Page 39 of 80

Posted: 16 Jun 2008, 07:19
by tobbe tlrecond
Fan vad kul att det funkar för dig nu.

Posted: 16 Jun 2008, 15:22
by M3JONAS
tobbe tlrecond wrote:Fan vad kul att det funkar för dig nu.


Ja det är jäkligt skönt när prylarna funkar. Börjar bli dags att laga stereon så att man slipper sjunga själv när man är ute och åker långturer ;)

Posted: 18 Jun 2008, 19:39
by kristov
Kör du orig toppakning?

Posted: 18 Jun 2008, 20:02
by M3JONAS
Kör med pyramidringar och urstansad originalpackning.

Posted: 18 Jun 2008, 20:14
by kristov
M3JONAS wrote:Kör med pyramidringar och urstansad originalpackning.


Okaj, såg det inte i speccen på första siden :)

Hur skulle mls eller o-ring funka på S14?

Posted: 27 Jun 2008, 23:21
by M3JONAS
kristov wrote:
M3JONAS wrote:Kör med pyramidringar och urstansad originalpackning.


Okaj, såg det inte i speccen på första siden :)

Hur skulle mls eller o-ring funka på S14?


Det beror säkerligen på hur mycket effekt man siktar på. Jag hade mls tillsammans med arp bultar då jag åkte kompressor och när jag fick dit arp bultar istället för racewarebultar så verkade det funka.

Posted: 27 Jun 2008, 23:25
by M3JONAS
Ikväll byttes bromsskivorna fram då de gamla fått elaka rostangrepp efter en misslyckad elektrolysbehandling. De pulserade och var konstiga, trodde det skulle gå bort när man körde med prylarna men icke.

Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.

Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!

Posted: 27 Jun 2008, 23:27
by M3JONAS
Ikväll byttes bromsskivorna fram då de gamla fått elaka rostangrepp efter en misslyckad elektrolysbehandling. De pulserade och var konstiga, trodde det skulle gå bort när man körde med prylarna men icke.

Image

Image

Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.

Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!

Posted: 28 Jun 2008, 22:39
by M3JONAS
Sådärja, då har jag testat att svänga med bilen också. Funkade rätt fint faktiskt men lite mer ork på det lägre mellanregistret skull sitta fint. Steget mellan 2:an och 3:an kändes rätt stort nu.
Lyckades köra 11 mil på banan utan något haveri förutom att servoremmen vända sig ut och in.

Sen på vägen hem så hoppade servoremmen av och sen har jag lyckats blåsa packningen mellan grenrör och turbo :(
Det ska inte vara för enkelt ;)

Posted: 29 Jun 2008, 09:32
by Nisse977
Ja men det gick ju rätt bra ändå ;)

Tror jag såg dig på Gatebil igår, var på väg fram å tjöta lite, men du skulle precis åka ut på körning då :) Kul att se bilen i alla fall.

MVh

Posted: 29 Jun 2008, 15:34
by JimmyA
M3JONAS wrote:Sådärja, då har jag testat att svänga med bilen också. Funkade rätt fint faktiskt men lite mer ork på det lägre mellanregistret skull sitta fint. Steget mellan 2:an och 3:an kändes rätt stort nu.
Lyckades köra 11 mil på banan utan något haveri förutom att servoremmen vända sig ut och in.

Sen på vägen hem så hoppade servoremmen av och sen har jag lyckats blåsa packningen mellan grenrör och turbo :(
Det ska inte vara för enkelt ;)


känns ju som små bagateller om man jämför med tidigare år, jag menar du han ju nästan köra längre på bana än vad du körde gata förra året...känns nästan så iaf

Posted: 30 Jun 2008, 23:12
by M3JONAS
Ja så allvarligt känns det inte. Nu är iaf grenrör och turbo nerplockat. Halva packningen saknades och 2 av 4 muttrar hade lossnat, och värmen och trycket från avgaserna hade troligtvis blåst sönder värmeskyddet runt turbon. Inte så illa att den inte går att använda men lite trasig blev den.

Posted: 03 Jul 2008, 12:43
by ScratcH
Härligt att du motat bort Murphy den här sommarn, lite skavanker får man väl leva med.

Hur många ribbor var det på remmen till kompressorn :?:

/Jonas

Posted: 03 Jul 2008, 15:39
by M3JONAS
ScratcH wrote:Härligt att du motat bort Murphy den här sommarn, lite skavanker får man väl leva med.

Hur många ribbor var det på remmen till kompressorn :?:

/Jonas


Ja det känns riktigt bra!
Remmen var 8 ribbad.

Posted: 03 Jul 2008, 22:09
by Per Eriksson
Vad använder för oljekylare?

Posted: 03 Jul 2008, 23:10
by M3JONAS
Per Eriksson wrote:Vad använder för oljekylare?


En för liten rackare ;)
Ska uppdatera och sätta dit en större. Har för mig att det är en 8 raders nu men på mantorp så blev oljan lite väl varm efter några varv.

Posted: 03 Jul 2008, 23:22
by Bäckis
Vi har precis lagt upp några olika storlekar av Mesa-cool.

Kommer snart Earl's oljekylare också, men jag har inte bestämt vilka storlekar vi ska köra med.