Page 5 of 24
Posted: 27 May 2008, 15:28
by sjöbba
den (intercoolern) är redigt fet... men har man plats så kan man lika gärna använda den
men alltså... borde du inte ha starta den vid det här laget? så nära, och du skruvar inte ihop det sista...?
vad saknas? hojta till när den går, så kommer jag över o dricker upp ditt kaffe o kikar...
Posted: 27 May 2008, 18:35
by Highburg
murphy har inte lämnat mitt garage än...Vart nära en provstart idag tills man slog i vatten då sippra det ut runt toppen..Det är ju kul nästan jämt.
Posted: 27 May 2008, 19:11
by jorgen
har för mej att det kan bli så första gången man drar när det är ny pyramidat. så det är väl bara att släppa o prova dra igen
Posted: 27 May 2008, 19:25
by Insanity
Många det händer för, är väl bara att varmköra å sen efterdra så ska det nog va tätt.. Förutsatt att du dragit toppen som du ska..
Posted: 27 May 2008, 19:49
by sjöbba
Highburg wrote:murphy har inte lämnat mitt garage än...Vart nära en provstart idag tills man slog i vatten då sippra det ut runt toppen..Det är ju kul nästan jämt.
kommer du inte ihåg att jag sa att det förmodligen kommer rinna?
som sagt.. bara o varmköra o efterdra. och hoppas
Posted: 27 May 2008, 20:35
by Highburg
Jaha...Jag har dragit toppen med ca 82nm...Jaha så man ska starta den fast att det droppar hela tiden runt toppen
Det måste ju komma in massa vatten i oljan när innan man har varmkört och efterdragit
Posted: 27 May 2008, 21:08
by Bmwandreas
Nixpix, bara att köra en stund och efterdra!
Posted: 28 May 2008, 05:22
by Highburg
Okej Tack ska pröva det idag då
Så får vi se hur det blev ja återkommer med info senare
Posted: 28 May 2008, 08:41
by Bmwandreas
Du kan få efterdra upp till 3 gånger innan ringarna åker in fullt i toppen.
Efter vi kört en bil i bänken så brukar ringarna krypa in och bli täta..
Posted: 28 May 2008, 11:27
by Highburg
Okej tack för tipset får pröva varmköra en sväng idag och efterdra få s om det blir nå bättre...
Posted: 28 May 2008, 18:50
by Highburg
Vred på nyckeln idag han startade klockrent och gick som en klocka
Efter ett tag så skulle jag lufta den genom att lätta på skruven som sitter i termostathustet då kom det ut vatten med massa av olja i stängde genast av bilen då...
Så den vart aldrig riktigt varm körd...Det kan bara inte vara normalt, om jag skulle köra den varm så förstör man ju både lager o turbo mm mm
Posted: 28 May 2008, 20:32
by Insanity
Har du dragit toppen rätt?
Rätt mönster samt i 3 steg??
Posted: 28 May 2008, 21:51
by Bmwandreas
Nej vatten i oljan då är något fel!
Posted: 28 May 2008, 22:52
by Crille74
Bmwandreas wrote:Nej vatten i oljan då är något fel!
Olja i vattnet
Posted: 29 May 2008, 19:42
by Holm
Highburg wrote:Vred på nyckeln idag han startade klockrent och gick som en klocka
Efter ett tag så skulle jag lufta den genom att lätta på skruven som sitter i termostathustet då kom det ut vatten med massa av olja i stängde genast av bilen då...
Så den vart aldrig riktigt varm körd...Det kan bara inte vara normalt, om jag skulle köra den varm så förstör man ju både lager o turbo mm mm
Verkar det vara strul ændå?
Ær inte meningen att den bilen ska igång verkar det som...
Vi får slå ett span i helgen nær jag kommer hem från Føroya...
Posted: 29 May 2008, 20:07
by Highburg
Insanity
Ja vi drog toppen innefrån och ut drog väldigt lite flera gånger sedan så stälde vi moment nyckel på 70 nm och drog alla igen sedan stälde vi den på 82nm...eller är det fel som vi gjorde
Bmwandreas
Ja jag förstog det, hm jävla skit också
Holm
Ja det vill liksom inte
Nej det känns som det faktiskt...Nej det blir inget i helgen kommer att låta den stå nu i ett tag och satsa till nästa sommar istället....Får plocka isär och titta på det när lusten kommer tillbaks....
Tack ändå och för all hjälp holm
Vi får ta en pilsner när du kommer hem istället från Färöarna eller det nu stavas
Posted: 29 May 2008, 20:57
by kristov
Verkar juh va ok så som du har det med lite olja i vattensystemet. Tror inget går sönder då.
Det är om du får vatten i oljesystemet at du måste vara på vakt.
Rätta mej någon om jag tar fel!