Page 5 of 6
Posted: 11 Jan 2008, 21:23
by david__
hittade lite bilder hos en kompis nu
Posted: 11 Jan 2008, 21:26
by david__
Posted: 11 Jan 2008, 21:47
by david__
Posted: 05 Feb 2008, 21:19
by david__
åhh nu ha de hänt lite här..
lilla bilen har fått ny walbro in tank pump och ett nytt remhjul MEN
allt gick jätte bra när ja började riva, FÖR bra s¨när ja skulle pressa på remhjulet så märkte ja att de va fel gjort.. så nu sitter ja o väntar på att dom ska fixa till den så de går att använda igen.. tänkte svetsa en svängnings dämpare till motorn i morgon o koppla in lite mätare om ja hinner... tjjjjjjjjjjoooo
Posted: 06 Feb 2008, 23:14
by david__
ja så här hade jag de i garaget ikväll... började med att plocka bort lite saker som va ivägen
sen måttade ja lite hit o dit för att se var svängnings dämparen skulle sitta. efter det, ett litet fäste.
o där sitter den
o en liten bild till
kapade bort resevhjuls baljan o blev förvånad över hur lite den vägde?!?
batteriet fick sej en flytt till bagaen oxå
Posted: 06 Feb 2008, 23:21
by pelko
Rör motorn sig så mycket så att du var tvungen att svetsa dit dämparen eller fanns det någon annan anledning?
mvh Mathias
Posted: 06 Feb 2008, 23:25
by david__
pelko wrote:Rör motorn sig så mycket så att du var tvungen att svetsa dit dämparen eller fanns det någon annan anledning?
mvh Mathias
aboslut inte,, ena anledingen var att generatorn sitter väldigt nära en balk o tar i ibland när ja leker ... men de gör mej inte så mycke
den största anledingen va att ja inte hade så mycke o göra bara. kul o testa lite saker
Posted: 07 Feb 2008, 01:12
by JohanE
Den dämparen kommer att bryta i infästningen i motorn. Fixa en liknande infästning som den i karossen.
Posted: 07 Feb 2008, 09:43
by david__
JohanE wrote:Den dämparen kommer att bryta i infästningen i motorn. Fixa en liknande infästning som den i karossen.
va??!?? den e ju inte stum... ja tycker de borde hålla.
har du testat?
Posted: 07 Feb 2008, 10:30
by JohanE
Som det ser ut är den bara ledad i ena änden. Den måste vara ledad i båda för att det ska funka.
Tänk såhär: Vad händer om du lossar på dämparen vid fästet i karossen och startar motorn? Hur kommer dämparen att röra sig då?
Posted: 07 Feb 2008, 11:08
by david__
JohanE wrote:Som det ser ut är den bara ledad i ena änden. Den måste vara ledad i båda för att det ska funka.
Tänk såhär: Vad händer om du lossar på dämparen vid fästet i karossen och startar motorn? Hur kommer dämparen att röra sig då?
bra att du sa till... tack.. får fixa till de... de hjälper nog om man tar nån öl så hjärnan vaknar till
Posted: 07 Feb 2008, 22:13
by david__
så nu har ja gjort om fästet o de funkar bra oxå..
Posted: 25 Feb 2008, 12:33
by david__
ett hål mindre
svetsade igen reservhjuls baljan igår o målade lite grund färg.... o batteriet har även fått plats i bagagen.... de låter lite plåtigt i skuffen nu
Posted: 25 Feb 2008, 12:37
by david__
beställde även ny koppling igår så går allt som de ska så blir de en liten lek runda i helgen me bilen
ska bli kul o testa me nya laddet.. sist ja testade så började kopplingen o slira sen bröjade även remmen till kompressorn att slira o en tändspole blev cp...
men ny rem o koppling finns förhoppnigsvis på plats i veckan
Posted: 25 Feb 2008, 17:20
by david__
Alfa Danne wrote:Hur mycket tänker du ladda nu?
Vad har du för diametrar på remhjulen?
räknade på 0.6bar o sen la jag till lite pga förlust i böjar o slangar.
diametern på nya remhjulet är 118mm ... o nu så tillåter klimatet även att man kör på etanol
Posted: 29 Feb 2008, 11:07
by david__
tråkig nyhet är att min koppling är restad. 3 veckors leverans tid.
så om de är nån som har nåt roligt förslag på vad som kan göras med bilen så länge så säg gärna till