, 19:31
by johankihl
Vrid, annars rasar turbon direkt för dig...

Posted: 10 Feb 2006, 19:31
by Tysken
Det funkar fint. Körde så med min touring 400 mil utan minsta problem. Samma sorts turbo var det å..Returen lutar ju faktiskt lite nedåt.

Posted: 11 Feb 2006, 00:26
by flp
lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.

MVH Micke

Posted: 11 Feb 2006, 11:49
by JaJsEn
flp wrote:lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.

MVH Micke


om det är en äldre turbo, som din så räcker det emd att lossa bultarna o se till att avgasdelen eller kopressorn lossar, sen kan du vrida hur du vill typ,

mem på modernare så sitter det nått styrstift (eller fler) som man måste ta bort/slipa ner först.

o ett tips e ju som sagt att vrida huset, ananrs rasar turbon.

mvh Erik Jakobsson

Posted: 11 Feb 2006, 12:18
by flp
tackar, ska ta och vrida huset idag då :)

MVH Micke

Posted: 11 Feb 2006, 12:27
by Misano
På Mitsu så lossar man den stora låsringen och klamman.

Posted: 11 Feb 2006, 12:37
by fulingbusen
Misano wrote:På Mitsu så lossar man den stora låsringen och klamman.


och slipar bort styrstiftet

Posted: 11 Feb 2006, 12:53
by peppe
Kan ju inte heller tycka det såg riktigt safe ut att ha oljereturen sådär.

Posted: 11 Feb 2006, 13:10
by xelerator
Det är EJ bra att ha turbon sådär som många redan nämnt...

turbon kommer att rasa, om inte tar den VÄLDIGT mycket stryk o livslängden förkortas kraftigt...... att nån turbo klarat sig när den legat fel beror nog mest på flyt...

om du klarar av en turbokonvertering borde inte detta ge dig några större beskymmer :wink:...

Posted: 14 Feb 2006, 13:40
by Chrille
Kommer att vrida...

Posted: 08 Mar 2006, 09:44
by Chrille
Jahopp,, lagerdelen är vriden i alla fall...

Börjar närma sig uppstart,

Nåt ja tänkte på var dock: Vilket håll vill motorn vrida sig åt när man gasar, sett från förarposition...

Enl- mina uträkningar borde de bli åt höger o då kommer ju grenrörsadaptern ta emot bilen... aj aj... inte bra.

Vad är smartaste lösningen på detta...

Ett fett stag mellan fjädertornet och insuget som håller motorn på plats? ideér mottages gärna...

Posted: 08 Mar 2006, 10:59
by flp
jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke

Posted: 10 Mar 2006, 19:53
by Chrille
flp wrote:jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke


Har du grenrörsadapter från PPF också?

Posted: 10 Mar 2006, 19:58
by worre
Chrille wrote:
flp wrote:jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke


Har du grenrörsadapter från PPF också?


han har ett hemma bygge