stålborste till vinkelkap är det enda rätta, går så jävla fort! Men det går åt ett gäng och sen har du garanterat stålstrån i varenda del av kroppen =)
fränt med vagga!! Dröm grej även för mig, man lär ju lätta ett par kilo och snyggt som fan blir det!
r.ivars wrote:stålborste till vinkelkap är det enda rätta, går så jävla fort! Men det går åt ett gäng och sen har du garanterat stålstrån i varenda del av kroppen =)
fränt med vagga!! Dröm grej även för mig, man lär ju lätta ett par kilo och snyggt som fan blir det!
Det är bara att bygga en vagga så har du en sen =]
Jag kör istället med att man mutar några kompisar och ger dom lite verktyg så kör vi på en stund och slipper massa metallspån i kroppen. Gör så satans ont. Det sista som blir över får jag ta med stålborste sen =]
nej ge upp spackelskrapan går hundra gånger snabbare som ivars säger med vinkelslip och stålborsta.. jag testat båda och även med gasolbrännare modell större.. men som sagt se upp när du sätter dig i bilen på väg hem för gör jävla ont att sätta sig på dom jävla stråna som lossnar.. hände ett antal gånger
DeeXTeeR wrote:nej ge upp spackelskrapan går hundra gånger snabbare som ivars säger med vinkelslip och stålborsta.. jag testat båda och även med gasolbrännare modell större.. men som sagt se upp när du sätter dig i bilen på väg hem för gör jävla ont att sätta sig på dom jävla stråna som lossnar.. hände ett antal gånger
jag får väl göra ett försök i morgon då och investera i en ståltrissa. Dock har jag tappat bort min vinkelslip så får köpa en sådan med.
Bäst vore nog att investera i ett förkläde i skinn också så man slipper dessa vassa små järnstrån i kläderna.. hua
haha.. jag körde också med biltema men sån otur hade inte jag men satte mig på dom ett par gånger.. igår fick ja dock en svettsloppa som brände sönder halva vänster ögonbryn.. rök som faan
ja man slår sig nog på ett eller annat sätt varje dag i garaget.
Har ett finger jag lika gärna kan kapa bort. För det får alltid stryk.
Hammare, brännmärken, vinkelslip, bågfil you name it..
Skönast var nog när jag skulle ta dom sista tagen med järnsågen och
såga till en vinkel på 4 kantsprofil och tog i lite väl mkt sista tagen och small rakt in i biten så den vasssa delen skar rakt in i nagelbandet. Pissade blod ur fingret och nageln tog 2 månader innan den var riktig igen.
Nej nu blir det nog garaget en runda och prova med vinkelslip =]