BMW E30 KOMPRESSOR edition 2//(NYA FÄLGAR!!)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
DelJoJJo wrote:buren är köpt vartifrån?
http://www.wiechers-sport.de/
E-modellen. Jag ringde till Bilmodecenter och hörde lite angående en sån bur och dom sa att frakttiden är typ 3 månader (!). En målad bur kostar 490 euro, vilket i svenska kronor med svensk moms och frakt blir 7300:- (frakten kostade 1500:-)
ja nu börjar det hända lite roliga saker äntligen, dock väntar ja fortfarande på svar om min kompressor så man vågar inte köpa på sig allt för mycket saker ifall det ska blir turbo men men ...
den nya botten är äntligen fixad.
m20b25 med
diesel vev
323 stakar
v12 kolvar
(ska bli oringat)
allt viktat å ballanserat
toppen blir orginal tror jag, dock
svetsade kanaler
ny orginal kam
nya vippor
kanske blir ny kam men vill inte köpa en turbokam om ja ska köra kompressor.
bild på nya fronten. nya vipparmar å kam mm ligger i kartongen.
hörde att det senaste va att ha ventilkåpan såhär, så man e ju tvungen å följa trenden haha
även fixat lite andra roliga grejer som kolfiberhuv, svarta framlysen, svarta fram blinkers, raggar på ett par svarta baklysen med vita insatser till blinkersena, men det får vi se om ja får.
en ny alipna front har ja även fått då den gamla fått lite skador.
förhoppningsvis om allt går som jag vill så får jag en i kolfiber också.
folk verkar inte gilla när man fiser i bilen dagen efter man har krökat
den nya botten är äntligen fixad.
m20b25 med
diesel vev
323 stakar
v12 kolvar
(ska bli oringat)
allt viktat å ballanserat
toppen blir orginal tror jag, dock
svetsade kanaler
ny orginal kam
nya vippor
kanske blir ny kam men vill inte köpa en turbokam om ja ska köra kompressor.
bild på nya fronten. nya vipparmar å kam mm ligger i kartongen.
hörde att det senaste va att ha ventilkåpan såhär, så man e ju tvungen å följa trenden haha
även fixat lite andra roliga grejer som kolfiberhuv, svarta framlysen, svarta fram blinkers, raggar på ett par svarta baklysen med vita insatser till blinkersena, men det får vi se om ja får.
en ny alipna front har ja även fått då den gamla fått lite skador.
förhoppningsvis om allt går som jag vill så får jag en i kolfiber också.
folk verkar inte gilla när man fiser i bilen dagen efter man har krökat
så nu börjar det hända roliga saker...
till en början så är min kompressor lagad, va fel på växelhuset i den å därför den inte ladda som den skulle. därför har dom bytt det till ett nytt och med bättre utväxling så den ska ladda ännu lite mer=)..
SÅ JÄVLA SKÖNT!!
ska även börja plocka isär snurran som ska iväg på oringning, planing, å svestning av topp.
här kommer även en ny bild på min kolfiber huv och mina nya svarta hella framlysen och mina svarta blinkers. nu saknas bara svarta dimljus(nån som har ett par över)?
och en bild på mina nya delrin motorkuddar och min mattsvarta grill.
INGEN SOM HAR ROSTFRITT POLERAT EXTRAKTOR TILL MIG?
där ja skulle köpa skulle dom inte få in förens efter årsskiftet, lite trist=(
till en början så är min kompressor lagad, va fel på växelhuset i den å därför den inte ladda som den skulle. därför har dom bytt det till ett nytt och med bättre utväxling så den ska ladda ännu lite mer=)..
SÅ JÄVLA SKÖNT!!
ska även börja plocka isär snurran som ska iväg på oringning, planing, å svestning av topp.
här kommer även en ny bild på min kolfiber huv och mina nya svarta hella framlysen och mina svarta blinkers. nu saknas bara svarta dimljus(nån som har ett par över)?
och en bild på mina nya delrin motorkuddar och min mattsvarta grill.
INGEN SOM HAR ROSTFRITT POLERAT EXTRAKTOR TILL MIG?
där ja skulle köpa skulle dom inte få in förens efter årsskiftet, lite trist=(