Page 5 of 9

Posted: 10 Aug 2010, 06:56
by MKIV
Nu sitter taket på plats.Rutan monteras i veckan och innan helgen åker bilen på lack :D
Image
Image
Image
Ska åka upp o passa in huvlåsen på ond eller tor.
Image

Posted: 11 Aug 2010, 19:24
by MKIV
Bilen går på lack i morron.Ny ruta monteras + allt annat på på tisdag sen är bilen klar.
Tack sune med crew på bilplåtcenter o sandström&ljungqvist (toyota) i östersund för grymt bra hjälp.
Mappning nästa?

Posted: 26 Aug 2010, 20:02
by MKIV
Nu står äntligen bilen i mitt garage igen.
Lite fix efter lack så är bilen tip topp igen.
Image
Image
Image
Nice med ny ruta.
Image
Image

Posted: 04 Sep 2010, 22:35
by E30S50
Hi good to see your car is now ready.Nice hood i have the same an like the paint you have made.

Posted: 05 Oct 2010, 19:57
by MKIV
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv

Posted: 12 Oct 2010, 20:52
by MKIV
Image
Image
Image

Nu är bilen klar för att ställas in i garaget till våren 2011.
Skitig som fan .Ska göra en riktig polering så fort bilen är tvättad.

Posted: 04 Nov 2010, 17:50
by RWHP
Jaha då va det dags igen ;)

Image

Posted: 04 Nov 2010, 18:43
by Blown M5
Aj fan har det hänt nåt på 6:ans cyl?

Posted: 04 Nov 2010, 18:56
by RWHP
Blown M5 wrote:Aj fan har det hänt nåt på 6:ans cyl?
Nä inte vad vi vet hehe, är dags för en lite värre topp bara :)

Posted: 04 Nov 2010, 18:57
by Blown M5
aha såg ut som nåt skumt på kolven! Värre topp är roligare

Posted: 04 Nov 2010, 19:22
by RWHP
Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)

Posted: 04 Nov 2010, 21:54
by FoX
RWHP wrote:Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)
ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.

Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?


Edit. jag hade fattat fel, det var skyline toppar som skulle vara bra flöde i orginal.

Posted: 04 Nov 2010, 22:04
by PiLlEvAn
FoX wrote:
RWHP wrote:Bara lite sot ;) Ja den nya toppen vill nog förbättra flödet en del :)
ska bli intressnat att se, när jag prata med killen som porta min topp sa han att dessa motorer är fruktansvärt optimerade org.

Kan du inte se till att det flödas med org mot portad topp?
Det skulle jag inte påstå när man sett en

Posted: 04 Nov 2010, 22:07
by Bmwandreas
Nej de kan portas rejält.

Posted: 04 Nov 2010, 22:08
by RWHP
Avgassidan är rätt trång men insugssidan ser rätt bra ut som den är. Ska se om man kanske ska göra en flödestest när den kommer :)

Posted: 21 Nov 2010, 05:09
by RWHP
Info om nya toppen då :)

- Samma kammar som innan, Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
- Crower ventilbrickor i titan
- Crower ventilfjädrar
- Cometic viton ventiltätningar
- "Street" portning och polering av kanalerna
- Kör i lösningsmedel för att ta bort all skit
- Isär monterad och kollad efter sprickor med färgämne
- Ventilerna lätt putsade i sätes delen
- 3-vinkels sätesjobb
- Testade ventilfjädrar för rätt tryck
- Packningsytan slipad till RA ~5-10
- Vakum testad

Posted: 13 Jan 2011, 21:18
by RWHP
Hur ser det ut med lediga bromsbänkstider? :)