m3gtfigge wrote:När Bmw Fredde kommer på besök går det undan... Vi monterade motor,
låda,kardan,drivaxlar,framvagn,luftade bromsar och satte dit avgassystemet
Ser ut som du använt "beggade" vevaxelbultar?...dom är inte rekomenderade för återanvändning, men det är säkert en synvilla..allt ser så fint o genomarbetat ut så
m3gtfigge wrote:När Bmw Fredde kommer på besök går det undan... Vi monterade motor,
Ser ut som du använt "beggade" vevaxelbultar?...dom är inte rekomenderade för återanvändning, men det är säkert en synvilla..allt ser så fint o genomarbetat ut så
Det är beganade bullt på bilden,brukar sätta dit dom nya när motorn är i bilen för det är lättare att dra dom då.
m3gtfigge wrote:Nu är motorn klar för att stoppa i bilen igen
Ser inte ut som om remskivorna är linje
Ska det bli nån mellanaxel till drivningen av kompressorn?
Jag väntar på längre alu hylsor så kompressorn kommer fram lite mer så slipper jag hålla på med mellan axlar. Sen så ska jag göra en ny kylare för att luftfiltret ska få plats
Grillen lackerad och monterad med intercooler fästena,Har jag börjat måtta på tryckrören och gjort om orginal kabelpiskan m.m .Lägger ut lite andra tråkiga bilder med...
Åker till PPF i slutet av veckan och köper sprut och tändspolar,Fuelrail och lite alu rör...