Page 5 of 5
Posted: 29 Oct 2007, 21:58
by corex
Är det verkligen ingen här som haft det problemet vid fullgas att motorn slutar att tända?
Posted: 29 Oct 2007, 22:02
by Strandholm
prövat att byta stift?
kralligare tändning?
Posted: 29 Oct 2007, 22:05
by birro
hade 0,5 mm gap på mina.
Vad kör du för BTR? LMM?
Testa labba med kolstiftet i LMM.
Testa flytta LMM lmm från trycksidan till sug.
Posted: 29 Oct 2007, 22:05
by corex
jag satte ju i nya stift då jag skulle starta upp den från början.
har ju inte bytt sen dess, men jag har ju inte haft i gång bilen så många gånger sen jag satte i dem.
Ang. Tändning så är den backad med hjälp av chip från FekZen.
Posted: 29 Oct 2007, 22:08
by corex
birro wrote:hade 0,5 mm gap på mina.
Vad kör du för BTR? LMM?
Testa labba med kolstiftet i LMM.
Testa flytta LMM lmm från trycksidan till sug.
Kör med Malpassi 1:2 och 535LMM med el från min orginal
Har inte testat att flytta över lmm
Posted: 29 Oct 2007, 22:08
by Strandholm
corex wrote:jag satte ju i nya stift då jag skulle starta upp den från början.
har ju inte bytt sen dess, men jag har ju inte haft i gång bilen så många gånger sen jag satte i dem.
Ang. Tändning så är den backad med hjälp av chip från FekZen.
tänkte mest om du hade större tändsteg eller något dylikt föratt få lite kraftigare gnista?
Posted: 29 Oct 2007, 22:12
by corex
Aha nej jag har orginal tändspole oxå, kanske borde prova med en lite starkare kanske? Men motorn dör på så sätt som den hade gjort om man nyperåt vakumslangen till tomgångsmotorn. Från ingenting till fullgas så sluta den tända helt, varva jag sakta upp så funkar det, men skulle den ligga på 5000 varv o sen att jag ger fullgas där så dör den då me..
Med andra ord känns det som att spjällgesgivaren gör något som dödar motorn
Posted: 09 Nov 2007, 14:28
by corex
Ok nu har jag kommit fram till att problemet med att min bredbandslambda visar att den går snålt är pga att den dränks av soppa.
bilen drar typ 6-10 liter milen så något är ju jättefel. Hör ju att spridarna tickar men kan de ligga och såsa på hela tiden då?
Vill verkligen få gång skiten nu, bilen går bra mycke bättre på ren etanol. kan inte starta bilen alls på 98 utan att dra säkringen till pumpen.
provade förra helgen att ge fullgas med ren etanol, då dör den som den brukar men en gång så började den varva på lite.
Hur gör jag för att minska soppan, nu kör jag utan progressiv btr.
Orginal BTR 2,5 bar
Posted: 05 Feb 2008, 16:30
by corex
Börjar ju snart bli dags att pilla med bilen igen här.
En fundering jag hade på att bilen inte går rent. Kan den uppföra sig så att den drar mycke soppa och inte går att varva om kamremmen skulle vara felställd en halvgrad eller liknande?
Posted: 05 Feb 2008, 21:49
by suddis
på m20in jag hade så gick den skit dålit på högre varv när kammen stog en kugg fel.
Posted: 06 Feb 2008, 06:19
by corex
Min står rätt, så gott det går.
Jag har för tillfället inget ställbart kamdrev, och MLSpackningen höjer ju toppen så vinkeln blir ju förskjuten en aning. Frågan är då om detta gör att det blir fel. Som sagt bilen drar enormt mycke soppa, ryker svart, starta inte utan att jag drar säkringen, och trampar jag gasen i botten så blir det precis som att jag vrider om nyckel för att stänga av motorn, Dvs den dör.
Posted: 02 Oct 2008, 20:41
by Team_Görmäny
Tjenare, vill inte kladda i tråden men jag undrar bara om det är en 1/8:as gäng på oljetryckskontakten på blocket?:)
Mvh/
Posted: 03 Oct 2008, 07:55
by birro
kolla på real-oem. men tror det är m12x1.5
Posted: 21 Jul 2009, 16:56
by corex
Tjena!
Någon som är sugen på att köpa mitt projekt?