Page 5 of 22
Posted: 08 Feb 2009, 14:05
by Andy_b
fick ett mail av en kille som bromsat över 900hk i maskinen med dessa kolvar
så håller värkar dom göra
frågan är bara hur länge
Posted: 08 Feb 2009, 19:26
by Pitbull
Andy_b wrote:fick ett mail av en kille som bromsat över 900hk i maskinen med dessa kolvar
så håller värkar dom göra
frågan är bara hur länge
Och samma kille har byggt 2st maskiner med dessa kolvarna, Förra året hade han 700hk, detta året 900hk.
Men som sagt, alla kolvar har sin gräns.
Posted: 08 Feb 2009, 19:38
by pelko
Coola ner er grabbar nu, glada miner ska det vara
Mvh
Posted: 08 Feb 2009, 21:57
by Andy_b
Dan
det är klart jag vill läsa sanna saker
men ni behöver ju inte skite ner i min tråd med eran diskution
Mattias
självklart vet jag att alla matrial har SIN gräns
men som jag skrev innan att dom är ju otroligt mycket bättre en org och dom va ju sjukt billiga med
sen vad jag får för effeck i maskinen ... det visar sig nog i ppf,s lokaler senare under året
Pelko
tack
Posted: 09 Feb 2009, 00:29
by christoffer jansson
dgyldmark wrote:christoffer jansson wrote:Örru dygel, vad vill du få ut av detta?
Håller inte kolvarna menar du!
SM i Internet dryg.....
Vill kunna lita på det jag läser så det inte blir ett gissarforum. Tycker du inte det är viktigt att allt du läser är korrekt?
Mahle Kolvarna (92,39.6 /
http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... f5b2eac938) håller att rita på alla växlar (m30/e28, hx55 , metanol, 10.25:1 ,1.7ladd 3.91:1 utv m5 låda, 225:er tot. toein 1.17*, camber -1.06*) utan problem. betydligt hållbarare än std. Det som tog knäcken på dom var likt många andras byggen -spikningara. runt 700hp så har du nog hittat gränsen.
Det spikade flertalet gånger under mapping enbart för att hitta gränserna då med std kolvar för att sedan byta till mahle. 2 månaders körning på 1.1 (gt37, e85 10.65:1) kändes på gränsen nu i efterhand.
Finns det intresse så har jag bilder både på den värst tagna std kolven och motsvarande i mahle. samt tändmappar och logga.
Ursäkta Andy
Du dygelknark,Måste alla göra som dej och göra fel och köra sönder dem då!
Vart kommer det in att de du gjort är helt rätt?
Vi har åkte med dessa kolvar i en M10B20 som gått i 2år med endast gat mapp på messa olika bränslen utan nån som helst igentlig koll på mapp, för att sedan mata den med V-pöwer och lite mer koll på mappning (Ärtan) gav den 540 Whp@2.3bar.
och gick 2 säsonger till.
Tänker på en låt som dom envisas med på radion just nu
*Ibland gör man rätt,ibland gör man fel.Lev med det!*
Ontopic igen nu.
Posted: 09 Feb 2009, 00:39
by Moker
dygelknark
Ser bra ut Andy_b
Posted: 09 Feb 2009, 01:10
by Andy_b
dgyldmark wrote:christoffer jansson wrote:Örru dygel, vad vill du få ut av detta?
Håller inte kolvarna menar du!
SM i Internet dryg.....
Vill kunna lita på det jag läser så det inte blir ett gissarforum. Tycker du inte det är viktigt att allt du läser är korrekt?
Mahle Kolvarna (92,39.6 /
http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... f5b2eac938) håller att rita på alla växlar (m30/e28, hx55 , metanol, 10.25:1 ,1.7ladd 3.91:1 utv m5 låda, 225:er tot. toein 1.17*, camber -1.06*) utan problem. betydligt hållbarare än std. Det som tog knäcken på dom var likt många andras byggen -spikningara. runt 700hp så har du nog hittat gränsen.
Det spikade flertalet gånger under mapping enbart för att hitta gränserna då med std kolvar för att sedan byta till mahle. 2 månaders körning på 1.1 (gt37, e85 10.65:1) kändes på gränsen nu i efterhand.
Finns det intresse så har jag bilder både på den värst tagna std kolven och motsvarande i mahle. samt tändmappar och logga.
men spikningarna berodde väll inte på kolvarna?
det beror väll på att du har fel i mappingen
och det behöver väll inte spika för mej vid 700hk???
sen så struntar jag väll att du hade en camber på -1.06 det gör väll inte att mina kolvar håller sämre/bättre en dina???
Posted: 09 Feb 2009, 23:59
by Andy_b
fyyy fan va tid det tar at fixa till ett grenrör som är skrot från början
det blir väll så när man e dum snål
Posted: 10 Feb 2009, 01:01
by silverryggen
Andy_b wrote:fyyy fan va tid det tar at fixa till ett grenrör som är skrot från början
det blir väll så när man e dum snål
De e bara o kämpa på o se fram emot Mansbikinin du ska ha sen när du kör
Posted: 10 Feb 2009, 01:12
by Andy_b
hahahaha den han syftar på är den gröna som borat har på sig... bad dräkten alltså
Alla i Shitty Sluts Racing ska ha på sig sånna på gatebil i juli
Posted: 13 Feb 2009, 23:27
by Andy_b
Posted: 14 Feb 2009, 11:45
by christoffer jansson
Ser ju fint ut...
Läste doktor dygels inlägg än en gång,och fattar inte vad han ,menar eller vart han vill komma!
Hur kom du fram till smärtgränsen,vilken kolv sig sej inte vid spikning?Du kan omöjligt konstaterat något genom dina "test".
"vi körde tills de spika med std kolver och de gick sönder" -No shit!
"vi körde tills de spika med Mhale kolver och de gick sönder"-Nehe!
Vi vet dem håller för 772 whp,i en igentligen bussbyggd motor utan större Doktoreingar och utan examen från KTH.
Posted: 14 Feb 2009, 14:01
by Andy_b
asg ... hehe tackar
Posted: 14 Feb 2009, 14:30
by jeenz
blev bra de dära anders !
Posted: 14 Feb 2009, 21:00
by Andy_b
klart
Posted: 14 Feb 2009, 22:11
by Andy_b
i bilen
Posted: 14 Feb 2009, 22:43
by Bmw*Alex
ja vet inte om det gäller dit wg-rör men ja antar ju det efter som den sitter i grenröret , men enligt den här
http://www.supramk3.com/turbo.pdf så ju längre grenröret är så desto mer effekt tappar man,alltså från blocket till turbon. så antar att det gäller dit wg-rör också. vet inte om jag är ute och cyklar? någon som håller med eller rätta mig om jag har fel