E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser väldigt seriöst ut allting! Men vad är det för märke på kolvarna, utformningen på domen ser för gräslig ut tycker jag...
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Hej hej!!
Det är wössner-kolvar, pallade inte vänta på att wiseco skulle få tummen ur. Beställde wiseco från ppf i mitten av december men tröttnade på att vänta i mars . Håller med om att dom är lite kantiga i utformningen men det ska nog funka.
Imon blir det till å ringa lackeraren å tjata lite, sommaren närmar ju sig med stormsteg.
MVH/ Anders
Det är wössner-kolvar, pallade inte vänta på att wiseco skulle få tummen ur. Beställde wiseco från ppf i mitten av december men tröttnade på att vänta i mars . Håller med om att dom är lite kantiga i utformningen men det ska nog funka.
Imon blir det till å ringa lackeraren å tjata lite, sommaren närmar ju sig med stormsteg.
MVH/ Anders
Då kommer det lite uppdateringar
Det nya D2 coilover kittet.
Grenröret cotat å fint
Den nyputsade hx55:an!!
Mr hx55 igen
komfortstolar är bra när man ska ut på långresa
Bromsar är aldrig fel
Nu ser motorutrymmet lite roligare ut än förra året
Käns riktigt bra att den har fått lite ny färg, bättrar ju på inspirationen rejält när man slipper se den äckliga gula.
Nu sitter motor, låda, kardan, avgas, insprut mm på plats så det börjar ta sig.
MVH/ Anders
Det nya D2 coilover kittet.
Grenröret cotat å fint
Den nyputsade hx55:an!!
Mr hx55 igen
komfortstolar är bra när man ska ut på långresa
Bromsar är aldrig fel
Nu ser motorutrymmet lite roligare ut än förra året
Käns riktigt bra att den har fått lite ny färg, bättrar ju på inspirationen rejält när man slipper se den äckliga gula.
Nu sitter motor, låda, kardan, avgas, insprut mm på plats så det börjar ta sig.
MVH/ Anders
kristov Postat: tor 7/jun 2007 09:00 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Snyggt! Hvit är bra mycket ballare än den sitrongula färgen!
Har du nått info/bilder om hur du mekade til avtagbar frontram?
Skulla göra motorbyten/service mycket enklare...
Den nedre balken som kylaren sitter i är helt bortkapad och ersatt med en som jag byggde i fyrkantsprofil, som sen bultas in i rambalkarna.
Den övre biten som huven sitter i börjar precis ovanför rambalkarna och är bultad i den nedre balken, delningen där uppe ser du på bilderna.
Fixar en bild när alla delar är tillbaka från lack.
MVH/ Anders
Man tackar för alla fina komentarer
Det är inte pulverlack på sump å kåpor utan mattsvart färg bara.
Hade helt glömt!!
I lördags så var Street Cars Fest i halmstad så jag rullade dit å ställde ut, tänkte det kunde va kul å visa kärran efter allt slit.
Å jag vann fan klassen Hottest performance vehicle, svinkul
Fick en pokal i finaste plast
MVH/ Anders
Hade helt glömt!!
I lördags så var Street Cars Fest i halmstad så jag rullade dit å ställde ut, tänkte det kunde va kul å visa kärran efter allt slit.
MVH/ Anders
E30Anders wrote:Man tackar för alla fina komentarer
Hade helt glömt!!
MVH/ Anders
hehe, Grattis. =)
Jäklar va läcker den blev, o grattis till pokalen.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II