Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Det låter jätte bra Bäckis att ni dyker upp
Själv satsar jag på o försöka köra snabbare än förra året, då jag var väldigt missnöjd
Får se hur den nya kraften tar sig vid
Dock har jag lite probs fortfarande
SÅ wsom dåliga starer för ingen diff, samnt att koppling börjar o bli trött
Men vi aksnke syns där
Själv satsar jag på o försöka köra snabbare än förra året, då jag var väldigt missnöjd
Får se hur den nya kraften tar sig vid
Dock har jag lite probs fortfarande
SÅ wsom dåliga starer för ingen diff, samnt att koppling börjar o bli trött
Men vi aksnke syns där
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Mirre wrote:Svintoleffe wrote:Det är ju skoj att du har fått bilen o funka igen
Kommer du till Gävle träffen o kör.?
Lycka till emd bilen
Gävle..huh..NEJ.. tyvär! Lite långt för mig!
Nu har vi mappat upp till 2.6 bar. Kommer ladda ca 2 bar på Meca nu på onsdag. Blir ingen film förän på onsdag kväll, då ja inte ska köra innan och vill inte riskera oförväntade motorras.
Lol 2,6 bar
2 bar hade jag oichså velat haft i min motor i helgen när jag körde race,
Jag förlorade i helgen:( men jag hade då inet gjort det med 2 bar i laddtryck, snare spunnit hela vägen då, men det är ju bara manligt
Hoppas det går bra för dig på onsdag lycka till
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
peppe wrote:Skurt så långt är jag med, åker VEMS själv.
Jag var mest fundersam över vilken tändning som orkade med 2,6kg ladd
Ska testa biltema spolarna samt vems stegen, men det låter som att dom tillsammans går in i väggen vid 1,5kg ladd. Och det är ju lite surt om man vill krana på på riktigt
Jag kör med ACCEL SUPER COIL och bp7es stift.. Inte bankat ihopa stiften alls. Kör med MS&S V3.0 med inbyggd tändmodul, har original induktivgivare kopplad direkt till MS.
[/url]
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
wuffee wrote:brinntiden på motorn med 2.6 bar måste väl vara några fullgasrepor eller? Mer kan de ju bara inte hålla för?
Oavsett är de manligt att bara försöka
Mvh
Uffe
Har inte gasat så mycke på 2,6 bar! Efter jag satt ihopa motorn så skulle vi mappa och då laddade turbon 1,8 bar (kan inte ha lägre verkar det som). Så klart var man inte nöjd med trycket när man hade åkt 2,2 bar innan. jag skruvade på "skruven" lite så där , drog i princip lite på 4:n då det spann, sen drog jag fullt på 5:an då det spann också, brorsan som satt bredvid och kollade datorn skriker "2,65 bar!!!! STANNA" . Ok , vi stanna, så sänkte jag lite och då blev det 2 bar precis. Ska tilläga att loggen visade rätt bränsleblandning även vid 2,6 bar !
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
peppe wrote:Tackar för infon!
Grymt härligt att det skjuter på så bra. Torde vara en gnutta pulver på 2,6kg ladd.
Det får visa sig på Meca.´
Kommer ladda 2bar så länge och hoppas att det inte regnar!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Jag kör med 12st spridare. 6st ljusblåa (380cc@3,8bar) och 6st (150cc@3bar). Alla spridarna körs i ca 4,5 bars grundtryck.
Och duty kollade jag inte på. Kan kolla det i logen lite senare idag!
Och duty kollade jag inte på. Kan kolla det i logen lite senare idag!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro