Page 5 of 6

Posted: 30 Jun 2010, 20:19
by per haglund
Det kommer inget från oljepumps drivningen ? tror det är brons lager i dom!

Posted: 07 Jul 2010, 20:10
by Fredriksson84
Går jääävligt bra just nu. Tror ja.hittat felet tillmetallspånet i oljan iaf. Det yttre lagret till mellan axeln har suttit för långt ut och nött på kanten.

Skulle montera ihop skiten idag, ja gissa vad som händer, jo. Drar gäng pajj i veven. En av bultarna till svänghjulet. Vågar man dra i helicoil där eller kommer det läcka olja? Hur blir det med balanseringen? Måste ja skaff ny vev?

Posted: 07 Jul 2010, 20:15
by markus
Kör helicoil det är la det bästa. Kör i gängtätning sen bara så ska det vara lugnt.

Posted: 07 Jul 2010, 22:12
by Bäckis
Det är så nära centrum på veven på så balans är lugnt. Timesert eller Helicoil.

Kul att du hittat felet, nu är det bara roligt kvar!

Posted: 08 Jul 2010, 02:38
by Fredriksson84
Bäckis wrote:Det är så nära centrum på veven på så balans är lugnt. Timesert eller Helicoil.

Kul att du hittat felet, nu är det bara roligt kvar!



Vet ju inte om det är det som är felet men helt klart en bidragende orsak iaf!

Men oljeläckage är ingen fara heller eller ? sitter ju en ful äcklig kåpa där för å hindra oljan komma ut orginal blir det dubbla gäng kanske oljan kan sipra i mellan eller ? m12x1 finns d i helicoils ?

Posted: 08 Jul 2010, 19:16
by Fredriksson84
var visst m10x1 på bultarna som satt i orginal..
men nu är veven inlämnad hos pojkarna på ppf så dom skulle fixa så ja fick m12x nånting bmw bultar istället så nu kommer stackars audin gå utav helvete när man har bmw performan parts på :D

Provtur idag

Posted: 18 Jul 2010, 19:50
by Fredriksson84
ja idag vart det en liten provtur med ådin men bromsarna har ja inte fått nån fart på ska mecka dit ny cylinder nu få se om det blir nå bättre

http://www.garaget.org/video/h4vtdk2zjw3c

Posted: 18 Jul 2010, 22:06
by Fredriksson84
3e cylindern ja provat nu å nu har ja fått upp lite tryck men det är knappt så det räcker för att få stopp på bilen..

Kan det bero på att s2 oken har för stora kolvar för mitt bromssystem eller ?

Mappad till 2.3bar

Posted: 23 Jul 2010, 19:11
by Fredriksson84
Ja nu är den mappad till 2.3 bar efter vägen går som fan enligt mig iaf läskigt att köra! :S :P imorn blir det Borlänge street open får se om hur länge allt håller ihop!

Posted: 23 Jul 2010, 19:49
by Highburg
Fränt :twisted:

Posted: 23 Jul 2010, 22:23
by Fredriksson84

Posted: 25 Jul 2010, 02:02
by stenure
Hoppas det håller ihop, gick väldigt fint på dragracet igår/idag!
Tack för skjutsen föresten.

Posted: 25 Jul 2010, 19:23
by Fredriksson84
ja vart 3repor i borlänge är jäkligt nöjd bilen går grymt fint i maskinen men har inget fäste beror nog på att hjulen står åt alla möjliga håll efter ja rivit ner allt å satt i nya bussningar osv å sen inte gjort hjulinställning pga firman som skulle göra det sa attt dom inte hade tid när ja kom dit.. det här var i onsdags så fick bli att köra så.. plus att mina däck är som 4 hocky puckar så det spann hejdlöst 1-3 sen var bilen fruktansvärt nervös å minsta lilla så kasta den åt alla håll :S men men i övrigt trevligt helg å nöjd med motorn.. effekten finns där.. nu är det bara fästet som saknas så ska man väl kunna köra en skaplig tid..

ska försöka få en tid hos AA å bänka så man får se hur mycke den lille motorn ger

Posted: 25 Jul 2010, 22:05
by Bäckis
Vi ordnar en tid direkt efter semestern så ska den få bekänna färg :)

Posted: 25 Jul 2010, 22:46
by Fredriksson84
det låter fint :) var en vecka ni skulle ha va?

Posted: 25 Jul 2010, 22:48
by Bäckis
Jo. Vi hörs av sen...

Posted: 30 Jul 2010, 01:27
by Fredriksson84
Fick iaf svar på det ja befarade idag... var och gjorde hjul inställning på bilen och det var ju då anledningen till att den kändes väldigt nervös i borlänge på flygrakan.. och anledningen till att ja fick mongo kast!

Image

sen fick jag även mina nya Rdäck idag och dom var monterade också det var nice så nu är man raceready igen :D
hoppas på lite bättre tider nu iaf.. lär lära mig växla..
Image