Page 40 of 42
Posted: 22 Aug 2008, 17:09
by Drullen
Ser fulare ut med dekaler, Min mening.. Asfin utan, riktigt jävla fin rent ut sagt
Din bil & bara du e nöjd så e jag nöjd, Som de bruka heta..
Posted: 23 Aug 2008, 20:18
by Grefven
Posted: 23 Aug 2008, 22:44
by kopi
bullen! wrote:http://cgi.ebay.de/BMW-E30-M3-DTM-Jaegermeisteraufklebersatz_W0QQitemZ280257372416QQcmdZViewItem?hash=item280257372416&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
DO IT!
håller med! helt klockrent ju!
Posted: 24 Aug 2008, 21:02
by Chrille
Ni kan glömma Jägermeister...
Bli det fylle reklmam på någon av mina bilar i framtiden så ska det vara Warsteiner, då på en vit M3 E30.
Om man klantar sig när man löder kontakten till sprutet så blir det så här:
http://www.youtube.com/watch?v=135WM1Y0kIY
Hade hamnat en lödpärla mellan ett jord stift och en spridarutgång.
Resultat: Spridare nr. 4,5 och 6 står vidöppna så fort man slår på tändningen. = Massa sås i burkarna...
Klantigt, men det är nu åtgärdat och
bilen är startad.
Har nu lite andra problem att reda ut, som te.x att sprutet startar även att det inte har någon ström på "ström in stiftet"
Måste få ström av någon av givarna på något konstigt sätt.
Posted: 24 Aug 2008, 21:05
by Nemesis_turbo
bullen! wrote:http://cgi.ebay.de/BMW-E30-M3-DTM-Jaegermeisteraufklebersatz_W0QQitemZ280257372416QQcmdZViewItem?hash=item280257372416&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
DO IT!
stenhårt...
Posted: 25 Aug 2008, 11:25
by Zwofurti
hade vart toksnygg med jägerklibborna..
Posted: 29 Aug 2008, 21:08
by Chrille
Posted: 29 Aug 2008, 21:21
by Sandén
Det där wg röret ser inte så smart ut.... Eldar det rakt ner på däcket???
Posted: 30 Aug 2008, 08:11
by Chrille
Hmm, nja, mjoo, typ
Posted: 30 Aug 2008, 09:11
by E34 RRT
sen när du får igång din bil så måste du göra en raport om turbon!? för jag har en lika dan och alla som jag har frågat tycker det är hyll prydnad!??
Posted: 30 Aug 2008, 10:07
by Grefven
wg in i avgas hade jag kört istället. för det låter fasen som en epatraktor med öppet. man kan missa mycket som håller på att gå fel om man bara hör det satans oväsendet hela tiden.
och in med den i ett hjulhus i plast och med ett däck tror jag inte är så genomtänkt.
Posted: 30 Aug 2008, 18:29
by Chrille
Jag lovar att lämna rapport gällande turbon.
När man hör att det börjar går fel är det redan försent Bullen
Har du plast i dina hjulhus? Den försvann för länge sen.
Är väl mest däcket som kan bli lite svettigt.
BMWPelle körde ju så och det gick bra, nu lutar ju dock min motor mer än vad hans gjorde så röret hamnar närmre däcket än vad hans gjorde.
Jag kollade lite när den var upphissad och det ser ut som det kommer bli riktigt trångt att få till något bra, det måste i så fall svänga knivskarpt 90 grader och det vet jag inte hur bra det är... Är wastegaten känslig för mottryck? Är det risk att laddet skenar?
Självklart vore ju det bästa att dra ner det i Dp:n med med tanke på WG:ns placering finns det aboslut ingen plats till att göra detta.
Jag tycker med det brukar låta epa att ha det rätt ut men lysssnar man på filmen på BMWPelles bil så låter det verkligen inte epa...
Vad tror ni om kraftig vinkel typ "L" Är det illa eller?
Posted: 02 Sep 2008, 11:29
by tykoo
har ingen aning hur illa det är med knivskarpa böjjar till wgn.
men jag kör öppen wg, och nog låter de epa allt:P ekar som satan inne i stan, sen tjuvöppnar min wg så det börjar bröla nästan på en gång man ger fullt... när ork finns ska jag dra in min i dp iaf.
men körbarheten komemr du nog bli mycket nöjd över med den turbon, det lirar fint det lilla jag kunnat kört än så länge.
jag har problem med att mitt ms resetar på last, så lär grejja till det först.
hur har du tänkt göra emd vanosen? låter du den vara låst i högvarvsläge eller?
jag har fundering åp om man inte skulle kunna styra den på något enkelt sett via mset då den bara är styrd av varvtalet.
Posted: 02 Sep 2008, 13:01
by markus
Det kanske inte är riktigt lika tajt på min men jag gorde så här iaf och det funkar fint.. Jag tror man kan göra en skarpare böj än så bara röret är stort nog...
Posted: 02 Sep 2008, 13:02
by robbz
illa illa, det där däcket kommer att få smaka! tänk på att avgaserna som kommer ut via wg:n är precis lika varma som de som går via dp:n....dvs mkt varma!
dra in det i dp:n ist!
vad gäller en 90g böj efter wg:n, så spelar det ingen roll, det viktiga är att få ut flödet i dp:n med riktning i avgasernas riktning, annars kan det byggas ett mottryck upp mot wg:n, hoppas du hajjar
annars ser det nice ut
!
/mvh
Posted: 02 Sep 2008, 13:11
by JimmyA
är nog ingen höjdare att dra röret där som sagt men att det låter epa på en vass motor med mkt ladd är fel.
när jag laddar grundtryck på min 0,55 då låter det lite epa, men över kilot ja då låter det bara vasst
Posted: 02 Sep 2008, 13:20
by Krillian
jag vet några som har öppen wg. låter verkligen inte som nån epa !