Page 5 of 80
Posted: 28 Mar 2006, 20:14
by Bmwandreas
Fan va surt:(
Posted: 28 Mar 2006, 23:22
by tobbe tlrecond
fy fan vad trist.alltid är det nåt jävla skit som pajjar
Posted: 29 Mar 2006, 11:27
by M3JONAS
Tack vare suverän service av killarna på:
http://www.jmtech.se/ så har jag nu en nyrenoverad och fräsch kompressor igen! Ska ta mig ut och hämta den efter lunch så får vi se hur fortsättningen blir.
Motorn sitter kvar i bänken...
Posted: 29 Mar 2006, 11:46
by Strandholm
Härligt att höra. you go girl
Posted: 29 Mar 2006, 12:04
by Bmwandreas
M3JONAS wrote:Tack vare suverän service av killarna på:
http://www.jmtech.se/ så har jag nu en nyrenoverad och fräsch kompressor igen! Ska ta mig ut och hämta den efter lunch så får vi se hur fortsättningen blir.
Motorn sitter kvar i bänken...
Lät att bli en dyr historia:(
Posted: 29 Mar 2006, 12:57
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:M3JONAS wrote:Tack vare suverän service av killarna på:
http://www.jmtech.se/ så har jag nu en nyrenoverad och fräsch kompressor igen! Ska ta mig ut och hämta den efter lunch så får vi se hur fortsättningen blir.
Motorn sitter kvar i bänken...
Lät att bli en dyr historia:(
Det kan du hajja att det blir, man får väl iaf hoppas att det blir bra i slutänden. I nuläget har vi inte ens kommit framåt fast det varit så mycket jobb och strul.
Posted: 29 Mar 2006, 18:14
by Svintoleffe
vet du varför den sa upp sig för.?
det ska väll inte hända baar sådär.?
Posted: 30 Mar 2006, 07:44
by Bmwandreas
Håll oss uppdaterade hur det går..
Posted: 30 Mar 2006, 11:36
by peppe
Riktit tråkit att höra om raset
Hoppas det löser sig för dig!
Posted: 30 Mar 2006, 14:54
by Ripper
Usch lider med dig att de skulle strula, hoppas de slutgiltiga resultatet får dig att bli mega nöjd ändå;)
Posted: 30 Mar 2006, 15:13
by Krillian
du har lika mkt otur som mig.. kvittar vad man än får/köper så funkar d inte lr så är d sönder
. så jag vet hur d känns.
ibland hatar man livet
BTW: Ge inte UPP.!!!
Posted: 30 Mar 2006, 20:51
by M3JONAS
Idag var det dags igen.
Med nyrenoverad och testkörd kompressor monterad var det dags att börja köra. Ett strul som jag haft en gång i somras dök återigen upp, var glapp i någonting i kablaget till mapsensorn. Vi började med att öppna sprutboxen för att leta fel där, hittade ett par potentiella kallödningar men det visade sig inte vara det. Var en dålig koppling i kablaget som var felet.
Körde motorn med by-pass spjället fullt öppet, laddade ett par hekto på toppen och ingenting på botten. Drog motorn till 7500rpm utan bekymmer, maxeffekten hamnade då på 247hk vid 7500rpm.
När det var dags att stänga rundgångsspjället och börja ladda på så sa tändspolen poff och gick tvärpaj. Fick tag på en annan spole av liknande modell och med den monterad ville maskinen bara gå på två burkar. Visade sig att i samband med spolhaveriet hade ena tändslutstegets matning i boxen smällt
Elektro och map-gurun Claus från turbocenter lödde snabbt ihop det hela och sen var det dags att köra igen.
Motorn funkar skitfint upp till 6300rpm efter kommer kraftiga tändmissar. Ska testa att byta kablar imorrn.
Effekten såhär långt har hamnat på 390hk med 1,3 bars övertryck, hoppas på att kunna varva vidare 1800rpm till morrn och ladda på ett par hekto till.
Posted: 30 Mar 2006, 21:02
by Bmwandreas
Vad har du för tändstift? Elektrodavstånd?
Fan att det strular igen
Posted: 30 Mar 2006, 21:05
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Vad har du för tändstift? Elektrodavstånd?
Fan att det strular igen
Denso X27 nånting, motsvarar NGK D9EA, har även kört med motsvarande 8:or. Avstånd 0,5 till 0,63.
Posted: 30 Mar 2006, 21:07
by Bmwandreas
Jag kör Bosch stift som igentligen sitter på Ferrari.
Posted: 30 Mar 2006, 21:14
by Bmwandreas
Kan det tyvärr inte i huvudet.
Funkar det inte imorn Jonas så får du ringa mig.