
Riktigt hårt och lågt.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
BMW_320turbo wrote:Fixar du 02-depåns kräningshämmare också så har du ett extremt hårt chassi. Jag har problem att vända på håliga ställen nu för jag har ingen lammeldiff på bilen så det har hänt att jag har fått gått ut och putta för ena bakhjulet har hängt i luften. Då är det jävligt hårt
HAha klass! Det skulle jag villja se. fan va pinsamt...
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
BMW_320turbo wrote:Fixar du 02-depåns kräningshämmare också så har du ett extremt hårt chassi. Jag har problem att vända på håliga ställen nu för jag har ingen lammeldiff på bilen så det har hänt att jag har fått gått ut och putta för ena bakhjulet har hängt i luften. Då är det jävligt hårt
Nu harjag inte kvar länken till deras sida längre, men vill minnas att det var ställbara? Hur svårt var det att ställa in isånafall?
eller ska jag bara förutsätta att du körde på hårdast möjliga?

jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
Det är bara att lossa en bult så kan man ställa hårdhetet, jag har i mitten tror jagAmplify wrote:BMW_320turbo wrote:Fixar du 02-depåns kräningshämmare också så har du ett extremt hårt chassi. Jag har problem att vända på håliga ställen nu för jag har ingen lammeldiff på bilen så det har hänt att jag har fått gått ut och putta för ena bakhjulet har hängt i luften. Då är det jävligt hårt
Nu harjag inte kvar länken till deras sida längre, men vill minnas att det var ställbara? Hur svårt var det att ställa in isånafall?
eller ska jag bara förutsätta att du körde på hårdast möjliga?
Tjena
I kitet slipar du bara dän fjäderbenstalriken och svetsar dit en ring runt stötdämparen sen är det klart.
Original fjäderben kan man använda.
Skulle lätt tippa på mindre än halva priset mot färdiga coilovers...
han har ställbart bak också.
mvh Eric
I kitet slipar du bara dän fjäderbenstalriken och svetsar dit en ring runt stötdämparen sen är det klart.
Original fjäderben kan man använda.
Skulle lätt tippa på mindre än halva priset mot färdiga coilovers...
han har ställbart bak också.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
billigare verkar det inte bli om man inte tänkt åka med befintliga surdämpare jag har.Erki87 wrote:Tjena
I kitet slipar du bara dän fjäderbenstalriken och svetsar dit en ring runt stötdämparen sen är det klart.
Original fjäderben kan man använda.
Skulle lätt tippa på mindre än halva priset mot färdiga coilovers...
han har ställbart bak också.
mvh Eric
fjädrar, hjälpfjädrar, och coiloverkittet fram kostade 3150:- totalt. gula koni fram kostar 3000:- det blir totalt 6150:- sen tillkommer topplagringar för 2500:- och då blir det 8650:- bak så har de racefjäder med monteringssats för 1650:- och dämparna bak (ej justerbar höjd) från koni kostar 3000:-
det blir totalt 13300:- + eventuell frakt.
vet inte om det är så billigt eftersom man får bygga det på plats oxå.
H&R kostar knappt dom pengarna och är bolt on och justerbar höjd öven bak.
men eftersom jwse30´s bil verkar vara rätt rollstyv så tycker jag inte att det är värt över 10000:- att få grejor jag antagligen egentligen inte ens har nytta av.
får sätta en stöddigare hämmare bak me så ska det nog bli bra.