Page 5 of 6
Posted: 22 Jul 2010, 18:19
by Strandholm
skivorna brukar vilja ta i styrleden, hur gör ni?
Posted: 22 Jul 2010, 19:57
by s2_i_e30
versta super-ritningarna de där
meka på nu..
Posted: 22 Jul 2010, 20:18
by Fredro
Strandholm wrote:skivorna brukar vilja ta i styrleden, hur gör ni?
filar lite eller spacear ut skivan...
inte börjat fram än
Posted: 22 Jul 2010, 20:26
by Strandholm
jo, gjorde likadant men tappade centreringen för skivan då så skrik till om du ska sy ihop spacers med navcentrering för bromsskivan så är jag sugen på en uppsättning.
Posted: 22 Jul 2010, 21:45
by Beemari
s2_i_e30 wrote:kommer bli skoj på aktionmeet..
Supa
Posted: 23 Jul 2010, 11:19
by Fredro
Strandholm wrote:jo, gjorde likadant men tappade centreringen för skivan då så skrik till om du ska sy ihop spacers med navcentrering för bromsskivan så är jag sugen på en uppsättning.
enklast är väl att svarva en hylsa som man värmer på och sedan göra spacern efter den ? kommer jag förmodligen göra
Posted: 23 Jul 2010, 11:19
by Fredro
Beemari wrote:s2_i_e30 wrote:kommer bli skoj på aktionmeet..
Supa
för dom som inte får ihop sina bilar
glöm inte halmhatten bara
Posted: 27 Jul 2010, 21:10
by Fredro
då är bakvagnen komplett på plats...
inte mycket space mellan 15" och oken
får inte på plåtfälgar
har fått tag på ett par 15" krysseker som kommer få bli rejs/bus däck och sen blir 17"arna fin däcken...
har dock problem med att hjulbultarna tar i handbroms detaljerna??? då är E28 535navet utspaceat 10mm och orginal handbromsdetaljer från E30 325 samt skiva från E46 328 med avsvarvad inre kant(tog i org bromsskölden annars)
det är frågan om typ 2mm...
om någon har bättre beggade dragslicks att sälja så kan dom ju hojta... 26*9/15
Att göra innan actionmeet:
Nya kortare hjulbultar
Renovera 17" fälgar
Däck till ^
Dragslicks 26*9/15
Fixa dit en frontplåt
Flytta luftfiltret (Behöver 12-13cm 100mm rör om någon runt Eskilstuna har lite till övers)
Dra om vevhusventilation
Valsa skärmar
Byta låda / göra rent kopplingen
Byta fjäderben fram
Fixa och trixa dit M3 E36 bromsarna fram
Tvätta och polera
Och säkert en massa småskit...
sen hade jag tänkt att köra cupen i stan på fredag oxå
Posted: 27 Jul 2010, 22:42
by Bmw*Alex
vad har du dragit för litet rör där vid tryckröret på trycksidan som går under insuget ?
mvh
Posted: 28 Jul 2010, 11:47
by Fredro
Bmw*Alex wrote:vad har du dragit för litet rör där vid tryckröret på trycksidan som går under insuget ?
mvh
vevhusventilationen...
indragen i sugsidan innan turbon...
gör att man slipper snuskburken som behöver tömmas med jämna mellanrum...
så nu är det som orginal...
plus att jag aldrig behöver ha problem med för högt tryck i vevhuset...
nu ska det ner och rivas växellåda med stiiv
Posted: 28 Jul 2010, 19:04
by stiiiv_
nu är lådan bytt
Posted: 29 Jul 2010, 21:12
by Fredro
japp... och det är även provsvarvat med den och ljudet av rakskurna drev är borta
bakvagnen håller än
byta huvudcylinder imorrn... vägrar att bygga upp tryck på bromsarna på "steg 1"
hastighetsmätaren funkar inte med 210 klumpen heller!
sen ska det börjas med fram benen och bromsarna där...
fälgabanorna är målade med paint stripper i 3 omgångar nu så resten får jag nog våtslipa bort...
26*8,5/15 Mickey Thompson drag slicks kommer hem nästa vecka...
Posted: 08 Aug 2010, 13:49
by Fredro
11,13 @ 204 blev det som bäst på mantorp...
körde bara 3 repor och 10an var inte långt borta...
1a repan: 11,13 med 1,2 kg i däcken (1,68 i 60fot)
2a repan: 11,6 bogga
3e repan: 11,9 slog ur 2ans växel
bromsade 469whp i veckan på 1,6 bar...
blev till slut MH Racemaster 8,5*26/15 och dom funkade kalasfint...
Och nya bakvagnen höll fint...
film kommer... både från bromsning och från körningen på mantorp...
Posted: 08 Aug 2010, 14:29
by Fredro
Siffror från motorn
Posted: 13 Aug 2010, 09:59
by Fredro
Posted: 16 Aug 2010, 11:29
by Erki87
snygg böna du har i passagerarstolen
bra snyt i maskinen mannen. Snart bygger vi en m50 i stoppar i
Posted: 16 Aug 2010, 22:03
by s2_i_e30
du börnar då överallt du