Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Ser fulare ut med dekaler, Min mening.. Asfin utan, riktigt jävla fin rent ut sagt :D

Din bil & bara du e nöjd så e jag nöjd, Som de bruka heta..
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
kopi
Posts: 384
Joined: 02 May 2006, 17:02
Location: Enköping

Post by kopi »

bullen! wrote:http://cgi.ebay.de/BMW-E30-M3-DTM-Jaegermeisteraufklebersatz_W0QQitemZ280257372416QQcmdZViewItem?hash=item280257372416&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14


DO IT!


håller med! helt klockrent ju!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Ni kan glömma Jägermeister...

Bli det fylle reklmam på någon av mina bilar i framtiden så ska det vara Warsteiner, då på en vit M3 E30.






Om man klantar sig när man löder kontakten till sprutet så blir det så här:

http://www.youtube.com/watch?v=135WM1Y0kIY

Hade hamnat en lödpärla mellan ett jord stift och en spridarutgång.

Resultat: Spridare nr. 4,5 och 6 står vidöppna så fort man slår på tändningen. = Massa sås i burkarna... :lol:

Klantigt, men det är nu åtgärdat och bilen är startad.


Har nu lite andra problem att reda ut, som te.x att sprutet startar även att det inte har någon ström på "ström in stiftet"
Måste få ström av någon av givarna på något konstigt sätt.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Post by Nemesis_turbo »

bullen! wrote:http://cgi.ebay.de/BMW-E30-M3-DTM-Jaegermeisteraufklebersatz_W0QQitemZ280257372416QQcmdZViewItem?hash=item280257372416&_trkparms=72%3A1123%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14


DO IT!


stenhårt...
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

hade vart toksnygg med jägerklibborna..
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Äntligen nere på hjulen,
Snurran verkar hungrig på Småfåglar och mindre katter, Gapar fint med sin 4"-käft.. Fast iofs så smalnar han ju av i strupen så han kanske skulle nöja sig med flugor ändå :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image





Image
Image
Image


Vad tror ni om wastegate-utblåset, kan det där verkligen vara safe?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Det där wg röret ser inte så smart ut.... Eldar det rakt ner på däcket???
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Hmm, nja, mjoo, typ :?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

sen när du får igång din bil så måste du göra en raport om turbon!? för jag har en lika dan och alla som jag har frågat tycker det är hyll prydnad!?? :?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

wg in i avgas hade jag kört istället. för det låter fasen som en epatraktor med öppet. man kan missa mycket som håller på att gå fel om man bara hör det satans oväsendet hela tiden.

och in med den i ett hjulhus i plast och med ett däck tror jag inte är så genomtänkt.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Jag lovar att lämna rapport gällande turbon.

När man hör att det börjar går fel är det redan försent Bullen :)
Har du plast i dina hjulhus? Den försvann för länge sen.

Är väl mest däcket som kan bli lite svettigt.

BMWPelle körde ju så och det gick bra, nu lutar ju dock min motor mer än vad hans gjorde så röret hamnar närmre däcket än vad hans gjorde.

Jag kollade lite när den var upphissad och det ser ut som det kommer bli riktigt trångt att få till något bra, det måste i så fall svänga knivskarpt 90 grader och det vet jag inte hur bra det är... Är wastegaten känslig för mottryck? Är det risk att laddet skenar?

Självklart vore ju det bästa att dra ner det i Dp:n med med tanke på WG:ns placering finns det aboslut ingen plats till att göra detta.

Jag tycker med det brukar låta epa att ha det rätt ut men lysssnar man på filmen på BMWPelles bil så låter det verkligen inte epa...

Vad tror ni om kraftig vinkel typ "L" Är det illa eller?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
tykoo
Posts: 499
Joined: 23 Aug 2007, 17:59
Location: Säter

Post by tykoo »

har ingen aning hur illa det är med knivskarpa böjjar till wgn.
men jag kör öppen wg, och nog låter de epa allt:P ekar som satan inne i stan, sen tjuvöppnar min wg så det börjar bröla nästan på en gång man ger fullt... när ork finns ska jag dra in min i dp iaf.

men körbarheten komemr du nog bli mycket nöjd över med den turbon, det lirar fint det lilla jag kunnat kört än så länge.
jag har problem med att mitt ms resetar på last, så lär grejja till det först.

hur har du tänkt göra emd vanosen? låter du den vara låst i högvarvsläge eller?
jag har fundering åp om man inte skulle kunna styra den på något enkelt sett via mset då den bara är styrd av varvtalet.
// Rasmus Wikström

Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Det kanske inte är riktigt lika tajt på min men jag gorde så här iaf och det funkar fint.. Jag tror man kan göra en skarpare böj än så bara röret är stort nog...


Image
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

illa illa, det där däcket kommer att få smaka! tänk på att avgaserna som kommer ut via wg:n är precis lika varma som de som går via dp:n....dvs mkt varma!

dra in det i dp:n ist!
vad gäller en 90g böj efter wg:n, så spelar det ingen roll, det viktiga är att få ut flödet i dp:n med riktning i avgasernas riktning, annars kan det byggas ett mottryck upp mot wg:n, hoppas du hajjar :wink:

annars ser det nice ut :D !
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

är nog ingen höjdare att dra röret där som sagt men att det låter epa på en vass motor med mkt ladd är fel.

när jag laddar grundtryck på min 0,55 då låter det lite epa, men över kilot ja då låter det bara vasst :twisted:
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

jag vet några som har öppen wg. låter verkligen inte som nån epa !
Post Reply