Ang Autronic!

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Varför inte köra orig 60-2 ?
S38B35Turbo
Posts: 66
Joined: 19 Jan 2007, 19:04
Location: Finland

Post by S38B35Turbo »

Bmwandreas wrote:Varför inte köra orig 60-2 ?

har inte några orig.
Och gjorde ett eget aluhjul..
som jag hade tänkt gänga in 3st 6mm bultar på
Image[/img]
MRMRacing
Posts: 50
Joined: 07 Dec 2008, 12:03

Post by MRMRacing »

Det går utmärkt om du inte har något att använda tre kuggar. Sm4 har en "Timing prediction" programvara som hjälper till och beräkna nästa tändningspunkt, detta gör att den får så hög upplösning trots att du har 120 grader mellan kuggarna.

Bäst om du kan använda bultskallar och sedan i en delningsmaskin fräsa så det blir "plana kuggar". Med runda triggerpunkter kan vevaxelns axialspel göra att det inte blir jämt 120 grader emellan tändpunkterna om den rör sig. Lite overkill men man kan aldrig vara för noggrann att få de exakt 120 grader ifrån varann.
S38B35Turbo
Posts: 66
Joined: 19 Jan 2007, 19:04
Location: Finland

Post by S38B35Turbo »

Gjorde nu ändå ett 36-1 hjul till vevaxeln och så har jag en punkt på kammaxeln.
Som givare använder jag honeywell 1gt101 hallgivare.
Skall dessa kopplas nu till dom skyddade kablarna?
Samt varifrån får jag styrning till fuelab pumpen?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du kan inte använda honeywell givare till 60-2 och 36-1 triggerhjul. Då lär du ha en magnetisk.
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

Bmwandreas wrote:Har kört många DIS-4 med orig M50 spolar, vi har legat på ca 1.5 bar..


som fan...för mig gick det inte alls fast jag testade med andra spolar..samma symptom...så bara att öppna plånboken och köpa msd spolarna och msd kablar :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

testat att knacka ihop stiften lite?
Mvh Nicke Blom
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Finns det knackreglering i SM4?

Olika steg osv så man det backar tändning med knacktendens? :roll:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
MRMRacing
Posts: 50
Joined: 07 Dec 2008, 12:03

Post by MRMRacing »

Det är under utveckling, kan ej säga när det finns till salu, men knackbordet monteras i den befintliga sockeln och den tomma gaveln byts ut. Du kan använda den för induviduell reglering, alla cylindrar eller bara för loggning av knackning.

Jag är med och testar dessa, återkommer så fort de finns för leverns.
Post Reply