BMW Alpina B7 Turbo Coupé-84. #022 sida 2--->
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Den sist tillverkade M635:an(1989),som även såldes i Sverige, såldes för lite drygt 600k.Bert-Ola wrote:En 635CSI i grundutförande kostade 1985 rekommenderat pris 265.000:- i Sverige.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Ska den mappas om eller varför höjde du bränsletrycket?Erneland wrote:
Bytte även bränsletrycksregulator från 2.5 bar till 3.0 bar.
Har ingen bild av det så det blir en bild av strukturerat kaos istället. Strukturerat my ass! Entropin ökar det ser väl vem som helst
Ventilspelsinställning hägrar så nu blir det en härlig tur till garaget i Berlingohelvetet!
Over and Out.
Last edited by johankihl on 31 Dec 2009, 12:45, edited 2 times in total.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Va den vit och stod i hallen på Förenade Bil, Möndal?M635 forever wrote:Den sist tillverkade M635:an(1989),som även såldes i Sverige, såldes för lite drygt 600k.Bert-Ola wrote:En 635CSI i grundutförande kostade 1985 rekommenderat pris 265.000:- i Sverige.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha helgaletErneland wrote:745i spridarna ger lite mer bränsle om man höjer bränsletrycket. Med laddtrycket höjt till max från kupén och lite brickor lagda under justerratten så slipper man att mappa om i och med höjningen av bränsletrycket. Gränsen går vid 1.4 bar laddtryck enligt Alpinafolk i Tyskland. Skall man höja mer så går det att ta spridare från Nissan 200SX och höja laddtrycket till 1.6 bar.
Jag kommer dock att byta till något bättre insprut och låta motorn mappas ordentligt. Det är inte mycket till kontroll man har med motronic från stenåldern. En sådan här topp kostar 45 000 från Alpina så den får gärna hålla ett tag till. Vill man gå ett steg längre med motronic så haglar det av mappade ECU:er till Alpina B7 Turbo på eBay med olika effektmål. Har även hittat WAR-chip som man implementerar i Motornicboxen och vips så kan man mappa med en vanlig PC =) (nja riktigt så enkelt är det kanske inte).
Detta är ju effekthöjningar med lite utav stenåldersmetoder om man ser till effektjagandet på detta forumet. Jag har skaffat en ny topp och letar således efter ett nytt block sen blir det lite högre effektmål med lite mer moderna men ändå modesta metoder. =)

Fan va grisigt det var undet kåpan! bäst du lyfter toppen och gör rent, ska väl vara högglanspolerat på en Alpina?;)
Original botten, vad sitter det för kolvar i den? 745 verkar hålla bra, hoppas jag

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
En självklarhet kanske men använd någon form av loctite på de rackarns banjobultarna !!
Jag har fått samma aha upplevelse när jag öppnat två m30 med bultarna liggande löst.....
(Dock hade båda maskinerna klarat sig utan synbara skador)
Kan undra om denna trevliga bil kommer att närvara på Springbreak på mantorp 2010 ?
Jag har fått samma aha upplevelse när jag öppnat två m30 med bultarna liggande löst.....
(Dock hade båda maskinerna klarat sig utan synbara skador)
Kan undra om denna trevliga bil kommer att närvara på Springbreak på mantorp 2010 ?
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
hej hej.
Har du någon närmare beteckning på vilka saker du behöver?
har ett B35 block + topp ligger och tar plats i garaget.
bild på vevarna jag har över, bara att bläddra runt där.
http://bilder.535twinturbo.com/#3.63
Tar bilder så fort jag vet vad du vill ha på.
Ska ju träffas snart
Har du någon närmare beteckning på vilka saker du behöver?
har ett B35 block + topp ligger och tar plats i garaget.
bild på vevarna jag har över, bara att bläddra runt där.
http://bilder.535twinturbo.com/#3.63
Tar bilder så fort jag vet vad du vill ha på.
Ska ju träffas snart

Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;