Page 5 of 6

Posted: 27 May 2006, 18:44
by 318is_turbo
fan nu precis när allt fungerar bra så börjar de läcka i tryckkontakten =(

Posted: 27 May 2006, 19:33
by Erki87
får man undra vilka fler som kör med dubbla lmm:s?

för jag har nämligen aldrig hört talas om någon som kört med det.

mvh Eric

Posted: 27 May 2006, 20:09
by Chrille
Spänner ja för mycket så börjar bilen kännas lite orkelös o turbon låter lite konstigt, typ gnäller lite...

men då får man överdriva rejält... spänn till den går bra... Tror inte nåt kan gå sönder..

Posted: 27 May 2006, 20:27
by 318is_turbo
ja jag har nog spännt ett halft varv på krevet .
tror jag nu fått iodrning på den med då sprack självklart slangen =(
tack för alla tips

Posted: 27 May 2006, 20:35
by 318is_turbo
deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?

Posted: 27 May 2006, 23:40
by NORMIND
318is_turbo wrote:deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?


groft räknat + lite gissning men 200hk+ kan vara helt ute och cykla också men men då får väl nån annan säga nått då

Posted: 28 May 2006, 11:44
by 318is_turbo
okej var ungifär va jag gissa på också

Posted: 29 May 2006, 20:26
by 318is_turbo
nu har jag justerat och dubbelkollat allt så de blir att åka en stund för första gången =)

Posted: 02 Jun 2006, 16:18
by 318is_turbo
nu går den bra upp till 3500rpm sen börjar han misstända . innan de går han helt rent nästan , några förslag ,?
jag har spännt lmm och allt i från 5kugg till 25kugg men han hänger intte med runt 3500rpm typ ,
ibland går de att smygköra upp till 4000rpm

Posted: 02 Jun 2006, 17:16
by Chrille
Har du flyttat LMMen till trycksidan än då?

Posted: 02 Jun 2006, 17:16
by Lingon
Du kan alltid köpa vems :wink:

Posted: 02 Jun 2006, 18:02
by 318is_turbo
har inte köpt vems, och inte heller flyttat till trycksidan , men jag har fått den att gå riktigt fint upp till 4000rpm sen surar han igen.
har knackat ner stiften till 0,6 så jag tänkte gå ut o knacka ner dom lite till kanske 0,4?

Posted: 02 Jun 2006, 19:52
by Chrille
:roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right :wink:

Posted: 02 Jun 2006, 23:43
by Lingon
Chrille wrote::roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right :wink:


Är ju inte speciellt jobbigt att pröva flytta den? Tycker som Chrille att de är värt att göra ett försök iaf!

Posted: 03 Jun 2006, 07:48
by 318is_turbo
ja knackade ihop stiften till 0,4 och de blev stor skillnad , inget "varvstopp" på 4000varv längre . ska prova att mej fram lite till sen flyttar jag till trycksidan ,
men vad skulle de göra för skillnad om den satt på trycksidan?

problemet är att jag har så lite plats att sätta lmm på trycksidan ,

Posted: 03 Jun 2006, 12:42
by Zwofurti
jag tycker detär lite konstigt det här med lmm på trycksidan,den är ju ändå konstruerad för att vara på sugsidan.

Posted: 03 Jun 2006, 18:12
by 318is_turbo
ja jag förstår inte varflör de skulle fungera bättre på trycksidan men de kanske någon kan svara på?