Page 5 of 57

Posted: 19 Dec 2010, 22:30
by Strandholm
svartbygge!

seriöst, dina fälgar e bara för fina.

Posted: 20 Dec 2010, 16:03
by erikjakan
Hehe yes, så olagligt det kan bli :P

Jag vet :wink:

Posted: 20 Dec 2010, 21:14
by erikjakan
Utan att kapa en mm, snart så :wink:

Image

Image

Image

Imorrn åker kapen fram!

MVH Erik

Posted: 20 Dec 2010, 21:50
by Nisse Järnet
Fan vad trevligt :D

Posted: 20 Dec 2010, 21:51
by erikjakan
Visst är det =). Den ska bak MINST 10cm till hehe

Posted: 21 Dec 2010, 21:56
by erikjakan
Nu har jag kapat lite mer..

Image

Image

Hela operationen känns väldigt bekant :P

MVH Erik

Posted: 27 Dec 2010, 21:32
by erikjakan
Ena motorfästet är klart, andra är under tankekonstruktion!

Kardan är kortad lite provisoriskt för att se om allt lirar!

En M50b25 är inhandlad efter tips från Pimplaren :D

Posted: 27 Dec 2010, 21:37
by Pimplaren
erikjakan wrote:Ena motorfästet är klart, andra är under tankekonstruktion!

Kardan är kortad lite provisoriskt för att se om allt lirar!

En M50b25 är inhandlad efter tips från Pimplaren :D
Ah fyfan dendär bilen var nog ett kap =)
Många bra grejer till div bilar också, shadowline m50b25 vinterhjul osv!
Framskärmar till fernblom haha

Blir nice detta! fixa en bild på motorfästet, det såg ju bra ut fan.

Posted: 27 Dec 2010, 22:06
by Nisse Järnet
Ja tack, bilder :)

Posted: 28 Dec 2010, 16:18
by erikjakan
Idag har det snidats motorfäste och stödlagerbalk!

Vänster sidas fäste!
Image

Image

Här är det på höger sida, ska förhoppningsvis gå att få på ett rör eller filter där =).Image

Image

Prov med ett 3tumsrör!
Image

Lite kardanmeck!
Image

Stödlagerbalk!
Image

Image

Kardan mot 1031a.
Image

Slutgiltig motorposition framifrån!
Image

Image

Image

Lådan sitter på precis lagon höjd!
Image

Allt för idag :)

MVH Erik

Posted: 28 Dec 2010, 16:36
by TreLingon
Fan vilken svettigt motor :lol:

Hehe kul bygge !

Posted: 28 Dec 2010, 19:33
by m_ellisson
Mkt trevligt :) Gött med M50!

Posted: 29 Dec 2010, 15:01
by Jesper
Image
By s38b36 at 2010-12-29


Hej jeg har næsten samme projekt

Posted: 30 Dec 2010, 18:29
by erikjakan
Trevligt! Mk1a?

Idag har det snidats lite växelspakslänkage!

Kanske urbota dumt att bygga innan shortshiften är på plats med det är lätt att höja upp om jag skulle vilja!

Image

Image

Image

MVH Erik

Posted: 30 Dec 2010, 22:25
by Jesper
Image
By s38b36 at 2010-12-30


Hej

Mark 1 Capri kom först i 69, detta er den ursprungliga byggda från 1961 till 1964 i 17.000 enheter

Gear anslutningen är exakt samma som min produktion, senare här jag monterad shortshiften

Posted: 30 Dec 2010, 23:12
by Fernis1
erikjakan wrote:Trevligt! Mk1a?

Idag har det snidats lite växelspakslänkage!

Kanske urbota dumt att bygga innan shortshiften är på plats med det är lätt att höja upp om jag skulle vilja!

Image

Image

Image

MVH Erik
Shortshift är ju bara jobbigt att växla med, en lång spak och original så man får lite hävkraft när man ska smacka i växlingarna ska det vara ;)

Posted: 31 Dec 2010, 12:48
by erikjakan
Med dem monsterlägena som det är på zflådan så är ett shortshift ett måste :P