Page 5 of 10
Posted: 08 May 2009, 20:23
by M-techer
Kom igen nu! skippa lagen om fildelning och lägg upp filmen
Måste kännas ganska sjukt med den effekten utan överladdning
Posted: 08 May 2009, 22:38
by Grefven
så jävla gott som min e28 med s38b38 och 384hk i motorn gick så måste en e30 som denna gå galet gott.
Posted: 08 May 2009, 22:53
by BRUZZE
ja får väl vara nöjd för stunden me min s38 sugis då min inte e färdig mappad men blev inte ifrån åkt av tjejens rs4 i allafall
Posted: 08 May 2009, 22:56
by M635 forever
bullen! wrote:så jävla gott som min e28 med s38b38 och 384hk i motorn gick så måste en e30 som denna gå galet gott.
Ja,vart tusan hamnade den kärran nu då!??
Varit sugen på den sen 3-4 ägare tillbaka....den stackarn får aldrig hamna i tryggt förvar!
Posted: 08 May 2009, 23:31
by Grefven
en tjomme från lund köpte den. tror han var adopterad indier eller nåt. för han var liten och svart. han snackade dock skånska och hade svenskt för och efternamn.
en bmw entusiast var det iaf.
Posted: 09 May 2009, 01:14
by JimmyA
bullen! wrote:en tjomme från lund köpte den. tror han var adopterad indier eller nåt. för han var liten och svart. han snackade dock skånska och hade svenskt för och efternamn.
en bmw entusiast var det iaf.
liten och svart från lund så långt låter det nästan som timbuktu
Posted: 09 May 2009, 08:25
by Grefven
typ samma färg som timbuktu iaf. och han prata lika fast utan störiga rim och ordvitsar.
det var en mycket trevlig kille. kan nog säga att det var en av de bättre personer jag mött i alla mina bilaffärer.
Posted: 09 May 2009, 10:22
by M635 forever
JimmyA wrote:bullen! wrote:en tjomme från lund köpte den. tror han var adopterad indier eller nåt. för han var liten och svart. han snackade dock skånska och hade svenskt för och efternamn.
en bmw entusiast var det iaf.
liten och svart från lund så långt låter det nästan som timbuktu
Posted: 13 May 2009, 19:35
by Livinloud
Låter extremt mäktigt!
Jag väntar också på film!
Posted: 13 May 2009, 19:36
by Bmwandreas
Ja nu får han fan skynda på:)
Posted: 16 May 2009, 19:41
by M635 forever
Bänkade min M635:a idag på Mantorp.
Gjordes i just en Dynapack,eller rättare sagt Bert-Olas Dynapack.
Fick ut 254,1 hk på drivaxlarna.
En M5E39:a innan fick 302 på driven.
Men Bert-Ola räknade då med en förlust på 11% på drivlina,vilket skulle resultera i 282hk/350Nm i motor.(min motor alltså)(338,9 i M5:an)
Vad räknar ni med för drivlineförlust?
Posted: 16 May 2009, 20:37
by AllarN
M635 forever wrote:Bänkade min M635:a idag på Mantorp.
Gjordes i just en Dynapack,eller rättare sagt Bert-Olas Dynapack.
Fick ut 254,1 hk på drivaxlarna.
En M5E39:a innan fick 302 på driven.
Men Bert-Ola räknade då med en förlust på 11% på drivlina,vilket skulle resultera i 282hk/350Nm i motor.(min motor alltså)(338,9 i M5:an)
Vad räknar ni med för drivlineförlust?
Till att börja med räknar du fel.
Om du räknar på att du har 11% drivlineförlust räknas den ut genom att dividera med 0.89, dvs 285,5hk.
Posted: 16 May 2009, 20:40
by M635 forever
Räknar inte alls....bara skriver vad papprerna visar,och då med info från Bert-Ola att de beräknar 11% förlust.
Men tack än dock,då dina uträknade siffror var än mer glädjande i så fall.
Och i detta fall då,kanske man räknar 254,1 * 1,11 istället= 282,051då resultatet från drivaxlarna nog är mer riktiga än de beräknade i motor enl diagrammen. !?
Edit... ser nu att jag måste räknat något fel på M5E39:ans drivaxel siffror,då jag endast fick höra motoreffekten.
Posted: 16 May 2009, 20:51
by Andersson
Posted: 21 May 2009, 12:02
by Pimplaren
McDonaldsmannen och jag åkte med Arun på rejs igår, helvete vilken bil!
Finns nog feta bilder på den på Zandlådan
Posted: 21 May 2009, 14:46
by Rsjerry
Det var ju en dansk som körde en låg 11a på emmaboda med s38 sugmotor
Coolt om man lyckas åka en 10a med sugmotor
Posted: 21 May 2009, 21:46
by Livinloud
Rsjerry wrote:Det var ju en dansk som körde en låg 11a på emmaboda med s38 sugmotor
Coolt om man lyckas åka en 10a med sugmotor
Orginal S38 och en 11a?