Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 27 May 2006, 18:44
fan nu precis när allt fungerar bra så börjar de läcka i tryckkontakten =(
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 27 May 2006, 19:33
får man undra vilka fler som kör med dubbla lmm:s?
för jag har nämligen aldrig hört talas om någon som kört med det.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 27 May 2006, 20:09
Spänner ja för mycket så börjar bilen kännas lite orkelös o turbon låter lite konstigt, typ gnäller lite...
men då får man överdriva rejält... spänn till den går bra... Tror inte nåt kan gå sönder..
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 27 May 2006, 20:27
ja jag har nog spännt ett halft varv på krevet .
tror jag nu fått iodrning på den med då sprack självklart slangen =(
tack för alla tips
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 27 May 2006, 20:35
deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?
NORMIND
Posts: 192 Joined: 20 Nov 2005, 14:49
Post
by NORMIND » 27 May 2006, 23:40
318is_turbo wrote: deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd uppskattningsvis HK?
groft räknat + lite gissning men 200hk+ kan vara helt ute och cykla också men men då får väl nån annan säga nått då
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 28 May 2006, 11:44
okej var ungifär va jag gissa på också
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 29 May 2006, 20:26
nu har jag justerat och dubbelkollat allt så de blir att åka en stund för första gången =)
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 02 Jun 2006, 16:18
nu går den bra upp till 3500rpm sen börjar han misstända . innan de går han helt rent nästan , några förslag ,?
jag har spännt lmm och allt i från 5kugg till 25kugg men han hänger intte med runt 3500rpm typ ,
ibland går de att smygköra upp till 4000rpm
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 02 Jun 2006, 17:16
Har du flyttat LMMen till trycksidan än då?
Lingon
Posts: 58 Joined: 16 Feb 2006, 19:25
Location: Piteå
Post
by Lingon » 02 Jun 2006, 17:16
Du kan alltid köpa vems
How about this?
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 02 Jun 2006, 18:02
har inte köpt vems, och inte heller flyttat till trycksidan , men jag har fått den att gå riktigt fint upp till 4000rpm sen surar han igen.
har knackat ner stiften till 0,6 så jag tänkte gå ut o knacka ner dom lite till kanske 0,4?
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 02 Jun 2006, 19:52
Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right
Lingon
Posts: 58 Joined: 16 Feb 2006, 19:25
Location: Piteå
Post
by Lingon » 02 Jun 2006, 23:43
Chrille wrote: :roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right
Är ju inte speciellt jobbigt att pröva flytta den? Tycker som Chrille att de är värt att göra ett försök iaf!
How about this?
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 03 Jun 2006, 07:48
ja knackade ihop stiften till 0,4 och de blev stor skillnad , inget "varvstopp" på 4000varv längre . ska prova att mej fram lite till sen flyttar jag till trycksidan ,
men vad skulle de göra för skillnad om den satt på trycksidan?
problemet är att jag har så lite plats att sätta lmm på trycksidan ,
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 03 Jun 2006, 12:42
jag tycker detär lite konstigt det här med lmm på trycksidan,den är ju ändå konstruerad för att vara på sugsidan.
318is_turbo
Posts: 64 Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping
Post
by 318is_turbo » 03 Jun 2006, 18:12
ja jag förstår inte varflör de skulle fungera bättre på trycksidan men de kanske någon kan svara på?