Page 5 of 17
Posted: 13 Mar 2010, 11:43
by Bäckström
Blir ju grymt de där bygget =)
tummen upp å lycka till framöver..
/Erik
Posted: 13 Mar 2010, 22:40
by Konny
Bäckström wrote:Blir ju grymt de där bygget =)
tummen upp å lycka till framöver..
/Erik
Tackar!
Nu har vi hållit nå några dagar och har fått en hel del gjort!
Fick tillverka ett nytt grenrör för att få nya turbon att passa riktigt bra.
Såg så jäkla tomt ut ovanför grenröret förut så vi byggde de lite annorlunda nu
Har knåpat på en bra stund med de men nu är allt färdigt punktat iaf.
Sen gjorde vi tryckröret från turbon till laddluftkylarn klart.
Reduserade från 60mm till 76mm.
Svetsade ihop ett rör mellan turbo och luftfiltret i 100mm alu.
Och gjorde uttag för dumpen.
Posted: 14 Mar 2010, 00:22
by Pitbull
Du sliter du Konny. =)
Och som vanligt så ser allt JÄVLIGT bra ut.
Posted: 14 Mar 2010, 09:45
by Konny
Pitbull wrote:Du sliter du Konny. =)
Och som vanligt så ser allt JÄVLIGT bra ut.
Tackar!
Brukar sätta fart på våren och bygga dag som natt
Mitt i vintern så han man ingen inspiration för då känns de som de är så länge tills man får köra
Men när de blir bart på vägarna så måste man bygga och fort så man får fara ut och gasa
Posted: 14 Mar 2010, 12:01
by MHansson
hehe, helt rätt
Blir kanon snyggt
Posted: 14 Mar 2010, 13:28
by Nicke Blom
Snyggt jobbat!!
Posted: 14 Mar 2010, 13:30
by nicke.t
grymt snyggt grenrör.
Posted: 14 Mar 2010, 13:43
by fredrick
Ja, det dära ser ju fint ut!
Posted: 15 Mar 2010, 09:37
by Bmwandreas
Jag är ganska säker på att du kommer få skenande ladd med den där setupen
Posted: 15 Mar 2010, 10:58
by Konny
Bmwandreas wrote:Jag är ganska säker på att du kommer få skenande ladd med den där setupen
Ska jag måste sätta större wg menar du?
Är samma wg som satt där tidigare och fick stadigt ladd på 1,3 med kabeln ur till laddtrycksstyrningen med HX40in
Posted: 15 Mar 2010, 11:13
by Bmwandreas
Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Posted: 15 Mar 2010, 12:16
by Grefven
jag har 1,2 bars ladd som minimum med 0,5 fjäder i 60mm WG med SC62.
för vetskap om annan 4cyl bara.
Posted: 15 Mar 2010, 16:24
by Konny
Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Ja de kan ju vara om de är stor skillnad på aggregat.
För annars sitter wg:n i stort sätt likadant placerad nu som förut, är till och med samma kollektor
Och de fungerade ju kanon med HX40 agg iaf. men får sätta dit en 60mm wg annars bara så får vi se hur lågt de går att få laddet, lär väl aldrig köra under 2kg iaf.
Posted: 15 Mar 2010, 17:15
by JohanH
Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Tänk att det har vi märkt
Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.
info från en annan 4a med SC62 0.68ar
För övrigt väldans fint jobbat
mvh johan
Posted: 15 Mar 2010, 17:36
by Konny
JohanH wrote:Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Tänk att det har vi märkt
Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.
info från en annan 4a med SC62 0.68ar
För övrigt väldans fint jobbat
mvh johan
Tackar!
Hmm, då går jag ut och kapar upp ett stort jäkla hål i kollektorn och försöker fixa lite flödesvänligt till en 60mm wg istället då
Posted: 15 Mar 2010, 20:45
by JohanH
Konny wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:Den sitter inte i flödesriktningen. En SC62 har så lite mottryck och så är det svårt att evakuera ur wg:n.
Tänk att det har vi märkt
Jag har 1,0 fjäder vilket skenar till 1,6bar ladd på topp.
info från en annan 4a med SC62 0.68ar
För övrigt väldans fint jobbat
mvh johan
Tackar!
Hmm, då går jag ut och kapar upp ett stort jäkla hål i kollektorn och försöker fixa lite flödesvänligt till en 60mm wg istället då
Bra - jag har oxå 60mm så se till att det verkligen kommer i flödesriktningen.
Posted: 17 Mar 2010, 10:57
by Konny
Usch nu blev de dyrt igen..
Har beställt:
* Full dragracing bur
* SPEC två skivig koppling med svänghjul specad 1080nm
* Ventilfjädrar + titan retainers från Brian Crower
* ACL Race lager till både ram och vevlager
* ARP pinskruvar till ramlager
* Cuscu 1,5 vägs bakdiff.
* Och sen lite packningar och sånt smått