Page 5 of 10
Posted: 03 May 2009, 19:08
by birro
Bilen är startad och testad en snabbis igår.
Går lite fett men jävlar va de skjuter på. Måste nog fixa lite med wgn för laddet peakade upp mot 1.7bar och det är lite väl mycket tror jag
Posted: 04 May 2009, 21:28
by Strandholm
som en död häst! helt väck!
feta polerade kanten:
Posted: 05 May 2009, 16:14
by birro
HAHAHA leifi for president!
Posted: 05 May 2009, 16:26
by birro
Fick kontroll på laddet igår också. Nu laddar han 0.3bar istället.
Får sätta i mellanfjädern också så man kommer upp runt 1bar. Tänkte åka till hydroscand och köpa någon slags regulator så man kan sätta lite mottryck uppe på WGn för att få lite bättre respons.
Posted: 05 May 2009, 19:49
by Scrazher
birro wrote:Fick kontroll på laddet igår också. Nu laddar han 0.3bar istället.
Får sätta i mellanfjädern också så man kommer upp runt 1bar. Tänkte åka till hydroscand och köpa någon slags regulator så man kan sätta lite mottryck uppe på WGn för att få lite bättre respons.
Va det som jag gissade här i (bak)fyllan eller?
Posted: 14 May 2009, 09:26
by BeEmVe
vet inte vad du gissade emil men de låga laddet var pga att 45* slangböjen han har efter turbo hade spruckit upp helt!
han drog i dubbla fjädrar i wg o fick upp laddet till 0.4.. hajar inte hur den kunde ladda så pass mycke ändå med ett så jävla stort hål på trycksidan!
45*slangböjen va en skitbit från micro.. klen som attan o med endast 1-2 lager armering i. han har beställt riktig siliconslang som borde dyka upp idag
Posted: 24 May 2009, 22:27
by birro
Nya siliconslangar har jag fått hem ja
Nu laddar den runt 1.2bar och har satt i en regulator så jag kan justera mottrycket från coupen.
Vart en resa till örebro och hämta en m3 kyl så man kanske kan stå i kö med bilen också utan att tempen sticker iväg.
Posted: 03 Jun 2009, 21:47
by birro
Bilen bestämde sig tydligen för att gå varm så nu får man mecka ännu mer. woho.
Har fått lite gjort mitt i allt kaos.
Börjar lite lätt(Notera hur kul linus tycker det är att mecka m20)
mer grejjer försvinner..
Linus hitta värsta kittet i garaget som man kan dra över slangarna
Lär bli 100hk mer.
Tömde loppen på olja och smetade lite olja. Packningen såg ändå hyffsad ut. Dock har 2 o-ringar bestämmt sig för att hoppa lite ur spåret. Inte hela men kanske 1 cm.
Här får han vila sålänge
När allt ändå är isär blir det att fixa läckor i grenröret och linda. Sen måste jag fixa ett till lambda uttag.
allt för idag. Tack som fan för hjälpen lajnus virre och pontus
Posted: 04 Jun 2009, 09:20
by birro
Ny topplockspackning köpt. Tack robin för ett bra pris
Nu är det väl bara rensa toppen och lämna in på planing... För det är väl ingen idé att bara slänga på nya och hoppas på det bästa?
Posted: 04 Jun 2009, 11:05
by Roobin
lugnt mannen
billig försäkring att göra de rätt från början.. ist för o riva ytterliggare en gång..
Posted: 08 Jun 2009, 17:23
by Strandholm
Blir inte många knop gjorda i garaget så man får roa sig med alkohol istället.
Otto styr upp en kavaljer för kvällen på donken i slussen.
Osto (täcknamn birro här på ppf) har halva inne. Det bokstavligen rinner ur mungiporna på börje. (och ifrån diverse andra håligheter)
Otto har även bemästrat konsten att äta cheeseburgare. Man skall tydligen beställa utan topp eller botten (jag kommer ej ihåg vilket) föratt kunna få i sig mer ost utan att magen blir full medtorrt bröd! Prövat!
Posted: 08 Jun 2009, 17:47
by kettmpa
hejja hejja!
Posted: 10 Jun 2009, 21:31
by birro
Haha japp. Kvart i 3 ragget var fixat den kvällen.
Har slömeckat lite. Ska iväg och hämta lite ny rostfri tråd till o-ringarna imorn.
Var ute hos amplify i helgen och svetsade lite på grenröret och downpipen där det hade läckt och fick med mig nya grenrörspackningar mot toppen
Fixade även ett nytt lamda uttag.
Posted: 12 Jun 2009, 19:55
by birro
Någon i stockholm som har lite 1mm rostfri mig tråd att bjuda på? Måste byta ut mina o-ringar i blocket före jag kan montera toppen.
Posted: 15 Jun 2009, 22:20
by birro
Idag har de hänt grejjer.
Efter jobbet drog jag förbi värmdömotorteknik och snodde med mig lite rostfri tråd till o-ringarna i blocket.
Sen bar det av till garaget för att plocka ihop allt.
Började med att tömma motorn på olja och byta filter.
Sen kom linus förbi en sväng och vi pillade i o-ringarna.
Nya packningen på.
Sen avlöste crille linus och vi fortsatte med att få ihop allt.
Biltemas rejsing avgasbandage.
Nån timme senare så var allt ihop och inkopplat.
Ända som fattas för att starta är att sätta fast downpipen med resten av systemet samt fylla olja&vatten.
Posted: 25 Jun 2009, 08:03
by birro
Satt fast allt igår och drog ut bilen för att starta. Startade riktigt fin men blir rätt mkt tryck i systemet.
Ska försöka lufta lite idag och se om det blir bättre.
Posted: 08 Jul 2009, 13:23
by birro
Toppen rensad och inlämnad på planing. Gör om gör rätt...
Kommer antagligen få tillbaks den ikväll vilket känns skönt. Lär dock inte hinna få ihop den före jag åker iväg på semester 2 veckor.