BMW E34 535i Turbo > "Fälgar"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
ok nice
Åker ju volvo nu men håller på att sälja den sen är de tänkt att de ska bli en bmwturbo till i hedemora sen får vi se hru snart de blir.
Åker ju volvo nu men håller på att sälja den sen är de tänkt att de ska bli en bmwturbo till i hedemora sen får vi se hru snart de blir.
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- P.Herrdahl
- P.Herrdahl
Jo, som ni säkert förstått så behåller jag bilen (vilket nog va det klokaste jag gjort i hela mitt liv) därför att jag känner att jag har kommigt för långt för att sälja och har fått för fina delar tillverkade åt mig för att kunna ta igen det i ett senare bygge.
Bygger klart denna maskinen och kör så fort allt blir klart och bygger en ny smidd maskin i ett senare skede.
Har påbörjat igenlappning av reservhjulsbaljan och det lilla rosthålet jag hittat, sen ska jag börja slipa av huven för omlack och börjat måtta bränsle system.
Kommer bilder på arbete snart,
Bygger klart denna maskinen och kör så fort allt blir klart och bygger en ny smidd maskin i ett senare skede.
Har påbörjat igenlappning av reservhjulsbaljan och det lilla rosthålet jag hittat, sen ska jag börja slipa av huven för omlack och börjat måtta bränsle system.
Kommer bilder på arbete snart,
- P.Herrdahl
- P.Herrdahl
- P.Herrdahl
pelko wrote:Kommer bli grymt detta
Är det bara att ta citronsyra och blanda med varmt vatten för att sedan kunna stoppa i bultar osv så dem blir som nya? Satt och tänkte på detta här om dagen hur man skulle kunna få alla småsaker fräsha.
Var får man tag i citronsyra?
Ursäkta för lite OT.
mvh Mathias
Tackar!
Jajjamen! Ta 5 påsar citronsyra till ca 10 liter varmt vatten. Citronsyra finns att köpa i alla matvarubutiker vid krydhyllorna. Kostar ~7kr påsen.
Låt sen blandningen stå i 24 timmar, dom första timmarna är dock effektivast.
Löser rost, sot m.m, men ha helst inte så mycket olja och smuts då syran blir mättad mycket fortare utav det.
Kommer bilder på sakerna jag haft legat i badet senare.
Mvh.
- P.Herrdahl
robber wrote:Hollan! Du bygger vidare nu lr?
/R
Jajjamensan, nu ska det köpas M5 Amaratta (stavning) inredning m.m. Då det är skralt med pengar så blir det nog inte klart till sommaren heller. Men men, får ta det som det kommer, inredningen prioriteras först nu, sen att få i ordning på karossen.
Fattas oljepump bara så kan jag slänga i motorn i bilen.
- P.Herrdahl
Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Måste lösa det på våran med liknande insug, får ej plats på våran...
Funderar på att ta bort termostathuset helt nu...
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
Christian & Mikael Kascha
- P.Herrdahl
IQ-tuning wrote:Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Jajjamen, det går på med insuget monterat, men det är fanimig på pricken. Men jag ska få det att lira med slangar och allt på om jag fräser bort kragen på huset på anslutningen närmast insuget, för annars går inte slangen på. Sån passning är det på grejjerna.