Page 5 of 20

Posted: 03 Sep 2006, 20:55
by 20B3R
Hva tåler denne av julin..g hehe er jo rundt 900hk i min e30

Posted: 05 Sep 2006, 18:42
by knoddas
den där distans brickan mellan lagret å ytremedbringaren,, är det nått som alla kör med ?... skällv ska jag köra med e28 diff å knutar å medbringar i e30 325ans lager?.. behöver jag skaffa mig sånna brickor jag med eller?.

Posted: 08 Sep 2006, 21:41
by knoddas
Svarvade distansringar på 12mm som jag satte mellan hjullagret och yttre navdelen från m5'an.
Tog av ca 4-5mm på inre navdelen där lagret ligger an, minns inte exakt mått.


är det ett måste för mig som kör med e28 535 medbrigare och e30 lager i e30 bärarm?.. kommer för överigt köre e28 diff å knutar?... nån?

Posted: 17 Sep 2006, 18:41
by Ripper
Kanske trött o blind=/

Men nån som har lite klarhet i vilka bilar man kan ta nav/yttre medbringare ifrån? Endast e28 535 eller?

Allt skall passa ihop med m535 klump och knutar från en m5...

MVH

Posted: 17 Sep 2006, 20:57
by Bmwandreas
E28 535 och 530,535,540,M5 E34 passar naven ifrån.

Posted: 18 Sep 2006, 23:15
by Noodle
Jag kör med nav axlar samt knutar ifrån en 740, spanar man lite i etkn ser man att dessa prylar förekommer på en hel del modeller.

Naven är identiska med m5 nav.

Posted: 27 Sep 2006, 12:35
by yuki
Det kanske står någonstans, har inte läst hela tråden men min fråga är håller/passar orginal kardanen på diffen eller kan man hänga dit M535:ans utan att modda nåt?
Det är uppenbart att det inte är orginal effekten detta ska hålla för. :D

Posted: 27 Sep 2006, 12:43
by Bmwandreas
Ja kardan passar på 535 diffen.

Posted: 27 Sep 2006, 13:11
by yuki
Coolt!

Då har jag en fråga till.
Jag tänkte nämligen stoppa ner M535 motor, vxllåda och diff från min
E28 M535:a i min E30 320i touring då jag undrar om kardan från E28:an passar lr måste man modda nåt?

Posted: 27 Sep 2006, 14:56
by Bmwandreas
kardan kommer inte passa

Posted: 25 Oct 2006, 23:04
by 20B3R
Hei, er det basis i 325 e30 bakvagn (travers) med bærearmer dere bruker til dette oppsettet?
har tittet litt på forumet og spart meg for masse hodebry :lol:
Takk PPF.

Posted: 25 Oct 2006, 23:13
by Bmwandreas
Ja det är det.

Posted: 31 Oct 2006, 22:17
by knoddas
måste man ha distansen mellan lager å yttre navet?... kommer drivaxlarna "trasla" annars lr?... eller kommer däck å fälg ta i fjäderben,,
bilen är en e30 som kommer få m3 breddning å coilovers...

Posted: 31 Oct 2006, 22:23
by Bmwandreas
utan distans kan du inte ha handbroms.

Posted: 05 Nov 2006, 15:32
by knoddas
Men man trycker alltså i lagret å låser det med låsringen,, å sen en distans mellan lagret å yttre naveet?.. eller är det mellan lagret å bärarmen?...

Posted: 05 Nov 2006, 16:05
by Per Eriksson
Distansen sätter du mellan yttre navet och lagret, jag gjorde min 12 mm men andra uppgifter säger 5mm bred.

För mig stämde det med 12 mm och så svarvade jag av inre navdelen en bit också för att få fullt gängtag i muttern.

Posted: 28 Nov 2006, 21:15
by knoddas
hur får man istär knutarna från axlarna,, har slitit dän damaskerna men förstår icke... tar man ur kulorna förs å sen bara "bryter dän den"? eller