Page 5 of 15

Posted: 03 Mar 2010, 16:30
by R.Larsson
markus wrote:Dirko-S är ett bra tätnings-silicon finns på Mekonomen. Jag har haft det till insuget upp till 1,5 bar iaf och det funka fint.


Sandén ska ju ladda så pass mycket så de förhoppningsvis blir 1000hk så laddtrycket kommer nog hamna uppåt 3bar.. :D

Posted: 03 Mar 2010, 19:46
by r.ivars
problemet med silicon är att det äts upp av bränslet..

Posted: 03 Mar 2010, 20:07
by Sandén
r.ivars wrote:problemet med silicon är att det äts upp av bränslet..


Mmm precis tänkte det med så får bli o vänta lite till PPF får hem grejer :wink:

Posted: 03 Mar 2010, 22:54
by Sandén
Blev ett par timmar i garaget idag med. Var iväg till svärfar o hämtade min adapter till min oljetemps givare. Blev perfekt till oljefilterhuset.

Så här blev den! m20 till invändig 5/8 unf

Image

Image

Image

Gjorde sen lite mer täckplattor i panelen så man inte har massa hål överallt... Kopplade in alla mätare så de lyser och fungerar nu med 8)

Image

Image

Sen va ja sugen o se lite hur spisen kommer se ut o det verkar lovande :twisted:

Image

Image

Image

Sen blev intercooler och tryckrör svarta med! Bilen e skitig som fan bara men strunta i det nu :lol:

Image

Image

Allt för denna gången!

Posted: 04 Mar 2010, 09:09
by Lajndblow
Very najs...

Du har glömt urtag för stereon, när ska vi koppla in baslådan... :lol:

// Viktor

Posted: 04 Mar 2010, 13:58
by R.Larsson
Lajndblow wrote:Very najs...

Du har glömt urtag för stereon, när ska vi koppla in baslådan... :lol:

// Viktor


Får inte glömma två racing stolar bak också tillsammans med en stereo så blir de ju roligaste fylletaxin... :lol:

Posted: 16 Mar 2010, 17:26
by R.Larsson
Ne nu får du uppdatera lite Joel!
Måste ju ha något o läsa till ölen när man sitter här uppe i åre o njuter av en veckas semester!! :D
Räknar med provstart till helgen iaf!! :D
Eller måste chefsmeken vara hemma för att de ska hända något i garaget?? :lol:

Posted: 16 Mar 2010, 20:44
by Claes
Jag röstar också på en uppdatering av tråden.... :roll:

Bilen verkar bli jäkligt bra i din version också.
D vore ju svinballt med 4 sittastillstolar i den, om det nu e möjligt...

tummen upp!

Posted: 16 Mar 2010, 21:14
by R.Larsson
Claes.j wrote:Jag röstar också på en uppdatering av tråden.... :roll:

Bilen verkar bli jäkligt bra i din version också.
D vore ju svinballt med 4 sittastillstolar i den, om det nu e möjligt...

tummen upp!


Möjligheten finns nog.. Likadan snurra som Sandén har i sin har de tidigare bromsat över 1000hk om jag inte har fel!! Men de återstår ju o se.. :D Tror också att den snurrar Joel har i sin nu är den samma som Pastorn hade i sin audi tidigare.. Men vi får som sagt de resultatet se om ett tag! Om inte ska jag fan elda Joel med gasolbrännare i röven när jag kommer hem!! :D

Posted: 16 Mar 2010, 21:16
by Bmwandreas
Det är en vanligt 72mm BW turbo. Och rekordet jag fått ut är 837 whp. Jag tror 800 whp räcker åt han också:)

Posted: 16 Mar 2010, 21:28
by R.Larsson
Bmwandreas wrote:Det är en vanligt 72mm BW turbo. Och rekordet jag fått ut är 837 whp. Jag tror 800 whp räcker åt han också:)


De stämmer säkert, Men vad jag tidigare hört så ska de bromsat 1150hk ur en likadan turbo tidigare.. !?!? Joel Får vika in om jag har fel! Men jag har hejjat på Joel nu ett bra tag så allt som är under 1000hk är jag inte nöjd med! Joel nöjer sig med 850whp om de nu är möjligt!? Jag själv vill/hoppas på att Joel når iaf 900whp! :D
Men som sagt vi får se! :D
Den är inte klar än men de kommer ju uppdateras i god tid innan mappning!! :D

Posted: 16 Mar 2010, 21:33
by Bmwandreas
Den siffran stämmer nog inte. Men de ger bra med pulver:)

Posted: 16 Mar 2010, 21:46
by R.Larsson
Bmwandreas wrote:Den siffran stämmer nog inte. Men de ger bra med pulver:)


Finns möjligheten o bromsa 1000hk ur den turbon vad du vet Ärtan?;)

Posted: 16 Mar 2010, 21:58
by Bmwandreas
Jag tror inte det. Har sett 950 hk i motorbänk på mindre maskin. Men det får vi väl snart se, beror inte enbart på turbon utan allt ska lira ihop!

Posted: 16 Mar 2010, 22:01
by peppe
1150hk på 72mm känns lite i överkant, men allt kan ju hända.

Jävla dårar, alla ska ha mer effekt än vad som går att bruka, jag gillar det :lol:

Posted: 16 Mar 2010, 22:06
by Sandén
Haha Robin för fan åk mer skidor o drick mindre öl! :lol: Pastorn bromsa 954hk i maskin med denna snurran det är allt jag vet sen får vi se hur länge det räcker på min maskin.

Jag är nöjd om jag kommer hem med maskin som inte är i molekyler o som sagt 800whp e rätt mkt med ;)
Hade ju 754whp i min gamla o det va så där härligt för mkt för en normal e30 kaross så samma känsla måste det bli iaf men att jag förhoppningsvis får ner effekten när jag vill o kan åka en jävla 9a i år hehe

Men ärtan har fria händer när det väl är dax så vi lär väl se hur långt den hänger med! 8)

Posted: 16 Mar 2010, 22:07
by R.Larsson
peppe wrote:1150hk på 72mm känns lite i överkant, men allt kan ju hända.

Jävla dårar, alla ska ha mer effekt än vad som går att bruka, jag gillar det :lol:


Ja allt kan ju hända! Men vi får ju se!
Precision turbos har ju överakat alla
så får hoppas att denna gör de samma!! :D