Posted: 01 May 2010, 23:21
tomt och rengjort på 2tim

svettig

haha blev ju inte mycket högre utan maskin


svettig

haha blev ju inte mycket högre utan maskin

Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.Andy_b wrote:har alldrig utalat mej om att min skulle vara lägst
men det går inte få min lägre nu med orginal framvagns balk
och det som skiljer min från dom flästa andra är väll att jag har fjädringsväg fortfarande
Högst upp på denna sida.Andy_b wrote:i morgon så åker mina sellholm framdämpare ur så jag kan lämna dom på svarvning för att kunna få bilen lite lägre endå samt att kunna ha lite fjädringsväg endå ... blir nog bra när det är klart
kolvstången är avsvarvad 80mmjohankihl wrote:Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.Andy_b wrote:har alldrig utalat mej om att min skulle vara lägst
men det går inte få min lägre nu med orginal framvagns balk
och det som skiljer min från dom flästa andra är väll att jag har fjädringsväg fortfarande
De Volvo åkare jag känner har enbart kortat kolvstången för att fjädrarna inte ska lossna när man hissar bilen, där skapar du ju ingen fjädringsväg, du ändrar bara stötdämparens arbetsområde. Kolvstången är som regel så lång att den går ner i dämparkroppen, har du dämpare där inte kolvstången går ner dämparkroppen så vet jag inte vad du fått tag på. Har för mig att man använder stötdämpare till Saab eller Golf då man skapar fjädringsväg genom att korta hela fjäderbenet. Nu kanske du redan har en dämpare med kortare kropp och har gjort det sedan innan?Andy_b wrote:kolvstången är avsvarvad 80mmjohankihl wrote:Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.Andy_b wrote:har alldrig utalat mej om att min skulle vara lägst
men det går inte få min lägre nu med orginal framvagns balk
och det som skiljer min från dom flästa andra är väll att jag har fjädringsväg fortfarande
kroppen och benet är oförändrat men kolven går längre ner i benet eller hur man ska förklara det
är ju inte jätte mycket fjädringsväg på den .. kanske 30mm ihop bara .. men räcker för mej
johankihl wrote:De Volvo åkare jag känner har enbart kortat kolvstången för att fjädrarna inte ska lossna när man hissar bilen, där skapar du ju ingen fjädringsväg, du ändrar bara stötdämparens arbetsområde. Kolvstången är som regel så lång att den går ner i dämparkroppen, har du dämpare där inte kolvstången går ner dämparkroppen så vet jag inte vad du fått tag på. Har för mig att man använder stötdämpare till Saab eller Golf då man skapar fjädringsväg genom att korta hela fjäderbenet. Nu kanske du redan har en dämpare med kortare kropp och har gjort det sedan innan?Andy_b wrote:kolvstången är avsvarvad 80mmjohankihl wrote: Har du bytt till en stötdämpare med kortare kropp och tagit av fjäderben då eller? Annars kan fjädringsvägen omöjligt vara längre då fjäderbenen är för långa för att få till låg bil med orginal dämpare.
kroppen och benet är oförändrat men kolven går längre ner i benet eller hur man ska förklara det
är ju inte jätte mycket fjädringsväg på den .. kanske 30mm ihop bara .. men räcker för mej
Andy_b wrote:när min kolvstång var orginal så stack det upp en hel del när man bottnade den ....
när vi svarvade av stången så blev nog bilen 20mm lägre (pgr av att den va bottnad innan)och bilen fick ca 30mm fjädringsväg innan den bottnar igen
så med andra ord så stack ju kolvstången upp minst 50mm när den var bottnad innan vi svarva av den
och ja toffe som jag redan sagt till dej innan så ska ja bygga an adapter mellan länkarmen och benet så jag flyttar ner länkarmen igen .. även styrstagen ska flyttas ner igen
så att även du kan lägga dej på fel sida vägen igen när du möter mej![]()
Pitbull wrote:Den volvon lär röra på sig. =)
Stumma motorfästen is the shit.
Har du fått tag på delarna som du sökte?
turbo grenrör och wg rör ligger imot innerskärmen .. men det är löst nu med nån mm frigångGrooverhound wrote:ser nice ut.M5 spis går ju ner fint i dom så borde ju m30 inte va några större problem med platsen?
lr de e för turbo å plenum som gör så de blir trångt?