spridare 318is turbo

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

fan nu precis när allt fungerar bra så börjar de läcka i tryckkontakten =(
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

får man undra vilka fler som kör med dubbla lmm:s?

för jag har nämligen aldrig hört talas om någon som kört med det.

mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Spänner ja för mycket så börjar bilen kännas lite orkelös o turbon låter lite konstigt, typ gnäller lite...

men då får man överdriva rejält... spänn till den går bra... Tror inte nåt kan gå sönder..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

ja jag har nog spännt ett halft varv på krevet .
tror jag nu fått iodrning på den med då sprack självklart slangen =(
tack för alla tips
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

318is_turbo wrote:deblev stor skillnad på 140hk orginal med 0,6 ladd
uppskattningsvis HK?


groft räknat + lite gissning men 200hk+ kan vara helt ute och cykla också men men då får väl nån annan säga nått då
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

okej var ungifär va jag gissa på också
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

nu har jag justerat och dubbelkollat allt så de blir att åka en stund för första gången =)
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

nu går den bra upp till 3500rpm sen börjar han misstända . innan de går han helt rent nästan , några förslag ,?
jag har spännt lmm och allt i från 5kugg till 25kugg men han hänger intte med runt 3500rpm typ ,
ibland går de att smygköra upp till 4000rpm
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Har du flyttat LMMen till trycksidan än då?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Lingon
Posts: 58
Joined: 16 Feb 2006, 19:25
Location: Piteå

Post by Lingon »

Du kan alltid köpa vems :wink:
How about this?
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

har inte köpt vems, och inte heller flyttat till trycksidan , men jag har fått den att gå riktigt fint upp till 4000rpm sen surar han igen.
har knackat ner stiften till 0,6 så jag tänkte gå ut o knacka ner dom lite till kanske 0,4?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

:roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right :wink:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Lingon
Posts: 58
Joined: 16 Feb 2006, 19:25
Location: Piteå

Post by Lingon »

Chrille wrote::roll: Men varför flyttar du inte bara LMM:en.... Helt klart värt o testa med tanke på att ja hade exakt samma fel som dig när min satt på sugsidan.... Right :wink:


Är ju inte speciellt jobbigt att pröva flytta den? Tycker som Chrille att de är värt att göra ett försök iaf!
How about this?
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

ja knackade ihop stiften till 0,4 och de blev stor skillnad , inget "varvstopp" på 4000varv längre . ska prova att mej fram lite till sen flyttar jag till trycksidan ,
men vad skulle de göra för skillnad om den satt på trycksidan?

problemet är att jag har så lite plats att sätta lmm på trycksidan ,
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

jag tycker detär lite konstigt det här med lmm på trycksidan,den är ju ändå konstruerad för att vara på sugsidan.
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

ja jag förstår inte varflör de skulle fungera bättre på trycksidan men de kanske någon kan svara på?
Post Reply