Page 5 of 16
Posted: 27 Dec 2008, 18:53
by BeEmVe
birro wrote:öka tempot nu så du blir klar före nyår ^^
haha. säger han som drar till fjällen och alperna o skiter i vårat bygge
Posted: 04 Jan 2009, 01:18
by Strandholm
birro wrote:öka tempot nu så du blir klar före nyår ^^
I dont see your ass in my garage helping out?
Problemet med bakbromsarna är nu löst. Skall köpa bromsbelägg imorgon och en 1/2" gängtapp så är det klart!
Kan tänka mig att förtälja receptet till högsbjudande, hör jag en miljon riksdaler?
Det är tamefan alltid samma visa när man läser på internet.. "det är bara att skruva dit dom här delarna" sagt och gjort så slutar det med att inte en kotte vet någonting helt plötsligt.
Anyways... börjar bli riktigt läge för ett e21 bromsservo att trilla ner i min brevlåda. NÅGON som känner sig manad att sälja ett till mig?
En 328 kardan vore fint det med!
Har förövrigt en m3 3.0 kardan att sälja om någon behöver en sådan.
Och en original mtech2 frontkjol i OK skick.(800kr). Observera dock att jag är allergisk mot att skicka saker.
Så fort jag fått tag på ett e21 bromsservo och kan dra ihop bromsledningarna så kan jag beställa tid för SFRO besiktning! Ni är allt bra sugna på att veta hur det går så se till att ragga upp ett servo åt mig nu grabbar.
Posted: 04 Jan 2009, 01:29
by FugitivE
Ett hett tips, angående E21 bromsservot.
Kollat på Bildelsbasen?
Finns hur många som helst, och kostar runt 400-500:-
Mvh
Posted: 04 Jan 2009, 01:34
by FugitivE
Posted: 04 Jan 2009, 01:37
by Strandholm
i thank thee. skall ringa när dom väl öppnar efter julloven.
Posted: 04 Jan 2009, 01:49
by FugitivE
Det tycker jag du ska
Posted: 17 Jan 2009, 00:51
by Strandholm
Utgångsobjektet
Inpassning
Det är farsans jobb som återstår; att lägga svetsfogen.
Då polarn var så jävla långsam med att stoppa i larm i sin bil så gick jag sysslolös, så gick jag loss med skärmvalsen på framskärmarna! Nu kan 8,5" azev fälgarna bo där utan problem.
Är dags att boka SFRO byggbesiktning nu!
Fullt fungerande handbroms och stooora bromssköldar och 5 bultat, lite större skivor och 4kolvsok. Rätt nöjd med kombinationen!
Får iaf på 15" fälgar där bak så det känns bra.
Det blir inte någon breddning, beslutat mig för att inte lägga så mkt energi karossmässigt utan allt som får kärlek skall kunna bultas av och monteras på en ny bil vid eventuell avåkning. Planerar köra hårt!
Posted: 17 Jan 2009, 01:26
by markus
Tänkte bara kolla så du trycker ut kolvarna med tyckluft eller något så beläggen spänner mot skivan så det blir helt rakt just när du lägger svetsen annars kanske det sliter snett och tråkigt sen... Bara ett litet tipps om du inte redan tänkt på det
Posted: 17 Jan 2009, 01:56
by Strandholm
markus wrote:Tänkte bara kolla så du trycker ut kolvarna med tyckluft eller något så beläggen spänner mot skivan så det blir helt rakt just när du lägger svetsen annars kanske det sliter snett och tråkigt sen... Bara ett litet tipps om du inte redan tänkt på det
Har tänkt på det men får se om jag gör det eller inte. Problemet är ju att jag endast vill ha ut ena sidan isånafall för jag vill ha infästningen så långt ifrån skivan som möjligt, men kom på nu att det är fullt möjligt då det är dubbla ingångar. :]
Bör räcka med att jag trycker emot beläggets anläggningsyta dock?
Posted: 17 Jan 2009, 02:00
by markus
Det borde la gå att sätta tryck på båda sidorna samtidigt och sen trycka den för hand så oket hamnar så långt in som möjligt utan att skivan skrapar imot (alltså så den ena kolven åker in och den andra ut) typ ett halvkilo i tryck borde man ju kunna trycka tillbaka för hand ?
Posted: 05 Feb 2009, 21:57
by Strandholm
Mycket alkohol nu på helgerna så har inte mkt tid och lust över till att stå i ett garage å bli skitig så har återgått till att mecka på vardagskvällarna nu när man ändå är förkyld å jävlig.
Farsan har sparkat ner min bil ifrån lyften...vadå? den hade ju bara stått där i 4månader?
Farsans ögonsten skall byggas om till cab, delar på väg hem ifrån amerikat. Roliga delar till Chargern kommer i samma leverans.. hihi
Skamvrån:
Nästan färdig med bromsrören:
Motorhålan:
Posted: 05 Feb 2009, 22:50
by birro
Börjar bli lite svettigt här.. Blir så jävla sugen på 5bult + millway grejjer nu :/
Posted: 16 Mar 2009, 20:14
by Strandholm
Farsans ögonsten har blivit frimärke. Går att köpas på posten just nu i en samling som kallas "kultbilar".
angående bmwn så ere lite si och så. Har jävligt ont om tid att mecka för tillfället men försöker lägga i överväxeln, snösäsongen är ju i princip över nu så då finns det lite mer tid över ivarjefall.
Monterat motor och växellåda för sista gången förhoppningsvis och det är fin passform på bitarna... Kanske 5mm emellan insug och bromsservo. Insugsbälgen vill para sig med bromsvätskebehållaren så har flyttat på den.
Grenrören är omsvetsade föratt inte ta i länkarmen å karossen.
Kanske 1cm tillgodo emellan framvagnsbalk och grenrör.
K-hämmaren är dock fortfarande i vägen.
Motorn är höjd 2cm på ena sidan och 3cm på andra sidan så växellådan ligger kanske 5mm ifrån kardantunneln.
Det som återstår är en kardan och att koppla ihop motorns kablage och vattenschlangar samt montera tillbaks tanken. Men före tanken kommer på plats så skall bilen på 4hjulsinställning då justeringarna på bakvagnen sitter rätt pundigt till så tänkte jag göra det enkelt för han som får göra inställningen. :]
Spånar lite på nästa projekt...Chargern skall bli omreggad med en 6cyl cummins diesel sålänge regelverket tillåter det och det verkar tamefan som det skall gå!
Posted: 14 Apr 2009, 22:36
by birro
ITS ALIVE :]
Posted: 15 Apr 2009, 01:43
by Fernis1
birro wrote:ITS ALIVE :]
Jasså jasså tycket linus får dra en UPDATE
Posted: 15 Apr 2009, 09:47
by r.ivars
han är ju så ohyggligt lat den här maskarn