Page 5 of 12

Posted: 30 Jan 2011, 17:52
by Dawe_A
fick det inte plats nedåt efter turbon? Visseligen är ju detta innan IC, men grenröret lär ju hetta upp en bra bit av tryckrören ordentligt . :(


Ser jäkla fint ut för övrigt :)

Posted: 30 Jan 2011, 18:17
by Napstar
Dawe_A wrote:fick det inte plats nedåt efter turbon? Visseligen är ju detta innan IC, men grenröret lär ju hetta upp en bra bit av tryckrören ordentligt . :(


Ser jäkla fint ut för övrigt :)



Tack ,jo då det gick o få plats men ville inte ha tryckrören under bilen, jag ska antingen klä det med avgasbandage elr en värmesocka. så jag hoppas detta ska funka :)
så här körde ppf på bengts m3a men då va de nog inte så nära grenröret.

Har du fått ihop din motor elr ?

Posted: 30 Jan 2011, 23:11
by Dawe_A
okej, ja det visar ju sig senare vad du har för insugstemp :-)


För mig går det långsamt, ska åka och hämta min bil i sthlm nu i helgen (skulle hämtat den för 2 veckor sedan men far som har BE kort har inte haft tid). Så nu åker jag själv istället..

Sen har jag fått ett skevt m30 hjul så jag har letat som en dåre efter ett nytt & har nu äntligen fått tag på ett..

ANNARS, går det väl framåt =)

Posted: 31 Jan 2011, 16:59
by Napstar
Dawe_A wrote:okej, ja det visar ju sig senare vad du har för insugstemp :-)


För mig går det långsamt, ska åka och hämta min bil i sthlm nu i helgen (skulle hämtat den för 2 veckor sedan men far som har BE kort har inte haft tid). Så nu åker jag själv istället..

Sen har jag fått ett skevt m30 hjul så jag har letat som en dåre efter ett nytt & har nu äntligen fått tag på ett..

ANNARS, går det väl framåt =)


sakta men säkert så ;)

Posted: 12 Feb 2011, 14:20
by Napstar
Innan tryckrör görs så måste ic kapas svetsas o sättas fast så man vet vart allt skall dras :)Image

Tryckrör ifrån turbo till ic klart o läcktestas, måste ju vara säker på att det inte läcker 8)
Image
Image

o så blir det sen
Image

Posted: 27 Feb 2011, 17:25
by Napstar
Image

isär med allt igen o fixa till lite grejjer.
Image

Image

Motor väl ur igen så jag kunde förbereda för wg röret då det va jävligt trångt, skall givetvis svetsas o lackas med nån värmetålig färg
Image

Oljematning o oljetryck avklarat
Image

Posted: 28 Feb 2011, 10:43
by martin.wangerud
Är tråget svetsat nu!? Fan va bra dina tryckrör blev!

Posted: 28 Feb 2011, 14:11
by Napstar
martin.wangerud wrote:Är tråget svetsat nu!? Fan va bra dina tryckrör blev!


Får hoppas att Sölta svetsat de idag så man kan börja montera ihop allt nu i veckan 8)

Posted: 07 Mar 2011, 20:50
by Napstar
Nu så har det hänt en hel del :)
kompressorhuset inlindat
Image

Fick lite backup av martin.wangerud som svetsade igen hålet som jag kapade ur för wg röret vilket förövrigt blev jävligt bra ;)
Image

motorpaket klart!
Image
Image
Image

när motorn väl va i efter lite slit så va det dags o börja me Dp
Image

punktat o klart för svetsning
Image

Å så va det svetsat o klart
Image

Inpassning av Wg så det fortfarande går o få på kåpan under bilen
Image

svetsat o klart för montering
Image
Image

nu återstår de o koppla sprut :)

Posted: 07 Mar 2011, 20:53
by Pimplaren
Ser riktigt trivsamt ut!
Är det en katt som du svetsat fast?

Posted: 07 Mar 2011, 20:57
by Napstar
Pimplaren wrote:Ser riktigt trivsamt ut!
Är det en katt som du svetsat fast?


Tackar o ja tyvärr så e de en katt, tanken e o bes med de! 8)

Posted: 07 Mar 2011, 21:00
by Pimplaren
Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?

Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)

Posted: 07 Mar 2011, 21:03
by Napstar
Pimplaren wrote:Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?

Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)


hehe en fördel är att det är ganska gott om dom under z3an så när allt kommer på syns inget ;) polarens m3a e bes 3 år i rad me turbo utan nån som helst kåpa under..
jag skickar tjejen när de e dags o bes :twisted:

Posted: 07 Mar 2011, 21:15
by martin.wangerud
Finns ju inga ord på hur jävla grym du är på bygga avgas!!! Själv tyckte jag de va jävla skoj o sätta kapen o svetsen i den :)

Koppla sprut i veckan nu då! Ska bli kul o se!

Posted: 07 Mar 2011, 21:18
by Pimplaren
Napstar wrote:
Pimplaren wrote:Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?

Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)


hehe en fördel är att det är ganska gott om dom under z3an så när allt kommer på syns inget ;) polarens m3a e bes 3 år i rad me turbo utan nån som helst kåpa under..
jag skickar tjejen när de e dags o bes :twisted:


Ookok! dåså:) hoppas det går bra.

Tänkte bara.. katten lär sätta stopp som en blodpropp i skallen på en gammal jävel :)

Posted: 07 Mar 2011, 21:26
by Bmw*Alex
Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/

mvh

Posted: 07 Mar 2011, 21:27
by Napstar
martin.wangerud wrote:Finns ju inga ord på hur jävla grym du är på bygga avgas!!! Själv tyckte jag de va jävla skoj o sätta kapen o svetsen i den :)

Koppla sprut i veckan nu då! Ska bli kul o se!


Japp o du ska la hjälpa till me de hoppas jag ;) hehe