Page 38 of 195

Posted: 17 Apr 2010, 02:35
by r.ivars
idag är jag bara tjurig.. har varit sjukt förbannad...

hållit på sen 4... till kl 3 på natten......

vad har då hänt?

JO EN JÄVLA SPRÄNGRING för svänghjulet är monterad och tillslut lådan uppe...........................................................

dö......

Posted: 17 Apr 2010, 11:41
by Pimplaren
Fredagsmys :lol:

Det var snällt av dig att göra rent muggen på donken :)

Posted: 17 Apr 2010, 18:11
by r.ivars
nu är bilen 7.50 taggad 8)

Posted: 19 Apr 2010, 17:19
by Hammarström
Vilken är den andra 402meters E36raketen?
På bilden ovan. info.

Posted: 19 Apr 2010, 18:14
by ramberg
Kattstrypar-Larsson's :lol:

Vart väl rätt så nyss bänkad till 817 whp, 1059 nm? automat.

Posted: 19 Apr 2010, 21:25
by r.ivars
haha stämmer bra :) kattstryparlarssons släde, bromsad är den dock inte, dock mappad i ppfs bänk tills bänken inte höll emot mer... Så de ska göra som de stora grabbarna, mappa längs strippen! Fränt!

min update:

här ska det fyllas på med grejer så fort jag får grejerna av bakaxel.se ... knappt nå sugen på att få prylarn alls.........

Image

hjullagrernas bästa vänner
Image

mooser

Image

tomt igen :(

Image

fredagens expriment.. fixa kardanring...

Image

när väl prototyp femtielva är uppe efter en drös svordommar jag gärna skulle bandat så är en till discofail IGEN...

Image

Jag har hängt upp slangarna från urtrampningslagret MITT framför en FÖREBANNAD jävla BULT JÄVEL som inte går att ta någonannanstans ifrån.... Och den är dragen med 8mm bult..... lyckligtvis inte med mutter på andra sidan... observera att jag hellre byter vevaxel än att ta ner lådan igen... Problem 2.. jag kommer inte åt på något vis, med 1/8 spärrskaft så tar det i tunneln innan jag kommer fram till bultskallen... Och med en fast jävla hornyckel så kommer jag inte fram heller för det är gjutningar i lådan som spärrar.... FAAAAAAAAAIL....

På något sätt fick jag bort skiten tillslut och kunde dra lådan... för att sen åka hem efter en av "bisysslorna" som skulle vara kvällens uppdrag..... kul...

bjuder därmed också på en liten rundtur i vårat fina garage..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

såhär vart den tillslut föresten...

Image

dagen efter nya pigga tag, med sbf uffe i garaget

Image

mycket mustigt, nu är skiten 7.50 taggat i 3 hela år... Känns sjukt fint!

Image

Image

sen kopplade jag mer el jag kommit på

Image

Image

1 av veckans bekymmer

Image

Image

fyllt i olja

Image

reklam för västerås streetrace forum ;)

Image

en till varvräknare som går från 5 och uppåt, med shiftligt.. så nu ska jag börja köra med shiftligt.. även fast det är svinballt att växla från varvstopp..

Image

mekade ihop rovan.. Sjukt skön att skruva, eller ja.. inredningen och hela bilen är fantastisk att skruva..... Om man bortser från lådan för stunden...

Image

smygreklam

Image

nån som känner igen den här? Jag saknar vredet till den :(

Image

Image

haha... inge nördigt...

Image

gamla kombipangarn under uppbyggnad..

Image

dagens fail.. soppaslang punkad... kanske någon trevlig elmiabesökare som haft med sig frugans hårpinnar?

Image

annars hade jag kunnat starta idag............

Image

veckans strul 2 är att hänga dit en till kylare och trixet blir att få plats med slangar även till den..

Image

Image

knappt nå sugen på att köra alls nu.....................

Posted: 19 Apr 2010, 21:37
by Pitbull
Satan vad jag längtar tills det är Emmaboda. Ska bli fett nice och se din bil.
Din vagn Ivars, den ÄGER!!!!!! :evil:

Posted: 19 Apr 2010, 21:39
by Turbo_folke
Pitbull wrote:Din vagn Ivars, den ÄGER!!!!!! :evil:


Kan inte mer än hålla med!! Kämpa på

Posted: 20 Apr 2010, 22:21
by r.ivars
uppstartad efter lite strul...

dock oljeläck ifrån tråget jag momentdragit med kanske för lite silikon...

Trots att den är lite rupplig och går som en påse skit så känns motorn jävligt potent endå, vet inte hur den lyckas med det..

Posted: 20 Apr 2010, 22:38
by Doktorn
r.ivars wrote:uppstartad efter lite strul...

dock oljeläck ifrån tråget jag momentdragit med kanske för lite silikon...

Trots att den är lite rupplig och går som en påse skit så känns motorn jävligt potent endå, vet inte hur den lyckas med det..


Härligt, få upplevelser är som att starta en nyhopsatt maskin :)

Snart får du klonka i 3:an och lägga en ProModburnis så det ryker i hela småland!!




Jag är avundsjuk :shock:

Posted: 20 Apr 2010, 22:44
by r.ivars
Doktorn wrote:
r.ivars wrote:uppstartad efter lite strul...

dock oljeläck ifrån tråget jag momentdragit med kanske för lite silikon...

Trots att den är lite rupplig och går som en påse skit så känns motorn jävligt potent endå, vet inte hur den lyckas med det..


Härligt, få upplevelser är som att starta en nyhopsatt maskin :)

Snart får du klonka i 3:an och lägga en ProModburnis så det ryker i hela småland!!


Jag är avundsjuk :shock:


FYSATAN SÅ DET SKA BÖÖÖÖÖÖÖÖÖRNAS!!! Ryktas att jag och jimpa ska åka på bakhjulen med skiten i helgen... Lär trolla fram en bakaxelutväxling, ett kylsystem till vatten ic:n, hjul till fram, täta om oljetråghelvetet om det inte räckte med att efterdra... Men men, optimist javisst!

Posted: 20 Apr 2010, 22:52
by Doktorn
Ja men då hinner du ju jobba över lite, byta bromsar på nån avlägsen släktings escort -92 och supa på fredag oxå ju 8)

Posted: 21 Apr 2010, 23:02
by r.ivars
oljetråget verkar täta nu vilket är mycket bra..

Dock läcker börstkåpan på mitten mot blocket..... vilket är JÄTTEDÅLIGT...

Istället för att missa en helg i sälen för att jag ska skruva bra grejer inför emmaboda så missar jag en helg i sälen för att jag ska KLYVA MOTOR JÄVELN för ett JÄVLA HELVETES oljeläckage på BRÖSTKÅPEHELVETET....

Missär............................................................................

Förhoppningvis behöver inte skiten kosta något, det vore om man behöver lyfta topplocket för att täta om skiten och isåfall att packningen kanske går på toppen.....

För det är väl det enda hindret jag ser innan emmaboda, om allt börjar springa iväg i kulor...

Posted: 21 Apr 2010, 23:40
by Bäckis
Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.

Posted: 21 Apr 2010, 23:43
by r.ivars
Bäckis wrote:Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.


Låter som worth a shot, känns svårt att trixa ur bröstkåpan utan att riva något "av värde i toppen

Posted: 22 Apr 2010, 13:06
by Ålands Adde
r.ivars wrote:
Bäckis wrote:Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.


Låter som worth a shot, känns svårt att trixa ur bröstkåpan utan att riva något "av värde i toppen


Insanity stefan gjorde samma sak för 2 år sedan.. släppte på tråget och toppen på plats i bilen.. lirkade ut kåpan och då var toppen kvar.. släppte bara arp muttrarna några varv! lade på packlim sköt in den sakta som på en tigth oskuld och lirkade.. spände fast bubiskåpan och drog toppen och tråget, funkade tokbra :) och det var med pyramidringar!

Posted: 22 Apr 2010, 21:36
by johankihl
Jag har släppt på min bröstkåpa med genom att enbart lossa remhjul och tråget. Om du släpper tråget så går det att massera ut den försiktigt med gummiklubba. Sedan limmar du den och knackar in den försiktigt igen. Fick min på plats idag ut större bekymmer så nu är det bara att hoppas att den är tät :)