Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Det låter jätte bra Bäckis att ni dyker upp :)

Själv satsar jag på o försöka köra snabbare än förra året, då jag var väldigt missnöjd :(


Får se hur den nya kraften tar sig vid :)

Dock har jag lite probs fortfarande :(

SÅ wsom dåliga starer för ingen diff, samnt att koppling börjar o bli trött :(

Men vi aksnke syns där :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Mirre wrote:
Svintoleffe wrote:Det är ju skoj att du har fått bilen o funka igen :)

Kommer du till Gävle träffen o kör.?

Lycka till emd bilen


Gävle..huh..NEJ.. tyvär! Lite långt för mig! :(

Nu har vi mappat upp till 2.6 bar. Kommer ladda ca 2 bar på Meca nu på onsdag. Blir ingen film förän på onsdag kväll, då ja inte ska köra innan och vill inte riskera oförväntade motorras.



Lol 2,6 bar :D

2 bar hade jag oichså velat haft i min motor i helgen när jag körde race,

Jag förlorade i helgen:( men jag hade då inet gjort det med 2 bar i laddtryck, snare spunnit hela vägen då, men det är ju bara manligt :D


Hoppas det går bra för dig på onsdag lycka till
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Vad åker du med för tändning Mirre?
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

brinntiden på motorn med 2.6 bar måste väl vara några fullgasrepor eller? Mer kan de ju bara inte hålla för?

Oavsett är de manligt att bara försöka ;)

Mvh
Uffe
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

peppe wrote:Vad åker du med för tändning Mirre?


MSnS-extra med fördelare ser det ut som..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

skurt wrote:
peppe wrote:Vad åker du med för tändning Mirre?


MSnS-extra med fördelare ser det ut som..


Det innebär?

Jag är inte så insatt på MeqaSquirt. :)
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

fullt justerbart bränsle och tändning, med fördelare funkar det till "alla" motorer med lite ombyggnation kan man köra wastefire upp till 6 cyl.. VEMS är ett omarbetat och förbättrat MS med mer funktioner mer inriktat till trimning.
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Skurt så långt är jag med, åker VEMS själv.

Jag var mest fundersam över vilken tändning som orkade med 2,6kg ladd
:)

Ska testa biltema spolarna samt vems stegen, men det låter som att dom tillsammans går in i väggen vid 1,5kg ladd. Och det är ju lite surt om man vill krana på på riktigt :)
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

peppe wrote:Skurt så långt är jag med, åker VEMS själv.

Jag var mest fundersam över vilken tändning som orkade med 2,6kg ladd
:)

Ska testa biltema spolarna samt vems stegen, men det låter som att dom tillsammans går in i väggen vid 1,5kg ladd. Och det är ju lite surt om man vill krana på på riktigt :)


Jag kör med ACCEL SUPER COIL och bp7es stift.. Inte bankat ihopa stiften alls. Kör med MS&S V3.0 med inbyggd tändmodul, har original induktivgivare kopplad direkt till MS.
Image[/url]
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

wuffee wrote:brinntiden på motorn med 2.6 bar måste väl vara några fullgasrepor eller? Mer kan de ju bara inte hålla för?

Oavsett är de manligt att bara försöka ;)

Mvh
Uffe


Har inte gasat så mycke på 2,6 bar! Efter jag satt ihopa motorn så skulle vi mappa och då laddade turbon 1,8 bar (kan inte ha lägre verkar det som). Så klart var man inte nöjd med trycket när man hade åkt 2,2 bar innan. jag skruvade på "skruven" lite så där ;), drog i princip lite på 4:n då det spann, sen drog jag fullt på 5:an då det spann också, brorsan som satt bredvid och kollade datorn skriker "2,65 bar!!!! STANNA" :). Ok , vi stanna, så sänkte jag lite och då blev det 2 bar precis. Ska tilläga att loggen visade rätt bränsleblandning även vid 2,6 bar ;)!
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Tackar för infon!

Grymt härligt att det skjuter på så bra. Torde vara en gnutta pulver på 2,6kg ladd.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

peppe wrote:Tackar för infon!

Grymt härligt att det skjuter på så bra. Torde vara en gnutta pulver på 2,6kg ladd.

Det får visa sig på Meca.´
Kommer ladda 2bar så länge och hoppas att det inte regnar!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Och hur mkt duty kör du vid 2 bar?
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Jag kör med 12st spridare. 6st ljusblåa (380cc@3,8bar) och 6st (150cc@3bar). Alla spridarna körs i ca 4,5 bars grundtryck.
Och duty kollade jag inte på. Kan kolla det i logen lite senare idag!
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

skaru köra idag?? vi kommer inte om d regnar :/
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Lägesrapport från Meca?
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Kommer det någon film eller, är det jag som är blind? Hittar ingen i tråden ;)
Post Reply