Fernis1 wrote:Yes även denna blir 2,5L tänkte jag skulle testa och se hur det fungerar bland alla andra 2,8L maskiner som nu mera är det nya förut var det ju 2,7 m20 som satt överallt .
Nästa år blir det nog att bygga en 3L m50 faktiskt med helsmidd botten osv, men ska testa så här i år med original kolvar, så får vi se hur det fungerar.
Haha ja de stakarna var ej så fina
MVH
Går i exakt samma tankar som dig, om man ska bygga halvsmidd eller go big på en gång! När ska du bänka/mappa? För isåfall väntar jag tills du byggt klart och fått smiska maskin lite
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Fernis1 wrote:Yes även denna blir 2,5L tänkte jag skulle testa och se hur det fungerar bland alla andra 2,8L maskiner som nu mera är det nya förut var det ju 2,7 m20 som satt överallt .
Nästa år blir det nog att bygga en 3L m50 faktiskt med helsmidd botten osv, men ska testa så här i år med original kolvar, så får vi se hur det fungerar.
Haha ja de stakarna var ej så fina
MVH
Går i exakt samma tankar som dig, om man ska bygga halvsmidd eller go big på en gång! När ska du bänka/mappa? För isåfall väntar jag tills du byggt klart och fått smiska maskin lite
Vet ej när bänk/mapp men vi siktar på att köra 13 maj men sen får vi se om vi hinner eller ej men mappa i MAJ är mål iaf så länge det inte strular massor .
Sådär lite update igen har stått lite stilla pga varit borta och jobbat hela helgen och lite strul med stakarna men nu har allt löst sig, slog ihop kolvar och stakar i botten igår samt lite finish arbete på karossen, på med vinge, bakre kofångare samt lackat rött där vi kapade upp vid b-stolpen för breddning osv, lite bilder:
Nu jävlar har det hänt lite grejer, bilen tog sina första riktiga andetag idag var ute och fick sig en rejäl tvätt och jävlar va fin den blev är riktigt nöjd med hur allt brev med breddning osv.
Har även skickat på toppen så bara kammar som ska ställas in och lite sånt småpill kvar med motorn nu sen ska den i.
BILDER:
Motorn:
Innan tvätt:
Tvätt:
Efter tvätt:
Blev väldigt nöjd med breddningen satan så hård den blev.
Sådär efter en full dag i garaget med både besök av Eskilstuna borna och sedan kom RonnieAVR och ställde kammarna rätt, hela buren vart även svetsad också så det är helt klart, började måla bilen invändigt med svart, Riktade även till fronten så gått som det går och lackade den blir bild nästa gång när allt torkat.
Men motorn är ihop nu ska bara fixa oljetemps givare i trågen sen ska motorn ner blir nog imorgon eller måndag
Byggde även ett litet soppa pumps fäste.
BILDER:
Motor
044 hållare
Målning invändigt
Svetsning av det sista på buren
Sen en lite dekaltrim från Eskilstuna borna (Stiiiv, Dario)
Sen kom även polaren förbi och tvättade av sin E36 328 Touring
Sådär va ut idag igen i garaget nu är motor/koppling/låda ihop RonnieAVR var ute och var Chefs mek idag tack för det
Målade även bilen invändigt samt så lackade/sprayade patrik om front spoilern för någon dag sedan den är lite bucklig men får duga i år.