Bmw 325im med M50B25 puffra - Finns inte mer :'(

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
M_power86

Post by M_power86 »

e30 wrote:
M_power86 wrote:
e30 wrote:
fulingbusen wrote:Snyggt!

Vad använde du för delar för att bygga om till 5-bult? borrade du om bromsskivor elelr bytte?

Ja köpte hela BmwAndreas chassie från m3an. :wink:
Kan tillägga att alla bussningar e powerflex 8)

M_power86: de blir finemang =) Vem e du föresten? :oops: Dåligt minne :lol: Ser ju bara avatarnamnet :wink:

Max här :D..vi har mest träffats när båda varit på lyset ;).sist frågade du mig om robin vilja sälja sin m3 inredning till dig. har för mig att det var utanför dannes bar!

Haha då är de inte konstigt ja tyckte ja hade dåligt minne hehe.. Men ja minns de iaf :D btw fått svar på om han vill sälja den? :wink:

hehe ;)..nee jag tror inte han vill sälja den,men men det brukar ju gå att ändra på med $$$ hehe, är du nere på fredag?
e30

Post by e30 »

M_power86 wrote:
e30 wrote:
M_power86 wrote:
e30 wrote:
fulingbusen wrote:Snyggt!

Vad använde du för delar för att bygga om till 5-bult? borrade du om bromsskivor elelr bytte?

Ja köpte hela BmwAndreas chassie från m3an. :wink:
Kan tillägga att alla bussningar e powerflex 8)

M_power86: de blir finemang =) Vem e du föresten? :oops: Dåligt minne :lol: Ser ju bara avatarnamnet :wink:

Max här :D..vi har mest träffats när båda varit på lyset ;).sist frågade du mig om robin vilja sälja sin m3 inredning till dig. har för mig att det var utanför dannes bar!

Haha då är de inte konstigt ja tyckte ja hade dåligt minne hehe.. Men ja minns de iaf :D btw fått svar på om han vill sälja den? :wink:

hehe ;)..nee jag tror inte han vill sälja den,men men det brukar ju gå att ändra på med $$$ hehe, är du nere på fredag?

Hehe, $$$ is the shit :!: ja vill ha den inredningen :lol: Vet faktist inte, beror på om ja ska jobba, eller kanske fira lite att hjulen passa så bra hehe. Men de är mycket troligt att ja är nere då.. ska ner idag iallafall =)
Krillian

Post by Krillian »

så om jag nu har uppfattat rätt så kommer du köra 5bultat fram/bak, sänkt, snygga fälgar å nu helt plötsligt på en bmw med M-TECH 2 .?

vafan?, ärligt du gör det bara för att tetas me mig :cry:
e30

Post by e30 »

De stämmer :lol: + en motor som ska göra mitt däck konto ganska fattigt 8)
Krillian

Post by Krillian »

haha.. undrar igt vad som kostar mest bygga en motor lr köpa alla däcken som går åt :lol: :lol: :lol:
e30

Post by e30 »

Krillian wrote:haha.. undrar igt vad som kostar mest bygga en motor lr köpa alla däcken som går åt :lol: :lol: :lol:

Haha tar nog ett tag o börna upp så många däck :wink:
M_power86

Post by M_power86 »

e30 wrote:
Krillian wrote:haha.. undrar igt vad som kostar mest bygga en motor lr köpa alla däcken som går åt :lol: :lol: :lol:

ja man får väll hoppas att det inte går på lika mycket som att bygga motorn, då skulle du ju lika gärna kunna starta egen däckfirma :twisted:

från det ena till det andra, har du någon aning om hur det går för Kastari? har han fått ihop någon maskin? 8)
e30

Post by e30 »

M_power86 wrote:
e30 wrote:

ja man får väll hoppas att det inte går på lika mycket som att bygga motorn, då skulle du ju lika gärna kunna starta egen däckfirma :twisted:

från det ena till det andra, har du någon aning om hur det går för Kastari? har han fått ihop någon maskin? 8)

Hehe aa de skulle bara lite jobbigt då =) Kan ju starta en begagnat marknad på däck :lol:

De går kanon för han oxå, bilen är igång, tror han ska mappa den på fredag 8)
e30

Post by e30 »

Nu har jag varit nere i garaget och rullat skärmkanterna bak, vek dock bara in kanten. Ja har bestämt mig för att flytta in bärarmsfästena 2-3cm istället för att brädda skärmen, eftersom ja inte vill förstöra orginal im utseendet. De ska va diskret men ändå brutalt.

Eventuellt kommer bärarmarna byggas om med uniballfästen oxå, för att kunna justera både hjulvinklar och hur långt ut hjulet ska komma.

Tips för att få hjulen att stå rakt, och gå innanför skärmen utan att modda skärmen mottages gärna :!:
e30

Post by e30 »

Efter att ha läst lite i ämnet uniballs så kommer ja ej att använda dom, dom tål tydligen inte axialkrafter, dom går av ganska lätt om dom monteras fel. Därför fänns de inte rätt på en bil som ska gå på gata, bana och stripp med ganska hög effekt och en del chassie reaktioner.

De får blir att flytta in bärarmsfästen och svetsa dit justerings kittet för att räta upp hjulvinklarna!

Synpunkter o kritik mottages gärna! :D
e30

Post by e30 »

Fick precis veta att ja ska bli morbror. :D

Gissa en liten unge som ska bli bmw intresserad tidigt. :lol:
Krillian

Post by Krillian »

e30 wrote:Fick precis veta att ja ska bli morbror. :D

Gissa en liten unge som ska bli bmw intresserad tidigt. :lol:

Fan va kul Grattis :)

oja :D du får fixa så han blir skolans kung inom bmw världen :wink: :lol: :twisted:
M_power86

Post by M_power86 »

Hoho Emil! glömde ringa igår, gick ut på krogen hehe.. men är du nere i garaget någonting idag lr imorgon? :D
e30

Post by e30 »

M_power86 wrote:Hoho Emil! glömde ringa igår, gick ut på krogen hehe.. men är du nere i garaget någonting idag lr imorgon? :D

Tjabba, kommer inte på nåt speciellt o göra i garaget just nu, förns jag har, svetsgas, justeringskit till bakvagnen, och framvagnsdetaljerna.

Men säg till så kan ja åka ner så får du titta =), dock inte så mycket att se än. :wink:

Krillian: tack så mycket :D Hehe han/hon blir Gatebil dåre :wink: Syrran bor i norge, Helge får se upp för lillkisen :lol:
Last edited by e30 on 14 Sep 2006, 13:49, edited 1 time in total.
e30

Post by e30 »

1mm oversize race ventiler är beställda.

Har även hört att Bäckis har gått loss på min topp :)

Ärtan eller Bäckis får gärna skriva en rad om vad som händer, dom har lite mer koll :wink: Kul o veta lixom :D
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Nej, jag har inte börjat ännu. Den ska upp på bänken imorgon!!
e30

Post by e30 »

Aha, ändras gången på motorn mycket beroende på hur mycket du portar?

Tex om du bara slipar ner porer o gjutskägg, eller om du maxportar så de blir lövtunna väggar?

Vill att motorn ska gå hårt! Men ändå inte bara på toppvarv, om de nu går :?: :lol:
Post Reply