Robin e30 - 2 l supercharger - kjula 18 sept med Musse
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Gött att du fått tummen ur
Tror det var Charlie som lättade mitt m20 svänghjul förut men kommer inte riktigt ihåg hur mycket han tog, kan va varit runt 3kg. Var iallafall inte så jättemycket men det gjorde ändå riktigt stor skillnad så det blir nog bra det där!!
Tror det var Charlie som lättade mitt m20 svänghjul förut men kommer inte riktigt ihåg hur mycket han tog, kan va varit runt 3kg. Var iallafall inte så jättemycket men det gjorde ändå riktigt stor skillnad så det blir nog bra det där!!
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Tackar Linus !
Ah okej.. Man vill väl inte lätta allt för mycket heller för o tacka vridet.. men ändå vill man ha responsen..
Tänkte på hur känsligt det är när man åker överladdat.. om de ens e nån skillnad.. att man märker av vridet mer kanske?
Mvh
Ah okej.. Man vill väl inte lätta allt för mycket heller för o tacka vridet.. men ändå vill man ha responsen..
Tänkte på hur känsligt det är när man åker överladdat.. om de ens e nån skillnad.. att man märker av vridet mer kanske?
Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Ventilerna går att fräsa i original 2 liters sätesringar så gör det för guds skull!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
nästa problem då, jag har vart så klantig att inte märka upp vart insugsventilen tar emot i kolven, så de e lite små svårt för VMT o fräsa kolven för uttag.
Finns det nån som har nån kolv med ventiluttag?
Eller om de finns nån som har några mått eller vad som helst..
Tack på förhand!!
Finns det nån som har nån kolv med ventiluttag?
Eller om de finns nån som har några mått eller vad som helst..
Tack på förhand!!
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
-
Hum vi gjorde en sak som har funkar för jävla bra faktist, har en insug och en avgas ventil som vi kapat in som små skär på och sen svetsat på och fixat så det blir som riktiga skär in sen kör du kolven i topp på blocket på med toppen sen mäter man hur långt man vill ha urtaget sen en stoppskruv på en hylsa sen bara dra åt och köra med skruvdragaren har funkar fint fint på många kolvar det!
änklare än så kan det ju inte bara bli, ett tipps för er som gillar o pilla lite själva utan att behöva mäta fram urtagen och sätta upp i fräsen!
änklare än så kan det ju inte bara bli, ett tipps för er som gillar o pilla lite själva utan att behöva mäta fram urtagen och sätta upp i fräsen!
Roobin wrote:Tack Johan för tipset, har skickat pm till honom...
Ingen annan som har typ nå mått o grader osv?
Alt ett lättare altenativ..
Har en b25 kolv liggande?
Lite små panik, o jag uppskattar all hjälp!
Mvh
du har koll på vilken sort av b25 kolvarna det är finns ju 3st mahle och 3st olika KS kolvar.
himla skillnad på utförande och vikt på dom olika!