mcdonaldsmannen wrote:Ser ruskigt fint ut, finns det nå efter värden på flödet?
Nej toppen är inte klar än,är ju alltid kul med
flödessiffror,men det är inte nödvändigt i det här fallet.
Skulle va kul och se siffror på Marcus monstertopp,han
gjort till sin egen 02:a.
För frosseri i M10 trimning rekomenderar jag Sävar forumet.
http://forum.savarturbo.se/
Som sagt toppen är ej flödad, men har flödat en del olika modeller av m10-toppar, och gissningsvis ligger den runt 215 cfm in vid 12mm och 28" och kanske runt 180-190 ut vid samma värden, beroende på hur mkt den här typen av förbränningsrum påverkar flödet...
Generellt är M10-topparna helt ok relativt standard, men mkt svåra att få bra flås i, delvis pga dem mkt mkt stora kanalerna som är standard...
Dock vill jag återigen trycka på att ett statiskt flödesmätning bara ger en fingervisning om hur en topp fungerar, är så mkt djupare än det vid ett dynamiskt svängande flöde som är vid drift...
bänken får helt enkelt svara på hur det funkar....
Hoj. har toppen kommit fram? hppas att du är nöjd och belåten och att du jobbar som en slav med bilen nu så vi får se vad den lille arge orkar med i bänken...
marcus wrote:Hoj. har toppen kommit fram? hppas att du är nöjd och belåten och att du jobbar som en slav med bilen nu så vi får se vad den lille arge orkar med i bänken...
Hej ja för sjutton,den kom på tisdagförmiddag,efter snabb inspektion
med stor tummen upp
drog den vidare på planing,gubben ringde igår och sa att bananen va klar
Tydligen rätt skev,fick ta bra mycket på kanterna och lite i mitten.
Ska hämta den ikväll,sen blir det apmek tills det e klart,
Rätt typiskt att det är mitt i värsta högkonjunkturen på¨verkstan+
att jag ska precis separera,men va fan allt löser sig
Kul att höra att du är nöjd, att den var lite skev gör nog inget, kammen gick ju in utan svåringheter och det är ju det som spelar roll i dessa motorer...
Kämpa på, vet precis hur det känns, har precis separerat jag oxå, fördelen är ju mer tid i garaget, nackdelen att man måste inhandla nya trevliga möbler mm för dyr peng.... men men bara till att bita ihop och prioritera det viktiga här i livet, fritiden dvs
Hej lär skriva nåt så ni inte tror Amman e övergiven.
Bänkning beställd till 3Juni.
Så nu lär man sätta lite fart.
Insuget får jag hjälp med av Tjernell.
Ny kabelhärva till sprutet beställd.
Kommer bilder vart efter.
mvh
Lär skriva av mig lite,motorn e snart helt hopskruvad.
plenum på G.
Väntar på kabelhärvan.
Måste även skryta lite över E21.an lite.
Är sjukt nöjd med motorn som vart bänkad för nån vecka sen.
Stort tack till Ärtan o bäckis.
hade man haft råd skulle jag satsa på en rejäl rökar M50.
Men fick snyta ur den skapligt i fredags i Långshyttan.
Greppet va inte de bästa,vart svarta streck ända i mål.
Finns en film här.
http://www.garaget.org/video/3crruobsnfq4
Nu får du snabba på med M10 muttrandet, i morgon åker det sista i min motor ihop, sen åker den i bilen, inte kan du väl låta mig hinna före med uppstart heller....
marcus wrote:Nu får du snabba på med M10 muttrandet, i morgon åker det sista i min motor ihop, sen åker den i bilen, inte kan du väl låta mig hinna före med uppstart heller....
Lycka till med bromsningen!!
Tänkte låta alla M10 muppar bromsa sina spisar först
Så man vet vart ribban ska läggas hehe.
Nä men kul att din motor snart är ihop.
Ser fram imot att få se film sen.
Vilken dag som helst åker dummien ur och
allt skruvas på plats,motorn är i stort helt ihop.
Plenumet får vänta lite,kusinen har en egen deadline
som inte e långt bort.
Jag har fått bytt bromsdag till den 23:de.
Hej jo jag har ju en tid den 23:e för bänkning
så lite finns kvar att dona med,kamdrevet,triggerhjul och lite smått.
Så det ska nog kunna bli lite M10 sång i byn snart
Händer lite nu,men bara på papperet än så länge.
Idag rullas Amman in i verkstan,och ska förberedas för liite större
motor.Kan komma nån bild på det rätt snart.