r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Hells racing
AllarN wrote:Hells racing wrote:Självklart blir det Orsa. Preppad bana e grejer de
Vilka är det som arrangerar i Orsa?
http://www.tdrk.se/
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
skruvarhelgen är över, toppades med en fin fotosession såhär på söndagskvällen!
Tyvärr har min kamera fått ryck så jag får göra en bildupdate sen när jag får tag på något som inte strular..
Top fuel Jimpa var iallafall förbi och ordnade med pro-mod kränghämmare en åländsk maskinpark på två ben. Sjukt schysst och kul helg!!
avbockat:
-kränghämmare (saknas helsvetsning)
-upphängningiar icvattenkylare (saknas slangkit)
-tätning bröstkåpa ("verkar" fungera)
-svetsning lambda uttag i dp
-kopplingsslang fixad
-ihopmontering maskin efter rivning (revsbara runtomkring utrustning)
-bakaxel och kardan uppmonterat och fyllt olja (dock inte i lådan än)
återstår närmsta dagarna
-lufta koppling och testa funktion
-fixa bromsar!! ( har fått över ok ifrån åland jag ska se om de kan funka )
-varmköra ordentligt och efterdra topp
-göra icvattenkylaren helt klar
mm mm...
Tyvärr har min kamera fått ryck så jag får göra en bildupdate sen när jag får tag på något som inte strular..
Top fuel Jimpa var iallafall förbi och ordnade med pro-mod kränghämmare en åländsk maskinpark på två ben. Sjukt schysst och kul helg!!
avbockat:
-kränghämmare (saknas helsvetsning)
-upphängningiar icvattenkylare (saknas slangkit)
-tätning bröstkåpa ("verkar" fungera)
-svetsning lambda uttag i dp
-kopplingsslang fixad
-ihopmontering maskin efter rivning (revsbara runtomkring utrustning)
-bakaxel och kardan uppmonterat och fyllt olja (dock inte i lådan än)
återstår närmsta dagarna
-lufta koppling och testa funktion
-fixa bromsar!! ( har fått över ok ifrån åland jag ska se om de kan funka )
-varmköra ordentligt och efterdra topp
-göra icvattenkylaren helt klar
mm mm...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Den där Ålänning STAL min fisk......... Kul å se att dom lever efter en kall finsk vinter å de va en jävel på å jobba, på en konkurents bil, galet bra!
Puffran lät riktigt rapp å trevlig den lilla stunden den va igång, Jimpa såg ju nästan avis ut.....
Snart e de Emmaboda, bra mycket roligare än raggar träff i Orsa, även om greppet suger så kommer de bli kul som fan
Pizza
Puffran lät riktigt rapp å trevlig den lilla stunden den va igång, Jimpa såg ju nästan avis ut.....
Snart e de Emmaboda, bra mycket roligare än raggar träff i Orsa, även om greppet suger så kommer de bli kul som fan
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
pizza wrote:Den där Ålänning STAL min fisk......... Kul å se att dom lever efter en kall finsk vinter å de va en jävel på å jobba, på en konkurents bil, galet bra!
Pizza
exakt, svårt att förklara emmaboda resan... man skulle vart med förra året för att förstå att vi åker samma gäng iår igen borde tala sitt tydliga språk
vi spar de snabba tiderna till midsommar
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
gott snack vi här nere vill ju se den också emmaboda blir fett
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 närmar sig
http://www.garaget.org/video/c9rlay4lbf7y
slänger till en lite längre update..
jävligt skön stämpling i servicebok föresten
FAIL, ser förra veckan att skiten läcker olja, inget tryck där så silikon testas det zigenartäta med...
uniballs ifrån snowball, provade hans reaktions simulator också klämde ett par stycken under 0.2 (reaktion från att lampan tänds altså).
garagepolaren köpte en dekalmaskin.. HAHA, blir revanch på asen som kör vem fan är ivars dekaler
diffen som kom lagom på fredan, i hopp om att allt annat skulle lira kunde det bli provkörning.
3,73 utvx by bakaxel.se ihop med ARC motorsport
fyllde på med finolja som den körs en bromsning (inte helt rätt) sen byts..
åländaren jimpa på besök med frän prylar
smått cp
pajsade med intercooler kylaren och monterade ner halva motorn för att tjuvtäta med silkion... i hopp om att slippa riva ur piskan.. Här är maskin ihopplockad för en lyckad provstart på söndagen...
hängade 3/4" i kylaren pga plastprist för slang.. så de blir banjo in (altså till intercoolervattenkylaren)
nerplockad som vanligt...
mörk bild på k-hämmare
söndag kväll var bilen komplett för fotosession ihop med www.westaroze.se och www.streetrace.se
måndag, skrotning under bilen efter en tung dag på jobbet
fyllde i växellådsolja
körde skiten genomvarm.. och vad fan händer..... HAVERI... skitne läcker igen... då är det bara att riva...
min lugna jävla popcornkväll vart i garaget
bästa killen slöt upp
bort med allt skit för att komma åt läcket...
skumt att packningsmassan inte vill fästa på stödgördeln? nu var det visserligen inte den som läckte..
kikade lite på lagrerna på en gång
fann tillslut felet efter en hel del klurande på hur i HELVETE skiten kunde läcka.. allt såg ju så bra ut...
läckte både bak och fram om servicebultarna för oljekanalen... jag sket i gängtätning eftersom de var konformade.... skönt misstag....... jag hade varit ute och provkört annars..................
fiskade fram lite fränmedel ifrån jobbet och monterade skiten ikväll..
[img]http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery/public/42/1272397680_resized.jpg[img]
passade på att efterdra toppen
ihopmonterat och klart för ilyft:D imorn lär ju endå allt få tid på sig till att torka..
åländksa masterpiecen
[/quote]
http://www.garaget.org/video/c9rlay4lbf7y
slänger till en lite längre update..
jävligt skön stämpling i servicebok föresten
FAIL, ser förra veckan att skiten läcker olja, inget tryck där så silikon testas det zigenartäta med...
uniballs ifrån snowball, provade hans reaktions simulator också klämde ett par stycken under 0.2 (reaktion från att lampan tänds altså).
garagepolaren köpte en dekalmaskin.. HAHA, blir revanch på asen som kör vem fan är ivars dekaler
diffen som kom lagom på fredan, i hopp om att allt annat skulle lira kunde det bli provkörning.
3,73 utvx by bakaxel.se ihop med ARC motorsport
fyllde på med finolja som den körs en bromsning (inte helt rätt) sen byts..
åländaren jimpa på besök med frän prylar
smått cp
pajsade med intercooler kylaren och monterade ner halva motorn för att tjuvtäta med silkion... i hopp om att slippa riva ur piskan.. Här är maskin ihopplockad för en lyckad provstart på söndagen...
hängade 3/4" i kylaren pga plastprist för slang.. så de blir banjo in (altså till intercoolervattenkylaren)
nerplockad som vanligt...
mörk bild på k-hämmare
söndag kväll var bilen komplett för fotosession ihop med www.westaroze.se och www.streetrace.se
måndag, skrotning under bilen efter en tung dag på jobbet
fyllde i växellådsolja
körde skiten genomvarm.. och vad fan händer..... HAVERI... skitne läcker igen... då är det bara att riva...
min lugna jävla popcornkväll vart i garaget
bästa killen slöt upp
bort med allt skit för att komma åt läcket...
skumt att packningsmassan inte vill fästa på stödgördeln? nu var det visserligen inte den som läckte..
kikade lite på lagrerna på en gång
fann tillslut felet efter en hel del klurande på hur i HELVETE skiten kunde läcka.. allt såg ju så bra ut...
läckte både bak och fram om servicebultarna för oljekanalen... jag sket i gängtätning eftersom de var konformade.... skönt misstag....... jag hade varit ute och provkört annars..................
fiskade fram lite fränmedel ifrån jobbet och monterade skiten ikväll..
[img]http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_gallery/public/42/1272397680_resized.jpg[img]
passade på att efterdra toppen
ihopmonterat och klart för ilyft:D imorn lär ju endå allt få tid på sig till att torka..
åländksa masterpiecen
[/quote]
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp