Bilder på era hembyggda insug!

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ett 2mm rör i dia 50 mm är inga krafter som påverkar, det är stora ytor som trycks sönder.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Bäckis wrote:Ett 2mm rör i dia 50 mm är inga krafter som påverkar, det är stora ytor som trycks sönder.
Ja så långt tänkte inte jag idag.
Får skylla på lågt blodsocker =D

Men 3mm bör räcka vid max 1.5 bar tycker man då
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Inte utan pinnar, räcker med en baktändning så får du laga.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Bäckis wrote:Inte utan pinnar, räcker med en baktändning så får du laga.
Eller en dumpventil/blowoff på insuget ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Magnaten wrote:postar en gammal favorit i repris, denna borde byggare vara stolt över
made in Dalarna
Image
Image
Image

Ja var det bara för eget bruk får man klåpa hur man vill, sålänge man vet att inte skryta med skiten, funktionen finns säkert. MEN det är ingen som fått betala en firma för det va?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jo, men firman finns inte mer :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Bäckis wrote:Jo, men firman finns inte mer :)
Aj fan! Vad hette den?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Han lär vell döda mig för detta, Men så här förklarar han i paint hur han tänkte när hålen borrades, skratta inte :lol:

Image
User avatar
Casy
Posts: 1105
Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund

Post by Casy »

vad faan ska de där föreställa? :lol:
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Lättning av hans stolfäste
User avatar
dahmeer
Posts: 362
Joined: 21 Nov 2005, 16:00
Location: Karlstad

Post by dahmeer »

Hahahaha! både fina insug och massa humor i en och samma tråd, underbart!

Hade glömt bort hur mycket jag suttit och skrattat åt den evon.
Jag gillar fästena som håller vingbladet, det ser ut som han slagit sönder en plexiskiva och sen tagit det som blev kvar av skivan.

Visst att man inte har tillgång till maskiner och/eller kunskap att få till allt 100% själv alla gånger men inte fan skyltar man med det i en tråd och dessutom blandar in sponsorer i det hela.
User avatar
Grooverhound
Posts: 911
Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd

Post by Grooverhound »

dgyldmark wrote:Lättning av hans stolfäste
lättning av upphöjning av spakställ lr handbroms har ja till å med för mig de ska likna? :lol:
Rasmus Olofsson||
User avatar
Hool
Posts: 1161
Joined: 18 Sep 2009, 22:12
Location: Göteborg

Post by Hool »

Håll i er nu.. Det blir lite scary nu :shock:

Image
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

okey?! what?!
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
Grooverhound
Posts: 911
Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd

Post by Grooverhound »

e de för att sbp inte ska misstänka turbomontering kanske? :lol:
Haha fy fan asså.
Rasmus Olofsson||
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Bäckis wrote:Inte utan pinnar, räcker med en baktändning så får du laga.
Hade inte tänkt att baktända =D
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Hur fyllar han på olja i den oranga motorn

OM du har insug för dcoe 50 eller liknande så har jag ev plenum liggande. Om du kommer ihåg motorn till Asc B:n
Post Reply