Page 5 of 27

Posted: 15 Sep 2006, 19:33
by Bäckis
Vi har mkt dåliga erfarenheter av såna där leksaker, men det har funkat skapligt för andra. Du får väl testa och se, men ha inte allt för höga förhoppningar.

Posted: 15 Sep 2006, 19:49
by MrQuickzilver
Ja ja ska prova, funkar det inte så ska han som sålde det få höra det!

Posted: 15 Sep 2006, 19:53
by johankihl
Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.

Posted: 15 Sep 2006, 20:10
by MrQuickzilver
johankihl wrote:Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.


Du kör med nira? Vad kör du med för tändning?

Posted: 15 Sep 2006, 20:14
by Bäckis
Självklart kan du ställa dwell även i Autronic, men det hjälpte inte på den bilen vi jobbade med då och gör det säkert inte heller på den här.

Iof kanske 400hk kan gå, så håll tummarna.

Posted: 15 Sep 2006, 20:43
by johankihl
MrQuickzilver wrote:
johankihl wrote:Kan meddela att jag har inte direkt har något positivt att säga om de här tändstegen heller. Men eftersom du kan ställa dwell själv i Nira så får du det säkert att fungera till 400hk.


Du kör med nira? Vad kör du med för tändning?


Kör med separata spolar med inbyggda tändsteg från Audi 1,8t -05.

Posted: 15 Sep 2006, 20:52
by Bmwandreas
400hk är nog tyvärr att glömma.
300hk brukar funka.

Ett MSD 6A är inte så mycket dyrare....

Posted: 15 Sep 2006, 21:15
by MrQuickzilver
Känns som d e lika bra att försöka byta det där tändsteget mot nåt annat bra o ha ist direkt! ...400hk lär ju inte räcka efter ett tag ändå! 8)

Posted: 07 Oct 2006, 16:10
by MrQuickzilver
Va på posten i morse och hämtade min nya ic, sen bar det iväg till garaget o sätta kapen i fronten för o få dit den Här är resultatet såhär långt...hänger bara i najtråd nu! :) Vägrar byta ut orginalfronten så nedre balken fick offras.

Image


Hålen i fronten ska göras lite större då dom som är där nu är anpassade efter gamla icn!
Image

Posted: 07 Oct 2006, 17:02
by rotrex-vr6
ser fint ut!

ska bli kul å se bilen in action sen

Posted: 09 Oct 2006, 17:38
by Karel021
tjena mannen..

ser riktigt bra ut..

kul o se att icn passar så väl bra :)

då har man ett problem mindre att oroa sig över :P

Posted: 26 Oct 2006, 18:06
by MrQuickzilver
Lite nya bilder igen!

I helgen ska toppen monteras!
Image

Tråget har fått lite färg!
Image

ICn och oljekylet monterat!
Image
Image
Image
Image
Image

Fronten har fått lite större hål, blir ett gäng runda hål i kofångaren sen.
Image


Nån som har måtten på en 535-kyl eller nåt som kan passa bra?

Posted: 27 Oct 2006, 13:02
by Fanzy
har för mig att peppe körde med en 535 kyl. han borde ju veta hur mkt pyssel det är :D

Posted: 28 Oct 2006, 17:43
by MrQuickzilver
Efter en dag i garaget så är toppen ihopskruvad, motorn ilyft och elsystemet nästintill klart! ...äntligen börjar det synas lite resultat! :)

Nästa steg är att bygga tryckrör och bygga om avgassystemet med sidepipe.


Några bilder från dagens jobb.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 01 Nov 2006, 22:06
by MrQuickzilver
Då var nya tryckrören nästan klara...skillnad som dag o natt om man jämför dom med dom ja hade innan! ...blivit lite säkrare me svetsen nu. :lol:
Får förhoppningsvis det nya spjället i helgen så man kan göra klart rören.

Image

Image

Image

Har även börjat på Nira-härvan lite smått...
Image

Posted: 01 Nov 2006, 22:10
by Nisse Järnet
Coolt! Ser bra ut :D Vad kostade vipparmsaxlarna?

Posted: 01 Nov 2006, 22:14
by MrQuickzilver
Tackar. :)
Kostade nog runt 300:- /st...beställde massa annat samtidigt.