Page 5 of 23

Posted: 06 Nov 2009, 20:04
by Strandholm
Gött att du fått tummen ur ;)


Tror det var Charlie som lättade mitt m20 svänghjul förut men kommer inte riktigt ihåg hur mycket han tog, kan va varit runt 3kg. Var iallafall inte så jättemycket men det gjorde ändå riktigt stor skillnad så det blir nog bra det där!! :)

Posted: 06 Nov 2009, 20:07
by Roobin
Tackar Linus ! :D

Ah okej.. Man vill väl inte lätta allt för mycket heller för o tacka vridet.. men ändå vill man ha responsen..

Tänkte på hur känsligt det är när man åker överladdat.. om de ens e nån skillnad.. att man märker av vridet mer kanske?

Mvh

Posted: 10 Nov 2009, 23:13
by Roobin
Nu är alla motordelar inlämnade till Charlie på VMT

Får se om han hinner trolla redan till helgen, så man kan börja sätta ihop :)

Posted: 12 Nov 2009, 20:41
by Roobin
Toppen va toksprucken som kalle misstänkte..

Lite synd, så nu blire o slänga över allt till b20 toppen förrutom raceventilerna :D

Posted: 12 Nov 2009, 20:42
by Bäckis
Ventilerna går att fräsa i original 2 liters sätesringar så gör det för guds skull!

Posted: 12 Nov 2009, 20:43
by Bmwandreas
Du kan montera de ventilerna i en B20 topp. Bara att mirafräsa..

Posted: 12 Nov 2009, 20:50
by Roobin
aha.. charlie var orolig att sätena inte skulle räcka till..

helskotta då måste jag ju ringa honom första jag gör imorrn.. hoppas han inte börjat fräsa i kolvarna än......

Posted: 12 Nov 2009, 20:52
by Bmwandreas
Jo det går fint det:)

Posted: 12 Nov 2009, 21:05
by Roobin
fan skulle man göra utan er :D

som sagt hoppas han inte börjat fräsa i kolvarna för orginal tallriken, men kanske går o fräsa efter ändå..

Aja får helt enkelt hålla tummarna :P

Posted: 13 Nov 2009, 09:56
by Roobin
Som tur va så hade han inte börjat fräsa nåt än, så va nyligen förbi med toppen...

kommer bli rätt elak 2 liters topp :lol:

va samtidigt lite skönt att den andre va sprucken, då denna är portad samt bearbetat i förbränningsrummen.

Posted: 14 Dec 2009, 11:21
by Roobin
nästa problem då, jag har vart så klantig att inte märka upp vart insugsventilen tar emot i kolven, så de e lite små svårt för VMT o fräsa kolven för uttag.

Finns det nån som har nån kolv med ventiluttag?

Eller om de finns nån som har några mått eller vad som helst.. :x :cry:

Tack på förhand!!

Posted: 14 Dec 2009, 12:08
by Roobin
Ingen som har en m20 kolv jag kan få låna ? :cry:

Posted: 14 Dec 2009, 13:43
by Overdrift-Johan
Polaren har, kolla med fräzy här på forumet.

Posted: 14 Dec 2009, 16:29
by Leon83
Hum vi gjorde en sak som har funkar för jävla bra faktist, har en insug och en avgas ventil som vi kapat in som små skär på och sen svetsat på och fixat så det blir som riktiga skär in sen kör du kolven i topp på blocket på med toppen sen mäter man hur långt man vill ha urtaget sen en stoppskruv på en hylsa sen bara dra åt och köra med skruvdragaren har funkar fint fint på många kolvar det!

änklare än så kan det ju inte bara bli, ett tipps för er som gillar o pilla lite själva utan att behöva mäta fram urtagen och sätta upp i fräsen!

Posted: 14 Dec 2009, 20:51
by Roobin
Tack Johan för tipset, har skickat pm till honom...


Ingen annan som har typ nå mått o grader osv?

Alt ett lättare altenativ..

Har en b25 kolv liggande?

Lite små panik, o jag uppskattar all hjälp!

Mvh

Posted: 15 Dec 2009, 10:37
by Leon83
Roobin wrote:Tack Johan för tipset, har skickat pm till honom...


Ingen annan som har typ nå mått o grader osv?

Alt ett lättare altenativ..

Har en b25 kolv liggande?

Lite små panik, o jag uppskattar all hjälp!

Mvh
du har koll på vilken sort av b25 kolvarna det är finns ju 3st mahle och 3st olika KS kolvar.

himla skillnad på utförande och vikt på dom olika!

Posted: 15 Dec 2009, 11:42
by Roobin
räcker även med orginal kolvar, han kunde använda som mall, så han vet vilken vinkel osv. så lättast kanske e om nån har en orginal kolv liggande?