Värde iphone 4

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

JimmyA

Post by JimmyA »

Jag har en av varje här i mina händer nu, 4ans skärm är helt otrolig! Jag tyckte 3GS skärmen var helt sjuk när jag först fick min men 4an slår den med hästlängder!
Men jag tycker den känns tung sen är den gamla mkt skönare att hålla i faktiskt! Tror 4an kan bli väldigt obekväm om man leker med den en längre stund.

Har även testat gå in på appar, surfa etc å visst är 4an lite snabbare men det skiljer inte mkt.

Och allt snack med mottagningshistorian skulle jag vilja avfärda som riktig bullshit! Vi har testat hålla telefonen i alla möjliga vinklar å sätt, visst kan en plupp eller 2 försvinna ibland men det har hela tiden gått att surfa eller prata utan problem...
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Hansa

Post by Hansa »

Jag var bara tvungen då jag är en sån "Våga vägra Iphone" :lol:
fast man vet aldrig, Jag kanske trillar dit nån gång jag också.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Mr EmCom

Post by Mr EmCom »

Hansa wrote:Jag var bara tvungen då jag är en sån "Våga vägra Iphone" :lol:
Tyckte det mesta av dom där anledningarna var dåliga..

Hörlurarna är skitbra, men kan vissta använda hotspots, den hämmar väll inte annan utveckling? (jo för alla andra mobilen såklart, men varför inte lixom?) Den är dyr, men det är dom andra mobilerna också, mottagningsproblemen är bara sjukt förstorade. Multitasking fungerar visst, bara de att utvecklarna måste bygga om apparna, och sen att gnälla på att det borde ha kommit för länge sen, låter bara dumt.

Det ända vettiga anledningen på sidan där är väll nr 3; Inget stöd för flash, det borde finnas!
Last edited by Mr EmCom on 31 Jul 2010, 11:45, edited 1 time in total.
David Levin
0736807188
Örebro

e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
JimmyA

Post by JimmyA »

Hansa wrote:Jag var bara tvungen då jag är en sån "Våga vägra Iphone" :lol:
Jag var en sån också förut, tills jag själv testade en och blev såld på en gång... Testa själv ;)

En polare köpte en satio i början av året och jag skulle köpa en telefon precis efter, satio satio tjatade han men det blev en iphone, nu några månader senare köade denna polare i 4 timmar för att få tag i en iphone det säger väl allt.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Oscarr

Post by Oscarr »

Nån som vet om Samsung GT-i9000 Galaxy är nått att ha?
Grefven

Post by Grefven »

vad får man för sin gamla iphone? jag har en i mint condition för nu ska jag ha en iphone4!
nicke.t

Post by nicke.t »

du kan få nån lax av mej.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

jag ska försöka sälja min för 4k. just because the challenge. :lol:
nicke.t

Post by nicke.t »

de va ett par laxar för mycke för mej. :)
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
HenrikF

Post by HenrikF »

Grefven wrote:jag ska försöka sälja min för 4k. just because the challenge. :lol:
Jag trodde du ville sälja den?
/Henrik
Grefven

Post by Grefven »

jag har sålt en k850 som var 10 månader gammal 300:- över nypris. så alla är inte så upplysta som vi i internetgenerationen.

jag vet att det är oskäligt pris. jag vet att det ska till ren tur om det går och jag vet att det inte går att annonsera den här och lyckas.

men jag tror att det går att få 4k. skulle man behöva gå jättelågt för att sälja så får den ligga på sängbordet och vara en surfplatta eller så får den stationeras i mitt hemmagym och streama radio.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Grefven wrote:jag har sålt en k850 som var 10 månader gammal 300:- över nypris. så alla är inte så upplysta som vi i internetgenerationen.

jag vet att det är oskäligt pris. jag vet att det ska till ren tur om det går och jag vet att det inte går att annonsera den här och lyckas.

men jag tror att det går att få 4k. skulle man behöva gå jättelågt för att sälja så får den ligga på sängbordet och vara en surfplatta eller så får den stationeras i mitt hemmagym och streama radio.
Att du orkar? Varför inte bara sälja för marknadsvärde och ha rent samvete?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Grefven

Post by Grefven »

Jag fick ett bud. Annonserade ut den till ett pris och det ringde en och bjöd mer om jag lovade att hålla den till kvällen. Det är inte att luras. Det priset som var 300:- billigare än jag fick var det billigaste på nätet. I butik är det ofta lite dyrare så det kanske han hade jämfört med oxå. Och var det 3-4 veckor sen han frågade i butik så kan priserna ändra sig snabbt.

Likaså har vi ungefär 25miljoner (uppskattad siffra) asylsökande och illegala invandrare här i skåne som inte har svenska personnummer men ändå vill ha senaste mobilen. Dock vill de inte handla över disk av ovan nämnda anledning. De betalar alltid cash och är tacksamma om de finner det de söker. Några hundringar hit och dit kvittar.

4k blir svårt. För folk vill pruta. Och annonsera den på 4500:- så ringer inte en käft. Men jag får iaf sikta in mig på att sälja den för närmare 4k än 3k iaf. :-)
Strandholm

Post by Strandholm »

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 305#332305

bullen, dina senaste posts bryter emot så många punkter så jag vet inte vart jag ska börja men välj en valfri.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
ramberg

Post by ramberg »

pizza wrote:Har haft min Satio ett år, ENDA problemet va att första batteriet va kass, bytte det redan efter 1 vecka, Satio och K850i är dom absolut bästa telefonerna jag haft!

Pizza
Haft min Satio sen i Januari.. då jag bröt sönder min k850i på nyår. Den började trycka bakåt av sig själv när man tröck på knappar. Fick ett långt sms och kunde inte scrolla ner eller läsa.......
Sen tvärdog den i en vecka utan anledning en gång tidigare, tog en vecka innan den starta upp efter många försök.. annars fungerade k850in bra.

Sation har jag aldrig haft problem med, bara luckan till kameran jag stör mig på som lätt kan åka upp..
Och just kameran var anledningen till att jag köpte den. Iphone's kamera kommer inte i närheten av den på SE Sation.

Satio vs Iphone 3GS..
Ska man jämföra dom två, då jag pillat på en polares så lär jag säga att iphonen har bra mycket bättre touch.. snabbare och inte lika seg som sation i applikationer osv osv.
Enda nackdelen med iphonen jag märkt är just kameran.

Men det absolut värdelösaste med dagens telefoner är då att jag inte kan ha den med på jobbet eller i garaget.. då har man en spräckt skärm på nolltid osv.
Har sällan med mig telefon till jobbet pga skaderisken på den. :/
Grefven

Post by Grefven »

Strandholm wrote:http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?p=332305#332305

bullen, dina senaste posts bryter emot så många punkter så jag vet inte vart jag ska börja men välj en valfri.

då får någon moderator göra sitt jobb och plocka bort den =)

i övrigt så tycker jag att vi sparar på krafterna och bråkar senare om det dyker upp något som är värt att bråka om. exempelvis ett riktigt problem.

fridens.
fulingbusen

Post by fulingbusen »

salle1001 wrote:
Wiic wrote:Håller med, utan tvekan den bästa pryl jag köpt. Dock ser touch displayen ut som ett spindelnät just nu, men reparerar gladeligen den för 1280:-. Kvaliten är otrolig, likaså nätet, mätte upp min hastighet på den och fick ut 5mb/s har jag för mig. Och det är fan inte dåligt i en lur.. :)
Mvh
var kan man laga skärmen för 1280 kr??
min är oxå crackad.

hur tålig är 4an? den har ju glas på BÅDA sidor?.. borde spricka sv minsta lilla stöt då ju?
Är det någon som vet vart man kan få ny display för detta priset? Helst i 08-området
Post Reply