Page 5 of 6

Posted: 23 Sep 2008, 17:15
by Overcharged
enligt mrm´s autronic forum så verkar det som man kan styra vanos med sm4?

Posted: 25 Sep 2008, 16:53
by Christian.N
Ja vi får se vad det blir för sprut.. Om det blir något..

Går i tankarna om att flytta över allt från M5an till E30in eftersom jag ändå sticker ner till Nazilandet och hämtar hem en komplett...
Då kommer jag flytta över all el etc. Men som sagt det återstår och se hur jag gör.. Sticker iväg om 3 veckor iaf och jobbar så efter nyår nångång så hämtar jag hem en bil om allt går enligt planerna..

Kanske har ett hus på G också med större garage än det jag har nu så om det går i lås så kommer jag flytta bilen.. Hoppas hoppas :D

Posted: 25 Sep 2008, 16:55
by Christian.N
Var i garaget igår och pulade lite.. Efter som ingen köper min stol så fixade jag ihop den med min datorstol :D

Image


Går att höja och sänka samt tilta den bakåt så man kan luta sig tillbaka och plippa vidare på datorn :P Riktigt skönt blev det iaf..

Posted: 25 Sep 2008, 18:20
by P.Herrdahl
BMW E39 M5
(1998 - 2000)

Bara så du vet så är motorerna mellan dessa år sämst, dåliga kolvringar och diverse annan skit, ringarna på -00 är bättre men motorerna blev som bäst -01 - 02.

Sen vill dessa motorer ha diverse signaler för att funka, från klumpen bl.a
Har hört att många norrbaggar som ville slänga ner en S62 i en E36 blev tvugna att skicka hela bilfan till BMW i tyskland så de kunde koppla in signalerna som behövs för att motorn ska funka.

Posted: 25 Sep 2008, 19:20
by Christian.N
Hollizini wrote:BMW E39 M5
(1998 - 2000)

Bara så du vet så är motorerna mellan dessa år sämst, dåliga kolvringar och diverse annan skit, ringarna på -00 är bättre men motorerna blev som bäst -01 - 02.

Sen vill dessa motorer ha diverse signaler för att funka, från klumpen bl.a
Har hört att många norrbaggar som ville slänga ner en S62 i en E36 blev tvugna att skicka hela bilfan till BMW i tyskland så de kunde koppla in signalerna som behövs för att motorn ska funka.


All info är bra att veta så tackar så mycket. Men signaler blir nog inga problem eftersom jag ska köra med fram/bakvagn från M5an..

Posted: 26 Sep 2008, 16:39
by JErngren
Hollizini wrote:BMW E39 M5
(1998 - 2000)

Bara så du vet så är motorerna mellan dessa år sämst, dåliga kolvringar och diverse annan skit, ringarna på -00 är bättre men motorerna blev som bäst -01 - 02.

Sen vill dessa motorer ha diverse signaler för att funka, från klumpen bl.a
Har hört att många norrbaggar som ville slänga ner en S62 i en E36 blev tvugna att skicka hela bilfan till BMW i tyskland så de kunde koppla in signalerna som behövs för att motorn ska funka.



Går även att koppla in ett helt annat styrsystem för att göra det enkelt för sig :wink:

Posted: 13 Oct 2008, 21:36
by markus

Posted: 13 Oct 2008, 21:49
by M5Einar
*norrbaggar*

Posted: 13 Oct 2008, 22:13
by Christian.N
M5Einar wrote:*norrbaggar*


Norrbaggar?

Posted: 13 Oct 2008, 22:14
by Christian.N
markus wrote:http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50731


Ja det var schysst men det blir tyskland för min del. Då får jag ju komplett inredning, fram/bavagn all el mm mm som jag behöver till E30in :D

Posted: 15 Oct 2008, 19:53
by Christian.N
Köpte mig en "ny" bil idag =)

E34 530 -95

Går sjukt fint i motorn och nästan inge rost alls vad jag kan se, lite bak vid vänster baklykta bara..

Kommer byta inredningen till svartskinn, leta rätt på en M60B40 så jag får i stora åttan istället och försöka leta rätt på 6vxl lådan..

Blir givetvis fina 18"are till nästa vår :D Så länge får det duga med vinterdäcken som sitter på (ej fälgar på bilderna)

Image

Image

(Lånade bilder från förra ägaren, ska ta egna efter en tvätt och vaxning mm)

Posted: 15 Oct 2008, 19:58
by Tysken
Ta väl hand om "gamla bettan" :wink: :)

Posted: 15 Oct 2008, 20:37
by Christian.N
Tysken wrote:Ta väl hand om "gamla bettan" :wink: :)


Absolut :D

Den här blir ingen bil och mosa varv efter varv i en rondell med. Den här ska vara fet och skön motorvägsracer :D

Har planer med denna bil ;)

Tack för en bra affär :D

Posted: 16 Oct 2008, 20:23
by Christian.N
Märkte ikväll i "Bålstas bästa rondell" att det sitter lamelldiff på bilen :D
Helt hundra på att det gör det då den låste däcken ruskigt fint..

Nån som vet hur man på enklast sätt kan se om det är lamelldiff eller inte utan att plicka isär klumpen?

Posted: 16 Oct 2008, 20:31
by Roobin
lyft upp bilen i diffen o snurra hjulet framåt, då skall de andra hjulen snurra i samma riktning, odiffat= snurrar andra hjulet i motsatt riktning.

Mvh

Posted: 16 Oct 2008, 20:42
by Christian.N
Roobin wrote:lyft upp bilen i diffen o snurra hjulet framåt, då skall de andra hjulen snurra i samma riktning, odiffat= snurrar andra hjulet i motsatt riktning.

Mvh


Okej det är så det funkar alltså, trodde den diffade vid belastning..

Tack för snabbt svar :D Ska kolla detta i helgen!!

Posted: 16 Oct 2008, 21:08
by Christian.N
Om det är en lamelldiff, finns det nån där ute som vill byta?

Är ute efter nån med toppfart :D Lamelldiff så klart...