Page 5 of 5

Posted: 23 Jul 2010, 17:09
by Bmwandreas
Är ringarna fortfarande vassa då? Annars är det ingen ide.
Fyll evakueringsspåren med silkon också.

Posted: 23 Jul 2010, 18:13
by peppe
Nja, vassa vet jag inte. Men ni får väl skicka upp ringar och packningar om det inte vill sig bättre, vi ska ju åka imorgon så det är ett försök i desperation.

Posted: 23 Jul 2010, 21:46
by Nisse Järnet
Jobbigt med strul =S Antar att ni kollade att den skar in rätt vid montering? Läckte den bara vid evakueringskanalerna?

Posted: 24 Jul 2010, 13:17
by peppe
Den läkte mellan cylindrarna också.

Posted: 24 Jul 2010, 20:14
by peppe
Så, nu har vi tuktat ur den i åmsele på 1.2 - 1.4bars ladd och den läker inget, kanske någon droppe vatten.

Så det känns skönt, case closed då det gäller våra ringar iaf än sålänge.

Mvh

Posted: 14 Aug 2010, 17:58
by Dinan2.5
Bmwandreas wrote:Har du gamla ringarna så ska de slängas, då är det problemet. Skicka bild på ringarna så får jag se om det är nya eller gamla.


Bäckis eller ärtan,

Kan ni se om ringarna jag köpte förra sommarn är dom nya eller gamla? Jag ska snart skruva ihop min S14 och vill inte ha nå problem med en sån här dyr motor...

Tack

Image

Image

Posted: 15 Aug 2010, 14:16
by Bäckis
Det är de nya och de har funnits i tre år nu.....

Posted: 15 Aug 2010, 18:52
by Dinan2.5
Oj, så länge? Det va bra att vet. Det lät som att dom nyss hade ändrats...

mvh

Posted: 15 Aug 2010, 19:26
by Bäckis
Nej, men många har handlat för flera år sedan och inte använt grejorna, därför kommer det någon då och då med gamla grejorna.