Page 5 of 9
Posted: 29 Aug 2008, 11:26
by ///Peter
Tack tack!
- Strangled, Klart den används
hejja på brorsan då!
- murén, jo men det är på håret, inte så falrligt mao
den är rätt lätt
Posted: 30 Aug 2008, 12:41
by Murén
men normalt får man inte lasta mer än typ 1000kg på en 1300kg kärra..
Posted: 30 Aug 2008, 13:00
by Strandholm
jorgen wrote:det är inga problem om dom har en våg
det är alltså 1300kg inklusive släpets tomvikt. och den väger nog iaf 300kg så det där lär nog inte vara lagligt?
har ni fått ner den till 1000kg så är det bra jobbat!
Posted: 30 Aug 2008, 19:33
by Murén
alltså tjänstevikt 1300kg=kärra+last
Posted: 13 Oct 2008, 11:46
by ///Peter
Japan är Japan.. bil-populationen är ju lite annorlunda här. Rätt charmig på sitt sätt, speciellt när det gäller skylines!
Man kanske skulle lasta en container...
Ett par bekantas kärror, en R34 GT-R med det mesta gjort 2.6 liter T51R KAI Turbo, varvar 10000 rpm och sjukliga mängder kolfiber (det mesta lackat tyvärr...)
Lite mörkt så bilderna är väl sådär..
Uppgraderade bromsar och 19" 10.5 tum breda splitt med 275 R-däck runt om
Nya GT-R helt org i drivlinan men det räcker rätt långt annars bara lite kolfiber lite här och var och värre bromsar.
Japp stora bromsar här med!
Posted: 13 Oct 2008, 12:43
by HenrikF
Posted: 18 Oct 2008, 14:30
by ///Peter
När 6 av 12 spridare hänger sig på banan hinner det gå rätt fett innan man hinner säga flaska....
Posted: 21 Oct 2008, 09:44
by E34 RRT
he he!!
Posted: 27 Oct 2008, 16:07
by Blown M5
Tja, försökte ringa dig på nummret du messa men d gick ej? Hör av dig igen!
Posted: 29 Jan 2009, 21:38
by sidenmark
[quote="///Peter"]I väntan på att att småplock och nya delar till botten ska komma tog jag och Jörgen en sväng på bana!
Va ett rätt kul gäng bestående av 2 M3 CSL, M3 ESS E46, några vanliga M3 E46, nån M5 E39, Audi RS4 (nya V8an) samt några banpreppade porschar (Turbosar, RS och vanliga). He he tur att det va mkt raksträcka
Nu blir det å fundera ut lite uppgraderingar för att kunna svänga lite oxå
285-Slicksen rubbade lite för mkt bak (måste valsa mer när jag får tummen ur!) så det blev taikonlösning och köra gatdäck bak och fram, behöver inte påpeka hur halt det var va?!
Lite förberedelser
tjenare hur går det med bilen ?? hittade bara en enda bild på motorrummet , och då är det på långt håll
så ut med kameran nu och ta bilder på lite närmare håll i alla vinklar o vrår
kan du ta nån bra bild på hur det är gjort med oljefiltret , för det är flyttat en bit väll ??
mvh robban
Posted: 29 Jan 2009, 22:41
by ///Peter
Tja!
Har precis börjat vänja mig vid köttbullar och makaroner igen efter 6 mån i Japan
mao inte gjort mkt med bilen men det ska börja röra på sig nu tänkte jag, ska beställa lite grejer som fattas bara
Har du hittat nån trevlig kam förresten?
Ska fixa några bilder när det hinns med! Under tiden får du dessa som inte är mkt bättre en den andra men iaf ur en annan vinkel
Oljefilterhuset (org M106) är som sagt flyttat till under vänster ljusinsatts och du ser botten på det titta fram på ena bilden (ringat in i rött).
Hur går det själv? Fan det måste kännas stöddigt att ha väldens vassaste M30? (för det måste det väl ändå va va?)
Och bara för att längta lite efter sommaren och köra....
Posted: 30 Jan 2009, 00:07
by jorgen
Nu längtar man ju inte mindre direkt
Posted: 30 Jan 2009, 00:36
by Andy_b
ett ord om denna bilen bara GRRRRR
Posted: 31 Jan 2009, 12:34
by ///Peter
ett ord om denna bilen bara GRRRRR
Tack! och det ska bli mer GRRR till denna säsong är det tänkt!
Posted: 31 Jan 2009, 13:28
by Blown M5
Ska bli kul å se den igen på vägen, kommer ihåg att den skyfflade på rätt bra när jag provkörde den
vad för uppdateringar tänker du göra
nu innan sommaren?
Posted: 03 Feb 2009, 22:32
by ///Peter
Blown M5 wrote:Ska bli kul å se den igen på vägen, kommer ihåg att den skyfflade på rätt bra när jag provkörde den Smile vad för uppdateringar tänker du göra nu innan sommaren?
Japp ska bli kul att köra till sommaren och du ska åka me!
Updates till Sommaren blir ungefär:
Smidda Cp-kolvar
PPF H-profil 144mm
Ev M5 S38B36 vev med S38 bröstkåpa och enkelkedjedrev eller översyn på gamla om det blir för krångligt.
Ireland Eng / PPF Heavy Duty vippor
Ev ny kam som inte är bestämd än men har en 305/305/110 som lyfter 11.4 på lut.
Ny snurra beroende på vad jag kommer över men helst Ny Borg Warner S3xx
Samt montera mitt SM4 med allt vad det innebär samt E85.
Sen blir det lite upp-piffning på utsidan
I runda slängar är det planen.. såklart med risk för viss modifikation
Själv då? Det måste blir mer åka än förra sommaren!!
Posted: 03 Feb 2009, 22:40
by ///Peter
jorgen wrote:Nu längtar man ju inte mindre direkt
Nix Pix! Fy bubblan vad skoj det ska bli med 02an med!