Frågor & förslag, FAQ turbokonvertering BMW.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Komp.forhold bl.a
Meget kjekk ved utregning av komp.forhold:
http://www.wiseco.com/Calculators/Helpf ... lators.xls
Andre:
http://www.wiseco.com/Calculators.aspx
http://www.wiseco.com/Calculators/Helpf ... lators.xls
Andre:
http://www.wiseco.com/Calculators.aspx
Last edited by TurboTore on 19 May 2007, 21:58, edited 1 time in total.
Normality is the death of personality
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
peppe wrote:Drivlina till e36:an
Koppling till E36
Så här får du en schysst koppling till m50b25!
1st svänghjul från m20 (kvittar om det är 320 eller 325)
1st startmotor från m20
1st PPF 618 Tryckplatta
1st Orginal eller PPF Sinter lamell
Dette fungerer 100% sammen med M50B25 motoren og org M50B25 girkasse? Uten noe modifisering?
E36 325tic - 560rwhp/635nm
lenin wrote:Tycker de händer inte mycke på FAQ turbo länken. Ja e inte så erfaren så vill gärna veta lite om allt möjligt Måste ju finnas en massa som sitter bra information o erfarenheter.
Från att ha varit helt grön vad häller BMW turbo så kan jag tillräckligt nu för att bygga ihop en maskin - allt med hjälp utav sökfunktionen
Så unna dig en fredagkväll med massa kul läsning om du har läst allt i de klistrade trådarna.
mvh Mathias
lenin wrote:pelko wrote:lenin wrote:Tycker de händer inte mycke på FAQ turbo länken. Ja e inte så erfaren så vill gärna veta lite om allt möjligt Måste ju finnas en massa som sitter bra information o erfarenheter.
Från att ha varit helt grön vad häller BMW turbo så kan jag tillräckligt nu för att bygga ihop en maskin - allt med hjälp utav sökfunktionen
Så unna dig en fredagkväll med massa kul läsning om du har läst allt i de klistrade trådarna.
mvh Mathias
Ja jobbar freda kvällen så de e inte så lätt o ta den Men får väl ta en onsdakväll me en öl o mysa lite på sidan Men hade ju vatt bra o haft allt som har me turbokonveting o göra sammlat på en sida.
Det har du delvis rätt i men då det finns så mycket om BMW turbo så blir allt rörigt om det ska var i en och samma tråd - det är därför forumet finns
Ha det gött på jobbet
mvh Mathias
jag har fått svar
jag frågade även om org insug, och han trodde det skulle bli tajt till bromservon, han hade byggt sitt "nya" insug så det passa med org bromsservo.
Bernis wrote:FoX wrote:tja, tänkte besvära dig med lite frågor.
Vad jag förstår så kör så kör du m50 med m50 lutning i din e30. Vad krävs för modifieringar för att det ska funka?
för du har ju m50 motor, zf-låda, och 328 kardan(hade allafall)
Det krävs inga större mods. Har kapat lite i rambenet för att grenröret skulle få plats. Motorkudden på insugssidan är ett par mm lägre oxå. Men låda och kardan är bolt-on.
jag frågade även om org insug, och han trodde det skulle bli tajt till bromservon, han hade byggt sitt "nya" insug så det passa med org bromsservo.
-
- Posts: 39
- Joined: 08 Nov 2007, 22:30
- Location: Arvika
-
- Posts: 39
- Joined: 08 Nov 2007, 22:30
- Location: Arvika