Page 5 of 9
Posted: 09 Mar 2008, 18:00
by Ludde
Posted: 09 Mar 2008, 18:19
by ippe
Riktigt fin!
Vore roligt med en filmsnutt
Posted: 09 Mar 2008, 18:22
by Ludde
man tackar!!
Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja
Posted: 09 Mar 2008, 19:11
by s2_i_e30
väldigt fin bil
Posted: 09 Mar 2008, 19:38
by robbz
MathiasH wrote:Ludde wrote:man tackar!!
Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja
Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?
man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i
... skitenkelt och funkar grymmt bra!
riktigt snygg bil för övrigt!!
/mvh
Posted: 09 Mar 2008, 20:55
by Bäckis
robbz wrote:MathiasH wrote:Ludde wrote:man tackar!!
Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja
Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?
man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i
... skitenkelt och funkar grymmt bra!
riktigt snygg bil för övrigt!!
/mvh
Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.
Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.
Bilen ser bra ut Ludde. Hoppas det går att få ur lite mos ur maskinen också....
Posted: 09 Mar 2008, 21:32
by Insanity
Skitsnyggt.. Bra jobbat där, å ute i tid är du oxå..
Posted: 09 Mar 2008, 21:35
by AndreasT
Måste vara skönt att vara klar tidigt i år, fina bilder på bilen!
Posted: 09 Mar 2008, 21:55
by Ludde
tackar, jo skönt o va ute i tid...
Bäckis: jo får vi se vad sc 61:an går för
här kommer en "natt" bild med då!
Posted: 09 Mar 2008, 21:58
by HULTA
riktigt snygg e36a,bra jobbat
Posted: 09 Mar 2008, 22:44
by Overcharged
gillar dem fälgarna dem är riktigt läckra på bilen! schyssta bilder du fått
Posted: 10 Mar 2008, 00:08
by Ludde
hoppas ja, dom va väldigt dyra
bilderna är tagna med nikon d40x sjukt bra kamera! det är svårt o inte få en bra bild.
Posted: 10 Mar 2008, 00:32
by robbz
Bäckis wrote:robbz wrote:MathiasH wrote:Ludde wrote:man tackar!!
Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja
Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?
man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i
... skitenkelt och funkar grymmt bra!
riktigt snygg bil för övrigt!!
/mvh
Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.
Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.
Bilen ser bra ut Ludde. Hoppas det går att få ur lite mos ur maskinen också....
åfan? vet många som brukar lyssna efter spikningar på det sättet, man brukar ju även kunna använda sig utav en tratt istället för kåpor, men då vill det till ett tränat öra och helst ett separat broms och motorrum..men som du säger så hör man säkert mycket med nyare och finare teknik, framförallt på E-85:en.
/mvh
Posted: 10 Mar 2008, 06:47
by Per Eriksson
vad var det med kylningen som strulade?
Posted: 10 Mar 2008, 08:21
by fulingbusen
Bäckis wrote:Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.
Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.
Gäller detta spikningar med e85 eller även hederligt 1900-tals bränsle?
Ludde: Ser bra ut, ska bli intressant att se hur mycket det blir utav detta
Posted: 10 Mar 2008, 09:04
by Ludde
Per Eriksson wrote:vad var det med kylningen som strulade?
dåligt med värme i kupén, kör el vattenpump du kanske vet va det är för fel
annars ligger vatten tempen på 80g/c hela tiden...¨
kolla tråden:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18914