Page 5 of 6
Posted: 27 May 2006, 18:44
by 318is_turbo
fan nu precis när allt fungerar bra så börjar de läcka i tryckkontakten =(
Posted: 27 May 2006, 19:33
by Erki87
får man undra vilka fler som kör med dubbla lmm:s?
för jag har nämligen aldrig hört talas om någon som kört med det.
mvh Eric
Posted: 27 May 2006, 20:09
by Chrille
Spänner ja för mycket så börjar bilen kännas lite orkelös o turbon låter lite konstigt, typ gnäller lite...
men då får man överdriva rejält... spänn till den går bra... Tror inte nåt kan gå sönder..
Posted: 27 May 2006, 20:27
by 318is_turbo
ja jag har nog spännt ett halft varv på krevet .
tror jag nu fått iodrning på den med då sprack självklart slangen =(
tack för alla tips
Posted: 27 May 2006, 20:35
by 318is_turbo
deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?
Posted: 27 May 2006, 23:40
by NORMIND
318is_turbo wrote:deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?
groft räknat + lite gissning men 200hk+ kan vara helt ute och cykla också men men då får väl nån annan säga nått då
Posted: 28 May 2006, 11:44
by 318is_turbo
okej var ungifär va jag gissa på också
Posted: 29 May 2006, 20:26
by 318is_turbo
nu har jag justerat och dubbelkollat allt så de blir att åka en stund för första gången =)
Posted: 02 Jun 2006, 16:18
by 318is_turbo
nu går den bra upp till 3500rpm sen börjar han misstända . innan de går han helt rent nästan , några förslag ,?
jag har spännt lmm och allt i från 5kugg till 25kugg men han hänger intte med runt 3500rpm typ ,
ibland går de att smygköra upp till 4000rpm
Posted: 02 Jun 2006, 17:16
by Chrille
Har du flyttat LMMen till trycksidan än då?
Posted: 02 Jun 2006, 17:16
by Lingon
Du kan alltid köpa vems
Posted: 02 Jun 2006, 18:02
by 318is_turbo
har inte köpt vems, och inte heller flyttat till trycksidan , men jag har fått den att gå riktigt fint upp till 4000rpm sen surar han igen.
har knackat ner stiften till 0,6 så jag tänkte gå ut o knacka ner dom lite till kanske 0,4?
Posted: 02 Jun 2006, 19:52
by Chrille
Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right
Posted: 02 Jun 2006, 23:43
by Lingon
Chrille wrote::roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right
Är ju inte speciellt jobbigt att pröva flytta den? Tycker som Chrille att de är värt att göra ett försök iaf!
Posted: 03 Jun 2006, 07:48
by 318is_turbo
ja knackade ihop stiften till 0,4 och de blev stor skillnad , inget "varvstopp" på 4000varv längre . ska prova att mej fram lite till sen flyttar jag till trycksidan ,
men vad skulle de göra för skillnad om den satt på trycksidan?
problemet är att jag har så lite plats att sätta lmm på trycksidan ,
Posted: 03 Jun 2006, 12:42
by Zwofurti
jag tycker detär lite konstigt det här med lmm på trycksidan,den är ju ändå konstruerad för att vara på sugsidan.
Posted: 03 Jun 2006, 18:12
by 318is_turbo
ja jag förstår inte varflör de skulle fungera bättre på trycksidan men de kanske någon kan svara på?