Page 5 of 57
Posted: 19 Dec 2010, 22:30
by Strandholm
svartbygge!
seriöst, dina fälgar e bara för fina.
Posted: 20 Dec 2010, 16:03
by erikjakan
Hehe yes, så olagligt det kan bli
Jag vet
Posted: 20 Dec 2010, 21:14
by erikjakan
Utan att kapa en mm, snart så
Imorrn åker kapen fram!
MVH Erik
Posted: 20 Dec 2010, 21:50
by Nisse Järnet
Fan vad trevligt
Posted: 20 Dec 2010, 21:51
by erikjakan
Visst är det =). Den ska bak MINST 10cm till hehe
Posted: 21 Dec 2010, 21:56
by erikjakan
Nu har jag kapat lite mer..
Hela operationen känns väldigt bekant
MVH Erik
Posted: 27 Dec 2010, 21:32
by erikjakan
Ena motorfästet är klart, andra är under tankekonstruktion!
Kardan är kortad lite provisoriskt för att se om allt lirar!
En M50b25 är inhandlad efter tips från Pimplaren
Posted: 27 Dec 2010, 21:37
by Pimplaren
erikjakan wrote:Ena motorfästet är klart, andra är under tankekonstruktion!
Kardan är kortad lite provisoriskt för att se om allt lirar!
En M50b25 är inhandlad efter tips från Pimplaren
Ah fyfan dendär bilen var nog ett kap =)
Många bra grejer till div bilar också, shadowline m50b25 vinterhjul osv!
Framskärmar till fernblom haha
Blir nice detta! fixa en bild på motorfästet, det såg ju bra ut fan.
Posted: 27 Dec 2010, 22:06
by Nisse Järnet
Ja tack, bilder
Posted: 28 Dec 2010, 16:18
by erikjakan
Idag har det snidats motorfäste och stödlagerbalk!
Vänster sidas fäste!
Här är det på höger sida, ska förhoppningsvis gå att få på ett rör eller filter där =).
Prov med ett 3tumsrör!
Lite kardanmeck!
Stödlagerbalk!
Kardan mot 1031a.
Slutgiltig motorposition framifrån!
Lådan sitter på precis lagon höjd!
Allt för idag
MVH Erik
Posted: 28 Dec 2010, 16:36
by TreLingon
Fan vilken svettigt motor
Hehe kul bygge !
Posted: 28 Dec 2010, 19:33
by m_ellisson
Mkt trevligt
Gött med M50!
Posted: 29 Dec 2010, 15:01
by Jesper
By
s38b36 at 2010-12-29
Hej jeg har næsten samme projekt
Posted: 30 Dec 2010, 18:29
by erikjakan
Trevligt! Mk1a?
Idag har det snidats lite växelspakslänkage!
Kanske urbota dumt att bygga innan shortshiften är på plats med det är lätt att höja upp om jag skulle vilja!
MVH Erik
Posted: 30 Dec 2010, 22:25
by Jesper
By
s38b36 at 2010-12-30
Hej
Mark 1 Capri kom först i 69, detta er den ursprungliga byggda från 1961 till 1964 i 17.000 enheter
Gear anslutningen är exakt samma som min produktion, senare här jag monterad shortshiften
Posted: 30 Dec 2010, 23:12
by Fernis1
erikjakan wrote:Trevligt! Mk1a?
Idag har det snidats lite växelspakslänkage!
Kanske urbota dumt att bygga innan shortshiften är på plats med det är lätt att höja upp om jag skulle vilja!
MVH Erik
Shortshift är ju bara jobbigt att växla med, en lång spak och original så man får lite hävkraft när man ska smacka i växlingarna ska det vara
Posted: 31 Dec 2010, 12:48
by erikjakan
Med dem monsterlägena som det är på zflådan så är ett shortshift ett måste